F-klass 7-hojar, lika dyr trafikförsäkring på alla?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Kanske lite fel tråd men något jag började fundera över var varför inga bolag höjer självrisken till säg 12 000. Så att folk utnyttjar försäkringen först när det verkligen behövs tex en totalklotning eller en stöld och på så sätt får bort missbruket med utnyttjande av försäkringen vid en liten vältskada och på så sätt minska sina utgifter och då kunna ha en lägre premie för oss stackare som betalar.

Kör trafik nu men hade gärna haft mer men det går inte :huvet

All_to_slow skrev:
Kanske lite fel tråd men något jag började fundera över var varför inga bolag höjer självrisken till säg 12 000. Så att folk utnyttjar försäkringen först när det verkligen behövs tex en totalklotning eller en stöld och på så sätt får bort missbruket med utnyttjande av försäkringen vid en liten vältskada och på så sätt minska sina utgifter och då kunna ha en lägre premie för oss stackare som betalar.

Kör trafik nu men hade gärna haft mer men det går inte :huvet
Det är inte "missbruket" av försäkringen för småskador som kostar, det är de svåra personskadorna och dessa kommer man inte ifrån med höjd självrisk.

sgtpepper skrev:
Det är inte "missbruket" av försäkringen för småskador som kostar, det är de svåra personskadorna och dessa kommer man inte ifrån med höjd självrisk.

Hur kan då skillnaden på min trafikförsäkring och en ev helförsäkring vara ca 30´000?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!