Förvara hojen i studentkorridorsrum?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att göra mackan glad är det dags för en ny idiottråd :D

Nej inte riktigt men vad tror ni? Borde väll dom skita i vad jag har på rummet? :näsblod

Så här hade jag min i vintras

Bifogat

• DSC000014.JPG
    DSC000014.JPG
    57.8 KB · Visningar: 156
Så här hade jag min i vintras
Ja att man kan vinterförvara den i en bostadsrätt sa jag inget om:tungan tänkte mer på gnällande hyresvärdar då den lär släpas ut för is-körning en gång i veckan.

Men fan va skönt om det e jag som nojar i onödan :)

OT: Det där är möjligen inte i tullhuset? Tycker det ser ut som syrrans gamla lägenhet.

Så här såg det ut i mitt studentrum till alldeles nyligen.:tummenupp

Bifogat

• 26498_1398814684194_1047082242_1185445_5172885_n.jpg
    26498_1398814684194_1047082242_1185445_5172885_n.jpg
    64.6 KB · Visningar: 211
  • 28979_1421495811208_1047082242_1244426_5248468_n.jpg
    28979_1421495811208_1047082242_1244426_5248468_n.jpg
    61.8 KB · Visningar: 199
Även med isdäcken på? inga regler istill med att det är brandfarligt?

Hade varigt riktigt bra men jag tror inte på det.
Nu tänkte jag mer på om de andra i korridoren skulle gilla det.
Själv aldrig bott i "korridor" ;)

Glöm inte filten till de frusna hojarna i vinter!

Skulle tråden va seriös :va

Last edited:
tänkte mer på gnällande hyresvärdar då den lär släpas ut för is-körning en gång i veckan.
Problemet skulle väl vara om hyresvärden anser att det skulle finnas risk för att isdubben kan skada golvet. Isf så lär de nog säga till.

Du får väl skifta däck var gång den ska in eller ut då.

Edit:
inga regler istill med att det är brandfarligt?
Det finns regler för hur mycket brandfarlig vätska som får förvaras. Tror det skiljer lite från kommun till kommun, du får ringa och höra gällande just det. Men låt bli att tanka den efter körning så blir det ju inte så mycket och förhoppningsvis klarar du dig inom reglerna.

Last edited:
Du får i regel inte förvara fordon inomhus om utrymmet inte är brandklassat som garage.
http://www.finspong.se/templates/Page.aspx?id=81420

Ska du ändå göra det så se till att avluftningsslang och dräneringsslangar från tank/förgasare är ordentligt pluggade och att hojen är ordentligt ren.

Vi fick inte ens förvara en oljedunk (1L) inne på rummen. Men det kanske är annorlunda där...

I umeå undrade kvartersvärden varför jag svor så förbannat när jag skulle få upp endurohojen på andra våningen. I övrigt inga invändningar...

Dubbdäck kan du glömma att ha på vanliga golv, de repar allt obönhörligen så då får du montera däckskydd ala sådana man har på finndubb om du inte skall bära in cykeln i lägenheten...

I umeå undrade kvartersvärden varför jag svor så förbannat när jag skulle få upp endurohojen på andra våningen. I övrigt inga invändningar...

Dubbdäck kan du glömma att ha på vanliga golv, de repar allt obönhörligen så då får du montera däckskydd ala sådana man har på finndubb om du inte skall bära in cykeln i lägenheten...
Va bra att det är just umeå jag ska till :D Jo nån sorts däckskydd får jag såklart monterapå borde väll gå å använda liggunderlagsremsor som man tejpar fast?

Nånting annat att säga om att plugga i umeå föresten?

Vaffan, folk odlar ju braj på studentrummen liksom.. Klart du kan ha cykeln där !:D

Va bra att det är just umeå jag ska till :D Jo nån sorts däckskydd får jag såklart monterapå borde väll gå å använda liggunderlagsremsor som man tejpar fast?

Nånting annat att säga om att plugga i umeå föresten?

Du kan ha dubbdäcken på året runt :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP