Jag har inte fått knäskrap i år, trots 8 dagar på bana och nedlägg så däcken slitits på yttersta millimetern. Anledningen tror jag är att jag inte vinklar ut knät som en del andra gör och jag har försökt analysera varför jag inte får ut knät mer...
Hemligheten verkar sitta i innerfoten, och det jag googlat fram hittills är Skip Barbers körställning som har något som Keith inte nämner:
"Regarding foot placement, I learned why to keep your feet near the outside of the pegs. I always knew you should, but didn’t know why. The “why” is it allows your feet to pivot which aids in the position of your upper body. " - http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=54564.msg1260205;topicseen
"It consists of one butt cheek off the seat; the ball of your inside foot on the end of the peg with the toe pointed out; the chest open and pointed towards the corner; the head low, pointed into the corner and to the side of the bike's screen and your outside bicep resting on the tank. This is naturally the most athletic riding position, allowing you to maximize your body's ability to respond should the need to alter the bike's position suddenly occur and takes as much lean as possible out of a given speed in any corner. " - http://hellforleathermagazine.com/2009/12/skip-barber-superbike-school-l.html
Så, har jag hittat den begränsande faktorn, eller är jag på villospår?
Jag har antagligen efter många års slarvigt fotarbete då tårna gick i backen titt som tätt flyttat in fötterna så långt det bara går, och därmed låst benet från att kunna röra sig. Tårna är ganska långt upp på pinnarna när jag kör, men också dikt an "ramen".
De bifogade bilderna visar min vanliga körställning och hur långt jag maximalt klarar att vinkla ut knät.
Hemligheten verkar sitta i innerfoten, och det jag googlat fram hittills är Skip Barbers körställning som har något som Keith inte nämner:
"Regarding foot placement, I learned why to keep your feet near the outside of the pegs. I always knew you should, but didn’t know why. The “why” is it allows your feet to pivot which aids in the position of your upper body. " - http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=54564.msg1260205;topicseen
"It consists of one butt cheek off the seat; the ball of your inside foot on the end of the peg with the toe pointed out; the chest open and pointed towards the corner; the head low, pointed into the corner and to the side of the bike's screen and your outside bicep resting on the tank. This is naturally the most athletic riding position, allowing you to maximize your body's ability to respond should the need to alter the bike's position suddenly occur and takes as much lean as possible out of a given speed in any corner. " - http://hellforleathermagazine.com/2009/12/skip-barber-superbike-school-l.html
Så, har jag hittat den begränsande faktorn, eller är jag på villospår?
Jag har antagligen efter många års slarvigt fotarbete då tårna gick i backen titt som tätt flyttat in fötterna så långt det bara går, och därmed låst benet från att kunna röra sig. Tårna är ganska långt upp på pinnarna när jag kör, men också dikt an "ramen".
De bifogade bilderna visar min vanliga körställning och hur långt jag maximalt klarar att vinkla ut knät.