Faaaaaaaan! Torskade lappen!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Japp, I morse , på väg till jobbet hände det som inte får hända mig! Laserskjutning ,88 på 50väg... :gråta Jag skulle köra om en bil, gick ut i vänster körfält och vred LITE på rullen, faktum var att det var så lite så jag trodde väl att det gick runt 65 eller nå't , inte 88! Jag vet att jag bara har mig själv att skylla så bespara mig från moralsnack! Mår iallafall skit just nu, jobbar runt i hela sverige och vet fan inte hur jag ska lösa det här!

Ringde till Länstyrelsen och de sa att jag får räkna med 2 månader, vilket iof är mindre än vad jag först trodde men två månader NU är ju som 6 månader under vintern! :fakta

Fan va tråkigt! men du vet hur det är, är huvet dumt så får kroppen lida.. :D

Altså polishelveten. har dom inget annat för sig! Hur fan ska man kunna köra om om man inte kör snabbare än de fordon man ska köra om? Jävla påse nötter dom där!

Ju snabbare du kör om, detso trafiksäkrare (till en viss gräns) eller hur?

Fet otur mannen :( , det går inte att skicka en skriftlig vädjan till länsstyrelsen där du skriver att du ångrar dig och bla bla bla och att du behöver kortet dagligen i jobbet?

Kanske värt ett försök?

Vad trist :(

Du får ordna massvis med fester med oss sporthojare under de två månaderna så går tiden förhoppningsvis snabbt.

Kongo skrev:
Japp, I morse , på väg till jobbet hände det som inte får hända mig! Laserskjutning ,88 på 50väg... :gråta Jag skulle köra om en bil, gick ut i vänster körfält och vred LITE på rullen, faktum var att det var så lite så jag trodde väl att det gick runt 65 eller nå't , inte 88! Jag vet att jag bara har mig själv att skylla så bespara mig från moralsnack! Mår iallafall skit just nu, jobbar runt i hela sverige och vet fan inte hur jag ska lösa det här!

Ringde till Länstyrelsen och de sa att jag får räkna med 2 månader, vilket iof är mindre än vad jag först trodde men två månader NU är ju som 6 månader under vintern! :fakta
Om de bedömer saken på samma sätt som i Skåne så kan du få ner tiden till en månad utan några större besvär. De tar (faktiskt) viss hänsyn till körkortsbehov i tjänsten - de verkar regelmässigt ge en månads rabatt. Att slippa helt kan däremot bli värre. Lycka till!

Kongo skrev:

SHIT MAN!

... hoppas du hann köra av dig lite på kåtland ialafall då!

fan va tråkigt, tycker det e lite fult att skjuta när man kör om......

Skaffa intyg från jobbet... o se till att en jurist skriver dina papper till överklagandet...
det kan va värt dom stålarna, så att en som kan språket med myndigheterna sköter kontakten...
med lite flyt blir det bara en månad.

Sånt får man ta! Har inte fått kortet indraget själv, men självklart är jag medveten om att risken finns varje gång 30+ passeras.

Huvudsaken är att de raderar bort ens behörigheter för gott... Inget kul att börja om från början på bilskolan. Är det vid 60+ de gör det förresten eller varierar det från fall till fall??

MrCrone skrev:
Fet otur mannen :( , det går inte att skicka en skriftlig vädjan till länsstyrelsen där du skriver att du ångrar dig och bla bla bla och att du behöver kortet dagligen i jobbet?

Kanske värt ett försök?

Jo, ska göra det men kan först göra det när beslutet kommit, Dessvärre så brukar det inte ha någon betydelse även om jag kan påvisa att jag inte tjänar mycket pengar utan KK.. :(

NEEEJ! Fan va trist! Välkommen i klubben... :(

Last edited:
Kongo skrev:
Jo, ska göra det men kan först göra det när beslutet kommit, Dessvärre så brukar det inte ha någon betydelse även om jag kan påvisa att jag inte tjänar mycket pengar utan KK.. :(

ja men de är inte hur mkt stålar du tjänar på att ha körkort du ska påvisa.. utan vilken hederlig samhällsmedborgare du är...
som gjorde detta enda misstag.. o att de inte kommer att hända igen... :D

Jag fick ner min kk lösa tid från 3 månader till 1 månad.
Jag skrev och klagade på att jag behövde kortet i jobbet.
Fast egentligen behövde jag ju inge kk på jobbet.

Men det funkade för mig, var i och för sig ett par år sen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman