F*n skiten har skurit!!!

philsson skrev:
Min RGV är bestyckad för banåkning.. Är den inställt på fet oljeblandning för att hålla att pressas eller precis på gränsen till att de ska hålla?. :confused:


Bestyckad för max effekt precis så att den håller.

Med andra ord så vet den motorn vad slitage är.
 
Solid snake skrev:
Bestyckad för max effekt precis så att den håller.

Med andra ord så vet den motorn vad slitage är.
hehe.. kanske dax då att byta kolvar .. redan gjort en gång på 1100 mil men eftersom den gått bana så vet jag inte nånting om slitaget.. kanske byts kolvar efter 100 mil.. :D haha..
 
philsson skrev:
hehe.. kanske dax då att byta kolvar .. redan gjort en gång på 1100 mil men eftersom den gått bana så vet jag inte nånting om slitaget.. kanske byts kolvar efter 100 mil.. :D haha..


Öppna o kolla, glöm inte nått nu, o ser dom kass ut så kör inte för då händer väl samma som med din NS. :fatta!
 
spectre skrev:
Tror inte att en Aprilia RS 250 cylinder passar på din RG, philsson trodde nog att du åkte RS 125 eller nått.
RS250 cylindern passar visst.. hur mycket ska vi ställa!.. :arsele
Den passar däremot inte på RS 125
 
Aee skrev:
Är du 100% säker?? frågade nämligen mamma om jag fick å honsa att jag fick de :)

Om det nu skulle gå (vilket jag har svårt att tro) så kommer du slita din motor mer än dubbelt så mycket, dessutom så är inget på din mc dimensionerat för den effekten, det vill säga om nu cylindern är på 250cc, men den är nog på 125cc eftersom rs 250 är 2 cylindrig, men det kan vara en annan slaglängd samt en annan borrning.

Hör efter med en riktig mek istället.
 
Vilken deja vú jag fick när jag läste den här tråden. Exakt samma sak hände mig på min gamla 125:a knarr för något år sedan. Precis utanför ikea tog det stopp. Blev stående i drygt en timme innan jag kom därifrån med hjälp av en polare... klockan 23 på kvällen. Men det var bara att hona om och skaffa ny kolv så gick hon bra sen, efter några dispyter med div. mc verkstäder :)
 
Spiken skrev:
Vilken deja vú jag fick när jag läste den här tråden. Exakt samma sak hände mig på min gamla 125:a knarr för något år sedan. Precis utanför ikea tog det stopp. Blev stående i drygt en timme innan jag kom därifrån med hjälp av en polare... klockan 23 på kvällen. Men det var bara att hona om och skaffa ny kolv så gick hon bra sen, efter några dispyter med div. mc verkstäder :)
tror tyvär inte att det går att hona om min cylinder
 
Mats757 skrev:
Det absolut vanligaste felet att en 2-takt skär, nyper är att den går för magert. Ganska typiskt nu på våren när det är lite kallt ute, då går den ännu magrare. Bestycka upp förgasarna så ska ni se att dom håller bättre.

Det kan se helt snustort ut i cylindern, men det är helt omöjligt att avgöra om det har varit tillräkligt med olja just pga att den gått het.

DEt spelar ingen roll hur myket olja det finns på kolven, om den är överhettad och inte får plats i cylinder så skär det.

Tänk på att OM man häller olja i bensinen så går den ÄNNU magrare. Katastrofen kommer ännu tidigare.

Lär er att bestycka förgasare. Så mager som möjligt för max effekt och tillräkligt fett för att det ska hålla.
word... i plugget fick jag lära mig att soppan har en viss kylande och smörjande effekt
att gå magert är inte bra... när man körde moped fick man surt ärfara det
så när jag köpte hoj så köpte jag direkt massa munstycken och hoppade upp från 142 till 152 för att sedan stegvis gå ner till 148 där den gick med fet blandning men gick ändå rent... jag har alldrig kört med tekniken att kolla på tändstiftet utan kört på kän hur hojen beter sig.
 
spectre skrev:
Passar en APRILIA RS250 cylinder rakt på en SUZUKI RGF?


Om du säger det så tror jag dig.
RS 250 är som sagt 2 cylindrig.. alltså en cylinder på 125cc.. och den passar på RGfen.. för de e samma cylinder på RGV som RGF och RGV går de sätta RS 250 cylinder på rakt av..
 
tillbaka till topic! hur går den nu då? Har du haft tid att byta? :)
 
det går väl sådär....har tagit bort motorn...försöker hitta cylinder eller en komplett motor!
Så om NÅGON har en cylinder eller en komplett motor eller om NÅGON vet nån som har det! HÖR AV ER DÅ!
 
Aee skrev:
det går väl sådär....har tagit bort motorn...försöker hitta cylinder eller en komplett motor!
Så om NÅGON har en cylinder eller en komplett motor eller om NÅGON vet nån som har det! HÖR AV ER DÅ!
¨

varför komplett motor?!?!!?!? helt jävla onödigt.
 
Men blanda oljan direkt i tanken då för i helvete... Skulle aldrig lita på pumphelvetet...
 
Zana skrev:
Men blanda oljan direkt i tanken då för i helvete... Skulle aldrig lita på pumphelvetet...

Då måste man gå upp i munstycke för man späder ut bensinen = att det kommer gå trögare genom munstycket = att den kommer gå varm = att den kan skära igen!
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top