Då så har det hänt! Var ute och kollade på körningarna på Sturup igår. När jag skulle köra tog jag småvägarna hem. Mitt i en kurva, bakom ett träd flaxade en fasan ut! Mitt i vägen! Blev så jäkla rädd. Sedan ligger jag där och kanar med hojjen, över hela vägen och ut i gräset. Första tanken var att jag måste ringa ngn. Var ju helt själv. Får inte ut nyckeln ur tändningslåset och mobilen ligger under cutsen... Allt är verkligen öde! Ingen syns till. En taxichafför stannar och börjar yra en massa. Blir nästan förbannad och ber honom köra igen, då hade jag lyckats få fram mobilen.
Min bror ska komma, men det tar 30-40 min för honom. Mr K hade kört från Sturup samtidigt så han kunde inte svara. Där står jag alldeles skakig och vettefan vad jag ska göra...
Då dyker det upp en bil med två mycket underbara och snälla människor. Ducati Girl och Superlight. När de går ur bilen kommer tårarna, de stannar hos mig hela tiden tills Mr K och halva familjen kommer med släp.
På akuten i Lund konstateras att muskelfästet i höger axel fått sig en smäll, ev kan det finnas en spricka i skulderbladet. Fler läkare ska kolla på röntgenbilderna så får jag besked senare idag. Håll tummarna!!
Nu vill jag ha ny hoj......
Allt ovanstående är givetvis bara lögn och här kommer den "sanna" historien.
Kom i Häckeberga i 200+ med knäskrap och helt plötsligt så kom jag på att däcken inte pallar med i detta tempot så det bara är kvaldäck.
Helt plötsligt i en högersväng känner jag att det släpper fram och bak.
Jag lyckas trycka upp hojjen med knäet så jag får grepp igen men det är då försent.
Jag highsidear ut i naturen och slår axlen lite. Hojjen är skrot...... hehe
Min bror ska komma, men det tar 30-40 min för honom. Mr K hade kört från Sturup samtidigt så han kunde inte svara. Där står jag alldeles skakig och vettefan vad jag ska göra...
Då dyker det upp en bil med två mycket underbara och snälla människor. Ducati Girl och Superlight. När de går ur bilen kommer tårarna, de stannar hos mig hela tiden tills Mr K och halva familjen kommer med släp.
På akuten i Lund konstateras att muskelfästet i höger axel fått sig en smäll, ev kan det finnas en spricka i skulderbladet. Fler läkare ska kolla på röntgenbilderna så får jag besked senare idag. Håll tummarna!!
Nu vill jag ha ny hoj......
Allt ovanstående är givetvis bara lögn och här kommer den "sanna" historien.
Kom i Häckeberga i 200+ med knäskrap och helt plötsligt så kom jag på att däcken inte pallar med i detta tempot så det bara är kvaldäck.
Helt plötsligt i en högersväng känner jag att det släpper fram och bak.
Jag lyckas trycka upp hojjen med knäet så jag får grepp igen men det är då försent.
Jag highsidear ut i naturen och slår axlen lite. Hojjen är skrot...... hehe