Förutfattade meningar!

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date

Socrates

Guest
Precis hemkommen efter en tur på hojen idag så sätter jag mig utanför vid hojen och tar mig en kall öl i solen. Sitter med slutna ögon och njuter av solen och ölen som bäst när jag hör någon sladda in på baksidan av huset där jag sitter och solar…öppnar ögonen och ser en gråhårig man på cykel, känner genast igen honom. Det är nämligen grannen, 60år och gråhårig, …grannen som ALLTID släpper allt han har för händerna och glor när jag åker förbi.

Grannen: ”- Jaha…här sitter du och vaktar din hoj”

Jag: ”- Ehh…ja…” svarar jag lite tveksamt. (Funderar på om han vill slå sönder den pga att den låter så mycket)

G: ”- Måste säga att det är en mycket smakfull syn.”

J: ”- He he…jasså?” (Misstänker att han är ironisk)

G: ”- Helt underbar maskin måste jag säga, försöker alltid få en glimt av den när du kör förbi”

J: ”- Å fan, trodde du störde dig på ljudet och att det brötar för mycket”

G: ”- Nej nej, absolut inte…jag och frugan får gåshud varje gång du och dina kamrater gasar på när ni åker förbi”

...sen drog gubben hela historian om KTM, samt diskuterade årets MotoGP säsong. Han är min nya idol! :yoparty

Så mina förutfattade meningar om att äldre HATAR motorcyklar finns inte längre.

Waldemar skrev:
2241086(...text...)
Så mina förutfattade meningar om att äldre HATAR motorcyklar finns inte längre.

Det var ungefär så min farfar sa också... Fast inte direkt om KTM och MotoGP utan snarare om hur han vart med och fixat Sviestadbanan för många herrans år sen och lokalhjälten Watz och hans farsa och så vidare... (Farmor o farfar bor strax utanför Linköping).

Gamla människor är skitcoola...
:yoparty

Cervantes skrev:
2241092 :Bugar

Ska också bli så skön när jag blir gammal!! :yoparty

Hoppas också man blir så ball!

imaster skrev:
2241094 Det var ungefär så min farfar sa också... Fast inte direkt om KTM och MotoGP utan snarare om hur han vart med och fixat Sviestadbanan för många herrans år sen och lokalhjälten Watz och hans farsa och så vidare... (Farmor o farfar bor strax utanför Linköping).

Gamla människor är skitcoola...
:yoparty

Grymt! :banana

Påminner mig om en gubbe på en bensinmack i allingsås som när jag på vägen hem från mässan i göteborg och får en liten diskussion med. Han ser till det yttre ut som en mördare som aldrig någonsin blivit tillsagd att kamma sig. Ruffsigare får man leta efter. Men han ser min båge på släp och börjar helt plötsligt tala (han tog endast betalt tidigare) om Rossi och Sete Gibernau och att det ska bli en intressant säsong i MotoGP, o jag bara blev så paff... och glad och tänkte "ah, va härligt" det där ändå var...:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back