Första vinterturen!

Hm, detta verkar vara ett intressant alternativ för en asfaltshoj:
irc_urban_snow.jpg

IRC Urban Snow. Finns i 100/80-17 & 130/70-17 och som jag förstått designat för lätta motorcyklar. Inte omöjligt att jag får plats med 100/80 om jag plockar bort framskärmen, ska undersökas! Där bak vet jag att det finns en del utrymme till godo.

irc_urban_snow.jpg

IRC Urban Snow. Finns i 100/80-17 & 130/70-17 och som jag förstått designat för lätta motorcyklar. Inte omöjligt att jag får plats med 100/80 om jag plockar bort framskärmen, ska undersökas! Där bak vet jag att det finns en del utrymme till godo.

Intressant, jag fortsätter dock spinna vidare på ditt inlägg i tråden Vinterdäck sporhoj.

Lär kolla om nån testat däcket

Sjusst vinterhoj! Jo, greppet var inte så jättebra. Verkar inte finnas några offroaddäck i en passande dimension för cbr:en, får skaffa en XT eller liknande för vinterkörningarna. Hur är greppet på asfalt med alla dessa dubbar?

Det är halt med isdäck på asfalt, Den som söker skall finna eller så gör du egna isdäck :tummenupp

irc_urban_snow.jpg

såg bra ut dom där bara sätta lite dubb i dom :yoparty

http://www.dubbex.se/gallery1_6.html

Last edited:
såg bra ut dom där bara sätta lite dubb i dom :yoparty

:va Var ska du sätta dom dubbarna? Klämma fast dom i sajpningsspåren?

Annars så tror jag det där däcket passar djäkligt bra från Stockholm och söderut där man dubbarna större delen av vintern är mer till besvär än nytta.

Blev sugen på att köpa ett par själv.

Ja du skruva fast däcket? i valfritt mönster. :arsele

Jag fattar inte vad du menar nu?

Men jag förtydligar mig lite. Dubben behöver ju lite gummi och lamellerna i IRC-däcket är ju i princip tunnare än vad en dubb är så jag förstår inte hur det ska hålla utan att dubbarna spricker sönder kring dubben.

Men trots allt så har dubbex.se tydligen lyckats dubba IRC-däcket på nåt sätt. :va Det är iofs för moped. Jag tvivlar på att det håller särskillt länge på en MC.

Jag fattar inte vad du menar nu?

Men jag förtydligar mig lite. Dubben behöver ju lite gummi och lamellerna i IRC-däcket är ju i princip tunnare än vad en dubb är så jag förstår inte hur det ska hålla utan att dubbarna spricker sönder kring dubben.

Men trots allt så har dubbex.se tydligen lyckats dubba IRC-däcket på nåt sätt. :va Det är iofs för moped. Jag tvivlar på att det håller särskillt länge på en MC.

Jo dom har lyckats vet dock inte hur :banana

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back