F*n va trött jag är på Potatoes!!!

Nyteknik skrev:
"Potatoes MC" trodde jag var mer eller mindre synonymt med "moppefucko".

NU kan jag tyvärr inte hålla mig... "Nyteknik"....

När du en gång i tiden var med i Rapido så var det ett Jä....la gnäll från dig över att vi på Rappe hade/har vissa körregler att rätta oss efter, JAG fick en jävla massa skit från dig när jag gnällde över att du inte kunde köra i grupp, du skulle hela tiden köra om, och sedan stå vid vägkanten och undra över åt vilket håll vi skulle sedan, och så köra om igen osv. Ja, jag var nog inte snabbare än dig då, körde med insidan, vilket du inte gjorde då, men enligt egen uppgift gör numera, så du har kanske lärt dig något? Då kan du kanske hålla dig från att slänga ut inlägg som: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=770135&postcount=5 ?
På "den tiden" hade du nog varit en riktig Potatoes wannabee, men fick inte utlopp för det i Rapido, ta med dig det nu när du blivit "gammal och klok".. ;)

Du gnällde även över att vi inte tillbringade hela jäkla vintern med att snacka hoj hela tiden, inte så konstigt när man körtt hoj x antal år, då vill man prata öl, party och brudar också, typ... Diskutera nästa års GP-race-taktik kan man göra i några minuter IRL, eller hellre ta det med kallenderbitare på tex SH, som numera finns, men inte fanns då.

Tror att både Potatoes och Rapido förändrats med åren, att båda klubbarna har åtminstone en del av medlemmarna som främst trivs på bana och krokiga landsvägar, i bra tempo... :D Synd att du inte blev kvar i Rapido, har i år varit 2-3 ERF-team och folk i andra raceklasser.

Vill med det säga att JAG tycker att "moppefucko" är ett överdrivet elakt påhåpp på potatisarna.. :gnissla

/B
 
Skönt att höra att de flesta i den här tråden verkar ha alla indianerna kvar i kanoten. De andra trådarna om PMC brukar ju spåra ur rätt ordentligt tack vare alla förstå sig påare.
 
-PLM- skrev:
Skönt att höra att de flesta i den här tråden verkar ha alla indianerna kvar i kanoten. De andra trådarna om PMC brukar ju spåra ur rätt ordentligt tack vare alla förstå sig påare.


funderar på å byta forum, alla verkar juh ha fått nån sorts moral-vinter nojja här!! Är man välkommen på potatoes forumet? :)
 
twinner skrev:
Om man skenförsäkrar då? Får man komma då också?

Inte för att jag är Potatoes, men diskussioner kring skenförskringar, gr osv är enligt forumägaren numera heta potatisar :rolleyes: som det inte ska pratas om... då riskerar man trådstängning..

/B
 
RRickard skrev:
funderar på å byta forum, alla verkar juh ha fått nån sorts moral-vinter nojja här!! Är man välkommen på potatoes forumet? :)

Om man inte pallar med lite moralsnack/påhopp, utan att hota med att dra någon annanstans är man inte en riktig hojåkare... :D utan en kärring... :pannkyss

Att köra sporthoj innebär att man förr eller senare blir påhoppad av ett gäng moralkärringar, och har man kört sporthoj tillräckligt länge hoppar man på någon yngre sporthojåkare med lite moralkärringsnack... :tungan Värt att beakta är att påhopp från gamla sporthojåkare är i all välmening, "vi" gillar också att gasa, men har med oss lite dystra baksidor i ryggsäcken, och vill oftast bara ge lite råd för längre överlevnad! :)

/B
 
benkar skrev:
NU kan jag tyvärr inte hålla mig... "Nyteknik"....

När du en gång i tiden var med i Rapido så var det ett Jä....la gnäll från dig över att vi på Rappe hade/har vissa körregler att rätta oss efter, JAG fick en jävla massa skit från dig när jag gnällde över att du inte kunde köra i grupp, du skulle hela tiden köra om, och sedan stå vid vägkanten och undra över åt vilket håll vi skulle sedan, och så köra om igen osv. Ja, jag var nog inte snabbare än dig då, körde med insidan, vilket du inte gjorde då, men enligt egen uppgift gör numera, så du har kanske lärt dig något? Då kan du kanske hålla dig från att slänga ut inlägg som: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=770135&postcount=5 ?
På "den tiden" hade du nog varit en riktig Potatoes wannabee, men fick inte utlopp för det i Rapido, ta med dig det nu när du blivit "gammal och klok".. ;)

Du gnällde även över att vi inte tillbringade hela jäkla vintern med att snacka hoj hela tiden, inte så konstigt när man körtt hoj x antal år, då vill man prata öl, party och brudar också, typ... Diskutera nästa års GP-race-taktik kan man göra i några minuter IRL, eller hellre ta det med kallenderbitare på tex SH, som numera finns, men inte fanns då.

Tror att både Potatoes och Rapido förändrats med åren, att båda klubbarna har åtminstone en del av medlemmarna som främst trivs på bana och krokiga landsvägar, i bra tempo... :D Synd att du inte blev kvar i Rapido, har i år varit 2-3 ERF-team och folk i andra raceklasser.

Vill med det säga att JAG tycker att "moppefucko" är ett överdrivet elakt påhåpp på potatisarna.. :gnissla

/B

När jag var ute på Mälaren och åkte skridskor i vintras såg jag en grupp som var ledd av SSSK och efter ledaren (som bar en två meter hög orange vimpel på sin ryggsäck) åkte 25-30 personer i tät formation. Inga egna initiativ. Inget snack. Endast strikt och sträng disciplin. När jag var medlem i Rapido uppfattades man som en provocerande och normbrytande typ om man ville köra fortare än 120 på tomma landsvägar som var skyltade 90. Omkörningar inom gruppen var lika med utfrysning. Eftersom jag gillade att hålla ett högt tempo var detta mycket frustrerande och jag tyckte efter några säsonger att det borde finnas något som passade mig bättre. Det var därför en underbar upptäckt jag gjorde när jag började köra grusväg med SOE (Svenska Offroad Entusiasterna). Jargongen var tillåtande, gladlynt men med stor vikt vid disciplin när man väl började rulla. Det fanns en stor skillnad mot turerna med Rapido: Den som ledde gruppen körde som ett svin. Ville och kunde man köra om någon så gjorde man det. Var och en var besatt av det rus som infinner sig när man kör motorcykel på gränsen till det möjliga. Det var underbart, galet, roligt och alla tjöt av skratt när vi stannade. Likadant var det när jag började köra med Bennebol Racing Team på helgutflykter till gudomliga grusvägseldoradon i Småland och Bergslagen. En brokig skara lärare, ingenjörer, småbarnspappor, hälsoterapeuter och butiksbiträden. Samma sak som med SOE: vi körde så fort det var möjligt och att försöka köra om den som ledde gruppen var lika självklart som att ledaren gjorde allt för att hålla alla andra bakom sig. Det var förbannat roligt och handlade aldrig om att i omgivningens ögon (som i bästa fall besod av en eller annan vettskrämd hare) framstå som farliga.
 
benkar skrev:
Om man inte pallar med lite moralsnack/påhopp, utan att hota med att dra någon annanstans är man inte en riktig hojåkare... :D utan en kärring... :pannkyss

Att köra sporthoj innebär att man förr eller senare blir påhoppad av ett gäng moralkärringar, och har man kört sporthoj tillräckligt länge hoppar man på någon yngre sporthojåkare med lite moralkärringsnack... :tungan Värt att beakta är att påhopp från gamla sporthojåkare är i all välmening, "vi" gillar också att gasa, men har med oss lite dystra baksidor i ryggsäcken, och vill oftast bara ge lite råd för längre överlevnad! :)

/B

Inte moralkärringssnacket som har stört mig på sista tiden, sånt är bara bra ibland! Utan hänvisar mer till GSXR1100R:s tråd.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59110

Det är tråkigt att forumet tar skada av folk som inte kan uppföra sig, jag är väl inte heller så mycket bättre eftersom jag stör mig på folk som klagar å gnäller hela tiden. Som t ex Valmers, folk förstår inte alltid att han kanske skämtar eller inte använder smilisar..

jaja, hoppas ni förstår vad jag menar!

kram! :fyllisar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top