Första turen, inga större kicks av det.

Köra fort rakt fram är groteskt tråkigt, jag tycker tillomed rakan på Gelleråsen är för långtråkig...

Sant.. Men ju mer motor man har desto roligare blir det när rakan tar slut. Dessutom är rakan mkt kortare med 130 häst än med 60 :fakta

Byt hoj o prova något nytt.
Min intresse dalade.... kompleterade då med en WR450F under 2009, har den bara enduro kittad men den är LV-reggad så letar efter supermotard kit.
Under 2010 fick jag en svacka igen,.... Åkte på MC-Live i barkaby och provkörde en modern hoj för första gången....
Hmm har undvikit att provköra, då jag anat att det genast skulle ge ha begär...
Jun 2010 bidde det en aprilia tuono o intresset var på topp igen.
Intresset håller i sig, o i år ska gubben prova på att köra lite bana....

Förnya dig, byt hoj, prova på något nytt en säsong så ska du se att intresset kommer tillbaka 10 ggr starkare....

körde bana första gången förra året på GSR:n, kan tänka mig att det är snäppet roligare på en ZX6-RR, som nu är anpassad för bana.

Ja funderar på liter hoj, men pånått vis saknar jag inte mera kraft, för nog fan går ju en nerdrevad 600 0-150 lite illa kvickt :) Och hårdare än det kan man ju absolut inte köra på allmän väg! Men tror jag måste ta lite småvägar så kommer det tillbaka, nu toura ja ju bara mellan 2 städer.
Men som nämndes så tror jag också att förväntningarna lite för höga.
Och samåkning är alltid roligare än att skurra omkring ensam!

Det är som med fruntimmer = det är bara att ge upp. Du kan ju fråga hojen om den vill testa lite nya saker, brukar funka ett tag men sen är det bara att byta ut eller lägga ner verksamheten alt konvertera till cyklist.

Jobba med din körning, utbilda dig, analysera lite vad du gör på hojen. Med andra ord - banåkning, gärna med en bra start med någon form av kurs där du får verktygen att träna vidare med.

Gör massor för åkglädjen, i alla fall för mig, kurvor blir bara roligare och roligare.

Bra att du lugnat ner dig, nu vågar jag mig ut med bilen igen :tummenupp

Lungt, idag säljes lilla 125an hoppas jag :arsele om köparen dyker upp nångång idag villsäja :gnissla

Sen har man bara dom andra hojarna att konsentrera sig på, först ska man ha igång 600:an o sen ska det brässsssssssssssssssssas så bäst du håller dig ute o passar på medans jag inte har ork/lust o tappat gnistan men när gnistan vaknar ska jag PM dig så du vet :banana

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra