F-klass 7-hojar, lika dyr trafikförsäkring på alla?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Kanske lite fel tråd men något jag började fundera över var varför inga bolag höjer självrisken till säg 12 000. Så att folk utnyttjar försäkringen först när det verkligen behövs tex en totalklotning eller en stöld och på så sätt får bort missbruket med utnyttjande av försäkringen vid en liten vältskada och på så sätt minska sina utgifter och då kunna ha en lägre premie för oss stackare som betalar.

Kör trafik nu men hade gärna haft mer men det går inte :huvet

All_to_slow skrev:
Kanske lite fel tråd men något jag började fundera över var varför inga bolag höjer självrisken till säg 12 000. Så att folk utnyttjar försäkringen först när det verkligen behövs tex en totalklotning eller en stöld och på så sätt får bort missbruket med utnyttjande av försäkringen vid en liten vältskada och på så sätt minska sina utgifter och då kunna ha en lägre premie för oss stackare som betalar.

Kör trafik nu men hade gärna haft mer men det går inte :huvet
Det är inte "missbruket" av försäkringen för småskador som kostar, det är de svåra personskadorna och dessa kommer man inte ifrån med höjd självrisk.

sgtpepper skrev:
Det är inte "missbruket" av försäkringen för småskador som kostar, det är de svåra personskadorna och dessa kommer man inte ifrån med höjd självrisk.

Hur kan då skillnaden på min trafikförsäkring och en ev helförsäkring vara ca 30´000?

Nyheter
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Back