Socrates
Guest
Precis hemkommen efter en tur på hojen idag så sätter jag mig utanför vid hojen och tar mig en kall öl i solen. Sitter med slutna ögon och njuter av solen och ölen som bäst när jag hör någon sladda in på baksidan av huset där jag sitter och solar…öppnar ögonen och ser en gråhårig man på cykel, känner genast igen honom. Det är nämligen grannen, 60år och gråhårig, …grannen som ALLTID släpper allt han har för händerna och glor när jag åker förbi.
Grannen: ”- Jaha…här sitter du och vaktar din hoj”
Jag: ”- Ehh…ja…” svarar jag lite tveksamt. (Funderar på om han vill slå sönder den pga att den låter så mycket)
G: ”- Måste säga att det är en mycket smakfull syn.”
J: ”- He he…jasså?” (Misstänker att han är ironisk)
G: ”- Helt underbar maskin måste jag säga, försöker alltid få en glimt av den när du kör förbi”
J: ”- Å fan, trodde du störde dig på ljudet och att det brötar för mycket”
G: ”- Nej nej, absolut inte…jag och frugan får gåshud varje gång du och dina kamrater gasar på när ni åker förbi”
...sen drog gubben hela historian om KTM, samt diskuterade årets MotoGP säsong. Han är min nya idol!
Så mina förutfattade meningar om att äldre HATAR motorcyklar finns inte längre.
Grannen: ”- Jaha…här sitter du och vaktar din hoj”
Jag: ”- Ehh…ja…” svarar jag lite tveksamt. (Funderar på om han vill slå sönder den pga att den låter så mycket)
G: ”- Måste säga att det är en mycket smakfull syn.”
J: ”- He he…jasså?” (Misstänker att han är ironisk)
G: ”- Helt underbar maskin måste jag säga, försöker alltid få en glimt av den när du kör förbi”
J: ”- Å fan, trodde du störde dig på ljudet och att det brötar för mycket”
G: ”- Nej nej, absolut inte…jag och frugan får gåshud varje gång du och dina kamrater gasar på när ni åker förbi”
...sen drog gubben hela historian om KTM, samt diskuterade årets MotoGP säsong. Han är min nya idol!
Så mina förutfattade meningar om att äldre HATAR motorcyklar finns inte längre.