Förvara hojen i studentkorridorsrum?

Du får i regel inte förvara fordon inomhus om utrymmet inte är brandklassat som garage.
http://www.finspong.se/templates/Page.aspx?id=81420

Ska du ändå göra det så se till att avluftningsslang och dräneringsslangar från tank/förgasare är ordentligt pluggade och att hojen är ordentligt ren.

Har för mig att man inte äns får ha en motorsåg i lägenhet/korridor. Kanske varierar från kommun till kommun, men i regel brukar allt bensindrivet vara ett stort NEJ... Brandrisk och allt vad det heter:gnissla

Va bra att det är just umeå jag ska till :D Jo nån sorts däckskydd får jag såklart monterapå borde väll gå å använda liggunderlagsremsor som man tejpar fast?

Nånting annat att säga om att plugga i umeå föresten?

Massor att säga pluggar ju där fortfarande. Behöver du garage så har jag plats över då jag bara har en hoj där uppe. Boende har jag också om det krisar till terminstarten och du vill undvika att bo på mariehem (och det vill du undvika)

Staden är förvånandsvärt ok att bo i även om jag ännu inte vant mig vid vintern. Partylivet är ok men jag är uppväxt i Lund där det finns bra klubbar nästan alla dagar i veckan så jag klagar lite....

Studentbostäder är lätt att få tag på om man accepterar att cykla till skolan eller så gör man som jag och bosätter sig på gångavstånd så man slipper jacka vintertid...

IKSU är där alla studenters andra hem är. www.iksu.se JA det är dyrt men så sjukt värt det. Enormt gym, alla former av träna i grupp , badhus och beachvolleyhallar man kan dra på sig linnet i när det är -25 utanför...

Hur misslyckades du på det? Man kan ju vara både blind och döv för att få jobba i maskin? Eller är du färgblind? Surt i vilket fall, maskiningenjör är säkert bra det också :)
Japp färgblind tyvärr surt då dom flesta sa att det inte gällde maskin men har ingen lust att plugga 4 år för att sen riskera att inte få jobba som det..

Sen börja min rygg krångla igen (är man sängliggande 72 i sträck har man gott om tid att fundera över om man verkligen ska ha ett yrke som kräver fungerande rygg..)

Tror det här kan bli minst lika bra, är mer mitt intresseområde att konstruera saker från grunden men sjöarbetstiderna lockade mkt.

Får se hittar säkert nått sätt att kombinera :)

Massor att säga pluggar ju där fortfarande. Behöver du garage så har jag plats över då jag bara har en hoj där uppe. Boende har jag också om det krisar till terminstarten och du vill undvika att bo på mariehem (och det vill du undvika)

Staden är förvånandsvärt ok att bo i även om jag ännu inte vant mig vid vintern. Partylivet är ok men jag är uppväxt i Lund där det finns bra klubbar nästan alla dagar i veckan så jag klagar lite....

Studentbostäder är lätt att få tag på om man accepterar att cykla till skolan eller så gör man som jag och bosätter sig på gångavstånd så man slipper jacka vintertid...

IKSU är där alla studenters andra hem är. www.iksu.se JA det är dyrt men så sjukt värt det. Enormt gym, alla former av träna i grupp , badhus och beachvolleyhallar man kan dra på sig linnet i när det är -25 utanför...
:bugar Garage blir nog aktuellt! Min är ju tyvärr stulen men räknar med att det blir en ny så fort folksam tillåter.

Bostad försöker jag fixa men ska komma ihåg om det skiter sig.
okej mariehem ska undvikas!

Jag gillar snö å klarar kyla så länge det inte blåser :D
okej jag tvivlar på att jag kommer klaga på partylivet faktiskt!

FY HELVETE VA DYRT! Fast det va sjukt mkt som ingick, fattar varför det blir ett andra hem, fast iof efter vad som ingick va det ju helt ok.

:bugar Garage blir nog aktuellt! Min är ju tyvärr stulen men räknar med att det blir en ny så fort folksam tillåter.

Bostad försöker jag fixa men ska komma ihåg om det skiter sig.
okej mariehem ska undvikas!

Jag gillar snö å klarar kyla så länge det inte blåser :D
okej jag tvivlar på att jag kommer klaga på partylivet faktiskt!

FY HELVETE VA DYRT! Fast det va sjukt mkt som ingick, fattar varför det blir ett andra hem, fast iof efter vad som ingick va det ju helt ok.

350kr/mån är inte billigt men jämfört med Sats och liknande är det inte jättedyrt ffa inte med allt som ingår. Att glida ner i bubbelpoolen efter en löprunda i -20 är nice....

Hur lång kötid har du hos Bostaden? Korridor eller lägenhet?
Kort resume: Bostaden äger 90% av alla studentbostäder.

Ålidhem: Sunkiga korridorer, nära till ICA, PARTY PARTY PARTY. De lägenheter som finns är ok. Nära skolan. Jag bor i rätt del av Ålidhem från hösten.

Tunnelbacken: Närmast sjukhuset. ûbersunkiga korridorer men kanonfina lägenheter. Kräver lång kötid för lägenheterna. (Bodde här innan)

Berghem: Bättre korridorer än Ålidhem och mer lagom party. Nära skolan ffa Humvet. Uselt ICA och längre till IKSU...

Nydala: Mix av korridorer och lägenheter. Bra standard och varierat folk. Semilångt till ICA och skolan.

Liljansberget: Nybyggt och kanonfint men för dyrt om du bor själv och lever på CSN. Nära skolan.

Mariehem: Betongförort av apokalyptiska mått. Bra ICA men kräver buss eller cykel till skolan. Nästan lika sunkigt som Ålidhem.

350kr/mån är inte billigt men jämfört med Sats och liknande är det inte jättedyrt ffa inte med allt som ingår. Att glida ner i bubbelpoolen efter en löprunda i -20 är nice....

Hur lång kötid har du hos Bostaden? Korridor eller lägenhet?
Kort resume: Bostaden äger 90% av alla studentbostäder.

Ålidhem: Sunkiga korridorer, nära till ICA, PARTY PARTY PARTY. De lägenheter som finns är ok. Nära skolan. Jag bor i rätt del av Ålidhem från hösten.

Tunnelbacken: Närmast sjukhuset. ûbersunkiga korridorer men kanonfina lägenheter. Kräver lång kötid för lägenheterna. (Bodde här innan)

Berghem: Bättre korridorer än Ålidhem och mer lagom party. Nära skolan ffa Humvet. Uselt ICA och längre till IKSU...

Nydala: Mix av korridorer och lägenheter. Bra standard och varierat folk. Semilångt till ICA och skolan.

Liljansberget: Nybyggt och kanonfint men för dyrt om du bor själv och lever på CSN. Nära skolan.

Mariehem: Betongförort av apokalyptiska mått. Bra ICA men kräver buss eller cykel till skolan. Nästan lika sunkigt som Ålidhem.
Har 2 dagars kötid, så letar andrahand/delat för hösten nu tills man fått upp lite tid.

Okej då har man lite koll på vart man ska leta sig! :tummenupp

Va bra att det är just umeå jag ska till :D Jo nån sorts däckskydd får jag såklart monterapå borde väll gå å använda liggunderlagsremsor som man tejpar fast?

Nånting annat att säga om att plugga i umeå föresten?
Vill bara åter poängtera att du kommer punktera golvet om du drar dubbdäck över dom. Nästan enklare då att låta MCn stå ute i cykelstället fastlåst med rejäl kätting.

Övriga råd om Umeå:
Ålidhem är bajset! Där skall man bo helt klart. Fast du vill ha en av plåtkassettkorridorerna på Fysikgränd eller Historiegränd, dessa har MYCKET högre standard än de underliggande 60-talshusen, men kostar lika mycket i hyra. Detta rekomenderar jag å det bestämdaste!
http://kundzon.bostaden.umea.se/objects/ShowBlueprint.aspx?Objnum=3301005040208

Trampcykel är standardfordon i Umeå. Begagnade cyklar brukar säljas till överpris vid terminstart. Köp inte.
Ta med din egen eller skruva ihop en fungerande av alla skrotcyklar som garanterat ligger bakom cykelskjulet.

Bär alltid hagelbössa eller magnumpistol med dej. Isbjörnarna är inte att leka med.

Glöm inte köpa snöskoter.

Edit: Skynda!

Last edited:
Vill bara åter poängtera att du kommer punktera golvet om du drar dubbdäck över dom. Nästan enklare då att låta MCn stå ute i cykelstället fastlåst med rejäl kätting.

Övriga råd om Umeå:
Ålidhem är bajset! Där skall man bo helt klart. Fast du vill ha en av plåtkassettkorridorerna på Fysikgränd eller Historiegränd, dessa har MYCKET högre standard än de underliggande 60-talshusen, men kostar lika mycket i hyra. Detta rekomenderar jag å det bestämdaste!
http://kundzon.bostaden.umea.se/objects/ShowBlueprint.aspx?Objnum=3301005040208

Trampcykel är standardfordon i Umeå. Begagnade cyklar brukar säljas till överpris vid terminstart. Köp inte.
Ta med din egen eller skruva ihop en fungerande av alla skrotcyklar som garanterat ligger bakom cykelskjulet.

Bär alltid hagelbössa eller magnumpistol med dej. Isbjörnarna är inte att leka med.

Glöm inte köpa snöskoter.

Edit: Skynda!
Bahaha skönt inlägg. :rock

Som sagt har jag ingen kö tid just nu så får nöja med va skit jag kommer över nen att ålidhem börjar fastna :D

Trampcykel har jag ska bara byta framgaffeln, men en sån lär an ju kunna hitta iaf!

Jävla tjat o skoter.

... Dubbdäck kan du glömma att ha på vanliga golv, de repar allt obönhörligen ...
Dubbar repar verkligen ALLT!

O-ringen sprang omkring en vecka i mina trakter och efteråt såg granithällarna ut som om man kört Novemberkåsa med dubb där. De rackarns orienterarna sprang med dubb på skorna! :mad:

Vad är det för storlek på de där korridorsrummen? I uppsala/lund/sthlm snackar vi ju <15kvm. Soffa/studieplats är förvisso tråkigare än knarrmöblemang, men betydligt bättre.

Vad är det för storlek på de där korridorsrummen? I uppsala/lund/sthlm snackar vi ju <15kvm. Soffa/studieplats är förvisso tråkigare än knarrmöblemang, men betydligt bättre.
20 kvm så det e 5 extra för hojen. För övrigt tar säng å skrivbord upp 8 kvm högt räknat.

Dock såg jag nu att det fanns ledga kall garage för 295 spänn månaden, frågan e om man inte kan bo i dom också :tungan

Jag är ute i ganska ruggigt sen tid tid å inga platser är lediga i lund.

Luleå har haft lediga platser ibland och har nog högre status än Umeå. Även maskin på KTH har haft lediga platser ibland.

Vad gäller hoj på ett studentrum kan du nog känna dig lugn för grannarna tolerarar det mesta och hyresvärdarna är härdade.

Bifogat

• YZF 07 001.jpg
    YZF 07 001.jpg
    240.8 KB · Visningar: 165
  • YZF 07 002.jpg
    YZF 07 002.jpg
    215.6 KB · Visningar: 657
Luleå har haft lediga platser ibland och har nog högre status än Umeå. Även maskin på KTH har haft lediga platser ibland.

Vad gäller hoj på ett studentrum kan du nog känna dig lugn för grannarna tolerarar det mesta och hyresvärdarna är härdade.
Ja tillåter dom en tränings cykel e det mesta lugnt! :D

Nice då e de lugnt fram till is däcken kommer på då.

Jag vill inte gå på kth då jag skulle hänga för med mina gamla polare och det sulle få mig att hoppa av å jobba istället för att leka på samma villkor. Samma gäller lund plus att dom studenter jag känner där (och där ed skulle hänga med rätt mkt isnt any good in the long run..)

I Varberg är dom största på 20 kvm, i det studentboendet där jag bor finns även 16 och 18 kvm, positivt iaf att man har egen dusch men får dela kök med 8 andra. Men festerna är jävligt bra.:yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park