Pledians
Älgklyvaren!
När jag tittade ut genom fönstret i morse så snöade det på för fullt. Perfekt tillfälle att testa hojen i vinterväglag!
Gick bra så länge jag höll mig på plogade vägar, var trevligt att för en gångs skull få sladda i kurvorna med gashandtaget! Mycket mer lätthanterlig än plastgrisen jag hade förra vintern. Kanske inte så konstigt då babyblade är kompaktare och 120kg lättare..
Nu står ett par ordentliga vinterdäck, alternativt en offroadhoj på önskelistan!
Gick bra så länge jag höll mig på plogade vägar, var trevligt att för en gångs skull få sladda i kurvorna med gashandtaget! Mycket mer lätthanterlig än plastgrisen jag hade förra vintern. Kanske inte så konstigt då babyblade är kompaktare och 120kg lättare..
Nu står ett par ordentliga vinterdäck, alternativt en offroadhoj på önskelistan!

. Fick gå hem 8km mitt i natten och snöstorm för mobilen hade dött. När jag var nästan framme blev jag upplockad av polisen - nå'n kärring hade visst ringt för att hon "höll på att köra över mig med bilen"...

Min vespa fick nya kåpor och ny lack när jag smällde med den. Sweeet fifteen!