Första turen, inga större kicks av det.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tjena.

Plockade ut hojen från vinterförvaret på söndagen.
Vädret var perfekt, +14c och full sol.
Gåshuden stod när jag vred om nyckeln och Ninjan startade som om den inte stått längre än en dag.
Framför väntade en 15 mil lång länk från lagret hem.
Men, inte var det alltför stora kicks.
Klart det var kul, men det som är roligt är att busa och gasa på från låg fart. Det händer bara i stan, och det är farligt, lätt har man ju 100+ på ett 40 område.
Bottnade 6:an efter en timmes körning.
Vad behöver jag, större hoj? Annan typ av hoj? Börja busa/stunta? BANKÖRNING?

Säkert någon som varit i samma sits på våren som jag?

Börja kör hoj istället för att åka med. Då blir det roligare.

Men det är klart, rena transporter typ motorväg är ju sällan kul ändå :)

Lite banåka gör gott för alla :tummenupp

Ja det blir lite samåkning på påsken, skall försöka köra istället för att åka! ;) Och vägen till föräldrarna hemifrån (samma 15 mil) skall gå via alla småvägar, så då blir det säkert bra :)

banåkning skall nog bokas nu, börjar bli knappt med lediga platser!

Du behöver en motard, då kan man ha kul även under +120 km/h-hastigheter :tungan ;)

Har kännt lite liknande som TS, men då jag börjar fundera på supermotard så börjar jag även tänka på serviceintervallen...

En kompis hade en SM, och där byttes det olja och justerades ventiler stup i kvarten.

Är alla supermotarder så extrema eller är det bara vissa märken?

Hur är tex KTMs hojar över 500 kubik? Syftar på riktiga SM och inte tex yamaha xt660 mfl.

Motorväg är för en sporthojsförare vad kryptonit är för stålmannen, inte så kul.

Påfarterna är dock helt ok!

Har kännt lite liknande som TS, men då jag börjar fundera på supermotard så börjar jag även tänka på serviceintervallen...

En kompis hade en SM, och där byttes det olja och justerades ventiler stup i kvarten.

Är alla supermotarder så extrema eller är det bara vissa märken?

Hur är tex KTMs hojar över 500 kubik? Syftar på riktiga SM och inte tex yamaha xt660 mfl.

KTM LC4 maskin är det du är ute efter, 625/640/660 eller en 690. Dom har normala service intervall. 525,530,560 eller valfri Husa är racemotarder med där tillhörande service...

• Gilla
Reaktioner: MaG
Nä vad ska man säja jag fick häller inte några kicks av att köra nya hojen, man kollar ut på den i solskenet i sina röda/svarta glänsande sporhojsfärger o tycker ska man köra igen men när man väl kör så får man inget adrelalin kick längre eller lust att köra, man har liksom tappat gnistan för att köra, va liksom roligare för några år sen, vet inte varför, va toleransegenskaperna högre, six saka på motorvägen mellan bilar, eller dra nån bil på högersidan på små vägar när man hitta en glug på några cm va liksom spänande o se om man klara det eller fick nita saten o dra om på rätt sida, eller dra om bilar på rätt sida när mötande kommer för att pasera båda med cm i mellan.

Konstigt att inte föreslagit detta än (detta är ju trots allt SH): Pula dit en turbo! :yoparty

Motard för gatan, sen köp dig en rejshoj och börja rejsa bana. Det är skoj minst 5 år till! :)

Enduro... man måste bort från asfalten för o ha maximalt kul.
Motard är kul... på bana... med grusparti :D

KTM LC4 maskin är det du är ute efter, 625/640/660 eller en 690. Dom har normala service intervall. 525,530,560 eller valfri Husa är racemotarder med där tillhörande service...

Forstätter på ½OT, 690 sm/smr såg ju inte alltför roliga ut, men 690 smc såg trevlig ut.
Men smc är kanske mer trimmad än smr?

skaru leka så ska det va en motard, det där med service intervaller är ju ingenting, byte av olja och filter tar kanske 30 min och görs 1-2 gånger i månaden (ännu mindre beroende på hur mycket du kör) jag kör min till o från jobbet/skolan ca 1-2 mil per dag +lek och jag brukar byta ca 1 gång i månaden, ventiler kanske en gång per år, har inte gjort det på min än och har ägt den lite mer än ett år, men man här ju om den går rent/ startar lätt eller inte.

har själv kört en superduke som endå ska vara en lite större bus hojj och kan säga att den va grymt tråkig att köra jämfört med en motard.

OBS OBS en motard är bara kul upp till 90-110 km/h, ska du ut på en mc tur så vill du ha ngt annat.
men KTMs 690 smc fungerar ju att köra lite "touring" med oxå.

Bra att du lugnat ner dig, nu vågar jag mig ut med bilen igen :tummenupp

Nä vad ska man säja jag fick häller inte några kicks av att köra nya hojen, man kollar ut på den i solskenet i sina röda/svarta glänsande sporhojsfärger o tycker ska man köra igen men när man väl kör så får man inget adrelalin kick längre eller lust att köra, man har liksom tappat gnistan för att köra, va liksom roligare för några år sen, vet inte varför, va toleransegenskaperna högre, six saka på motorvägen mellan bilar, eller dra nån bil på högersidan på små vägar när man hitta en glug på några cm va liksom spänande o se om man klara det eller fick nita saten o dra om på rätt sida, eller dra om bilar på rätt sida när mötande kommer för att pasera båda med cm i mellan.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra