Första vurpan gjord...

JeJo

Varför smyga när man kan väsnas?
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Yamaha R6 -07
Då så har det hänt! Var ute och kollade på körningarna på Sturup igår. När jag skulle köra tog jag småvägarna hem. Mitt i en kurva, bakom ett träd flaxade en fasan ut! Mitt i vägen! Blev så jäkla rädd. Sedan ligger jag där och kanar med hojjen, över hela vägen och ut i gräset. Första tanken var att jag måste ringa ngn. Var ju helt själv. Får inte ut nyckeln ur tändningslåset och mobilen ligger under cutsen... Allt är verkligen öde! Ingen syns till. En taxichafför stannar och börjar yra en massa. Blir nästan förbannad och ber honom köra igen, då hade jag lyckats få fram mobilen.

Min bror ska komma, men det tar 30-40 min för honom. Mr K hade kört från Sturup samtidigt så han kunde inte svara. Där står jag alldeles skakig och vettefan vad jag ska göra...
Då dyker det upp en bil med två mycket underbara och snälla människor. Ducati Girl och Superlight. När de går ur bilen kommer tårarna, de stannar hos mig hela tiden tills Mr K och halva familjen kommer med släp.

På akuten i Lund konstateras att muskelfästet i höger axel fått sig en smäll, ev kan det finnas en spricka i skulderbladet. Fler läkare ska kolla på röntgenbilderna så får jag besked senare idag. Håll tummarna!!

Nu vill jag ha ny hoj......

Allt ovanstående är givetvis bara lögn och här kommer den "sanna" historien.

Kom i Häckeberga i 200+ med knäskrap och helt plötsligt så kom jag på att däcken inte pallar med i detta tempot så det bara är kvaldäck.
Helt plötsligt i en högersväng känner jag att det släpper fram och bak.
Jag lyckas trycka upp hojjen med knäet så jag får grepp igen men det är då försent.
Jag highsidear ut i naturen och slår axlen lite. Hojjen är skrot...... hehe

Välkommen i klubben darling. Nu är du äntligen värd att kallas min baby. Jag är så stolt över dig och givetvis är den den "sanna" varsionen som stämmer.

11 vurpor kvar till mitt record...

Sen ikväll ska jag ut o se om jag kan jaga fatt på björnfamiljen som hoppade ut framför dig i kurvan..

Förrästen.. Va de AXEL du hette nu?

Ojojoj du ska hålla dig på banan istället, krya på dig :pannkyss

Krya på sig. Det måste ha varit rena "Fasan" att se detta fågeldjur störta över vägen ;)

Tja det händer förr eller senare, skönt att det inte var så farligt första gången!!!

Som någon sa tidigare välkommen till klubben!!!!

Maffans klubb vill ingen vara med i, bara faktumet att killen har vurpat 12 ggr på ett par år säger att han inte kan köra för fem öre (borde skaffa något på 4 hjul och byta sidan till Zatzy.com)....

:(

krya på dig tösabiten.. nya stället o allt..
Edit: ligger du på sjukhuset fortfarande, avdelning osv..?
:pannkyss

Tack du
Nä, jag är hemma. Kom hem inatt. Men kommer inte att jobba på ett par dagar iaf... Nu ser stället använt ut iaf :)

Det var skönt när vi såg att du hade klarat dig så pass bra som du gjorde. Blev så oroliga först när vi såg det var du. Ska hålla tummarna för att det inte var en spricka du fick, vet du hade väldigt ont i din arm... :(

Sköt om dig gumman, krya på dig snabbt.

Kram till dig från oss båda! :krama

Surt sa räven! Nångång ska ju vara den första....o jag väntar på min...:gnissla
Skönhetsdefekter på hojen nu?

Ja första vurpen e något speciellt man glömde den liksom inte.
Men låt det inte bli en vana nu bara
Hoppas du snart e på hjul igen

2952941 11 vurpor kvar till mitt record...

Sen ikväll ska jag ut o se om jag kan jaga fatt på björnfamiljen som hoppade ut framför dig i kurvan..

Förrästen.. Va de AXEL du hette nu?
Det är du som kallas för kraschkungen va?

JeJo: trist på hojen men tur att du klarade dig så pass bra ändå! :pannkyss

Krya på sig!! :pannkyss
Tur det inte blev "värre"!

Ha alltid mobilen i innerfickan - kan vara bra att ha om man får svårt att röra sig...:gnissla

Allt för en Fågel som tyckte att "just nu vill jag springa ut på vägen!" :D

Hoppas det inte var en spricka men kul att höra att du inte blev värre skadad och krya på dig :tummenupp

//RE Cel

Tösabid!
Så får du inte göra. Men nu har du en anledning att skaffa en ny hoj.
Vila nu upp dig till Anderstorp.

Det var ju väldans tråkigt att läsa.
Krya på dig och hoppas du har starkt och snabbt läkekött.

Vet inte om denna bild kan få dig gladare...

Delti med familj

Bifogat

• DSC_8619.2.jpg
    DSC_8619.2.jpg
    95.9 KB · Visningar: 203
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...