F**k Bilprovningen och deras dumma jä**a nya regler!!!!!!!!!!!!

Katte.N

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Hojlös
Ja som tråden lyder så tycker jag att det är helt absurt med dom nya buller reglerna.
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2790181

Hade besiktning idag, allt va frid och fröjd, men nehee han va tvungen och mäta ljudet.
103Db landa det på, Ooo tänkte jag, precis på gränsen. MEN enligt dom nya reglerna så går dom nu efter värdet i regg beviset, som på min hoj är 88Db.
Sen får man 5Db plus, så i mitt fall vart det 93Db.
Ringde Devil återförsäljare, angående Db Killer, men ha sa att i bästa fall skulle jag komma ner till 98Db. Så det bara att svetsa igen röret och börja köra nåt el driven skit. Men det blir säker olagligt i Sverige snart också.
Känns som allt som är roligt och kul håller på att förbjudas i Sverige. Det får inte låta för mycket, se för mycket ut, åka fort nog. Fan allt är bara skit.
Förr i tiden då var det gamla knarr på 600cc med en V8 i, och de ba lät och gasa helvete. Nu måste man torka sig i röven med gröna miljö vänliga löv, bara för att få åka hoj.
Så Fuck Miljöpartiet och alla deras anhängare, hoppas alla sprängs i luften (fast inte dör) och så får man åka hoj i fred. Fan lägg ner resurserna på något annat än att göra det jobbigt för hoj åkare hela tiden. Eh nu orkar jag inte skriva mera. Är så förbannad och besviken så det finns inte.
Ha en bra dag på alla.

Med risk för att ha fattat fel (hoppas det) men du har hängt på ett slipon som du sen inte pallade byta inför besiktning o sen gnäller du på SH när det bullrade för mkt?

han var kanske ute efter att ha ett skönt ljud som är godkänt?

:harryhaffakaninteklagadå

Med risk för att ha fattat fel (hoppas det) men du har hängt på ett slipon som du sen inte pallade byta inför besiktning o sen gnäller du på SH när det bullrade för mkt?

Tolkade det på samma sätt.

Om man nu tvunget ska köra med högljutt system så ska man tydligen se till att bli besiktigad på bilprovning som inte kan mäta varvtal, då gäller av någon anledning högre gränser (104 eller vad det nu var).

Men jag tror att dom snart ska kunna mäta varvtal på samtliga bilprovningar.

Edit: Har man ett system som inte låter skithögt så brukar dom inte orka mäta ändå, så då kanske man klarar sig trots att man ligger över regvärde + 5dB.

Hahaha jo du har fattat helt rätt, men man måste ju skriva av sig någonstans.
Saken är att det har funkat nu i 3-4 år, aldrig nån problem när de mätte. Men nu har de sänkt det med 10Db. Fan min original pipa vart stulen för jag vet inte hur länge sen.......
Men men jag är bara grinig och less. Puss

Det är väl bara att najja fast några bultar innanför DB-killern så är problemet ur världen?
Går på en pisskvart.

Hahaha jo du har fattat helt rätt, man måste ju skriva av sig någonstans.
Saken är att det har funkat nu i 3-4 år, aldrig nån problem när de mätte. Men nu har de sänkt det med 10Db. Fan min original pipa vart stulen för jag vet inte hur länge sen.......
Men men jag är bara grinig och less. Puss

Har man inte originalet är det ju en aningens värre sits och kanske värt att chansa... :) Svinto o ståltråd nästa? :)

Varför måste hojen låta så jävla mycket? Känner du dig ballare om du stör flera? Tror du djuren skiter i att gå upp vägen bara för dig hoj brölar?

Orginal och slipon skiljer inte mycket i ljud på höga varv men utanför McD kanske.

Det är inga nya regler utan man ser bara till att implementera de som har funnits länge.....

Alla cyklar som har en dbA nivå enl typbesiktning skall givetvis följa den. Sluta whinea och var glad att Sverige har en av europas liberalaste lagstiftning för Mc åkare.....

Det finns väldigt många billiga orginalslipon till din hoj och det tar max 2-3 min att byta så det är väl inte hela världen :)

Byter man ( till en icke TuV godkänd ) dämpare i Tyskland och blir haffad, och det blir man, så är det skarprättning på plats som gäller, och dina anhöriga får hämta ditt skändade lik i väggrenen.

Sverige ÄR liberalt, hur missar man det?

Varför måste hojen låta så jävla mycket? Känner du dig ballare om du stör flera? Tror du djuren skiter i att gå upp vägen bara för dig hoj brölar?

Orginal och slipon skiljer inte mycket i ljud på höga varv men utanför McD kanske.

Till skillnad från alla moral kärringar, så tycker jag om när saker och ting (Bil och Mc) låter.
Det är samma sak med bilar, förr i tiden när man startade bilen så lät det och skaka, nu hör man knappt fläkten gå.
Samma gäller hoj, så jävla skönt att åka södra länken, elr nån tunnel och dra fullt ut. Det dundrar i hela tunneln, och sen exakt som du sa åka och gasa utanför McD Sveavägen. För det är ända man gör hela dagen, hänger där. Det har du så rätt i.
Tycker bara allmänt det är skönt med motor ljud, fast de sänker gränserna hela tiden. Det så jag tycker. Orkar inte svara nåt mer på moral inlägg. Så åk och köp en el moppe i stället.

Byter man ( till en icke TuV godkänd ) dämpare i Tyskland och blir haffad, och det blir man, så är det skarprättning på plats som gäller, och dina anhöriga får hämta ditt skändade lik i väggrenen.

Sverige ÄR liberalt, hur missar man det?

Ett av årets bästa och roligaste inlägg! From nu är du min nya idol! Förutom det har du helt rätt. Nu är det tom extrakontroller kring Nürburgring och andra utsatta ställen. Rent etiskt är det tveksamt men Sverige är, jämförelsevis, liberalt.

"Nu måste man torka sig i röven med gröna miljö vänliga löv, bara för att få åka hoj."

:rofl

Till skillnad från alla moral kärringar, så tycker jag om när saker och ting (Bil och Mc) låter.
Det är samma sak med bilar, förr i tiden när man startade bilen så lät det och skaka, nu hör man knappt fläkten gå.
Samma gäller hoj, så jävla skönt att åka södra länken, elr nån tunnel och dra fullt ut. Det dundrar i hela tunneln, och sen exakt som du sa åka och gasa utanför McD Sveavägen. För det är ända man gör hela dagen, hänger där. Det har du så rätt i.
Tycker bara allmänt det är skönt med motor ljud, fast de sänker gränserna hela tiden. Det så jag tycker. Orkar inte svara nåt mer på moral inlägg. Så åk och köp en el moppe i stället.

fast det är ju faktiskt ingen som hindrar dig.. vad folk opponerar sig emot är hur man kan åka in til bilprovningen med slipon monterad och sedan bli förbannad för att man inte kommer igenom. det är ju en riskanalys som man bör ha gjort innan..antingen så går det , eller så går det inte , och går det inte så känns lite halvfjortis att komma ut här på sh och gnälla..

bara vad jag personligen tycker

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...