F800ST - Nackdelar?

Trevligt bemötande av säljare Micke på BMW i Solna, snabbt ordnat med provkörning för båda hojarna trots att det var en del folk där o handla. Blev tillfrågad om jag ville provköra fler hojar men det hade jag inte tid med, tummen upp för bra kundservice :tummenupp

Jag skulle ta GS:en varje dag i veckan :P
När var du därnere i Solna? Jag var där 1-2 under em idag.......

GS är ju en maskin du kan köra allt på gata som andra kör, för att sen vika av på valfri väg... tjälskott grus gris gräs :tungan

Nu har jag iofs drevat om min GS men för små kruviga vägar är den fortfarande perfa, specielt efter den hårda vintern med alla tjälskott.

1400 mil på min GS nu och jag undrar vad jag tänkte innan som bara körde gat-hojar.

GS är ju en maskin du kan köra allt på gata som andra kör, för att sen vika av på valfri väg... tjälskott grus gris gräs :tungan

Nu har jag iofs drevat om min GS men för små kruviga vägar är den fortfarande perfa, specielt efter den hårda vintern med alla tjälskott.

1400 mil på min GS nu och jag undrar vad jag tänkte innan som bara körde gat-hojar.

:D:D:D

Det är fler och fler som börjar upptäcka det här nu. Vi ses i diket!

Det du säger är jäkla sant! Har ofta roligare på min DR än på duccen, det finns liksom inga hinder. Så behöver inte njurarna sitta och blöda i upphängningarna heller på våra numer urkassa vägar.

En GS har jag sneglat efter mer än en gång...

Kul! Då ses vi där om inte annat.
Känner till minst 5p med GS här på SH som bor i eller kring Sthlm.
Att ta en tur tillsammans någon dag är kanske inte en helt dum idé? Ska vi försöka få till något?

Jag är definitivt på!

Ska tyvärr inte med på Adventure Days då jag var inbokad på annat sedan länge.

Jag skulle ta GS:en varje dag i veckan :P
När var du därnere i Solna? Jag var där 1-2 under em idag.......

Ca 12:30-14:00 fast jag var naturligtvis ute och rulla de mesta av tiden =)

Jo jag hade en XL 650 -00 som förstahoj och hade kul med den, iofs spelade det inte så stor roll då utan det mesta på två hjul var kul då. Det jag tröttna på där var avsaknaden av effekt, letade XRV 750 av senare modell då men hittade helt enkelt inget lämpligt objekt. Klivet till nuvarande blev ganska stort så att säga =)

Hur som helst så GS helt klart en värdig kandidat men även om jag vet att jag kommer rulla mest asfalt och grusväg med en sådan så tvekar jag lite på att lägga ned dom pengarna på en on/offroadmaskin. Tankarna går återigen då till en XRV 750, sundare ekonomiskt men fortfarande inte helt lätt att få tag på och att det saknas en växel är surt.

Naturligtvis fast det sägs vara ganska tacksamt att råda bot på dem, blir väl inte enkelt i stil med GS800 men det räknar jag inte med. Men men, rätt beg GS800 känns inte som någon omöjlighet det heller.

Jag är definitivt på!

Ska tyvärr inte med på Adventure Days då jag var inbokad på annat sedan länge.

Vad tror ni om en kör-tråd för oss som bor runt stan där man kan skriva om man ska ut och häsa lite grus? Kanske redan finns?

SOEs körningar är lite för extrema för min hoj, annars är det ju skoj att haka på dom. Jag tänkte mig mer grusväg än offroad.

Vad tror ni om en kör-tråd för oss som bor runt stan där man kan skriva om man ska ut och häsa lite grus? Kanske redan finns?

SOEs körningar är lite för extrema för min hoj, annars är det ju skoj att haka på dom. Jag tänkte mig mer grusväg än offroad.

Det låter som en plan. Det är ju bara att någon lägger upp en sån tråd så alla intresserade kan prenumerera på den.

SOE's "LGF"-körningar brukar vara precis lagom men det är alldeles för sällan någon av de gamla rävarna, som faktiskt hittar bra grusrundor, orkar lägga upp såna numer.

Nu har jag fixat en grusåka-tråd i Stockholmsforumet. Kladda i vad/var ni kör och var ni bor mer exakt, samt prenumerera på tråden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=224219

Vi får väl se vad det blir för gensvar. Bra ide att försöka få lite fler att skriva där, så att man vet vilka som finns om vi ska dra ihop ett gäng nångång.

Det låter som en plan. Det är ju bara att någon lägger upp en sån tråd så alla intresserade kan prenumerera på den.

SOE's "LGF"-körningar brukar vara precis lagom men det är alldeles för sällan någon av de gamla rävarna, som faktiskt hittar bra grusrundor, orkar lägga upp såna numer.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back