Första turen i år

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Körde hem hojen från vinterförvaringen på jobbet i kväll.
Körde från sickla, tankade vid Globen och så Nynäsvagen till vendelsö.
Trots 1 minusgrad,skymning, mörkt immigt visir och några isfläckar så gick det bra ändå. Men det var ruggigt kallt. Fast lite kul va de ju :)

Jag var oxå ute och luftade den. Fast hos mig var det +5 grader. Men lika kallt kändes det

Masen skrev:
Trots 1 minusgrad,skymning, mörkt immigt visir och några isfläckar så gick det bra ändå. Men det var ruggigt kallt. Fast lite kul va de ju :)

Ja, jag har oxo kört lite idag, fast jag var ute redan 12 januari eller nåt sånt, när det var nästan onormalt varmt här i Gbg. Idag var det la ungefär 4 grader, och till och med torrt på vissa solbelysta fläckar så att man faktiskt vågade luta lite. :tummenupp

hehe känner igen det :rolleyes:

Jag flyttade den för nåra veckor sen, halvtrasig hand. Fick säga till mig själv innanför visiret "Nej bara till garaget, ingen extra sväng"

Var såå sugen... drog på lite och det ja ni vet hur det är :tummenupp

Jag va ute 6,7 och 8 januari för då var de 8+ grader men nu är ja så sugen så ja knappt kan hålla mig men jag vill inte lägga den nu innan sesången drar igång på riktigt, hehe hade varit lite onödigt kanske :)

Grattis Masen!

Bäst att se upp på vägarna nu då man vet ju aldrig när det kommer nåt äckligt grönt å far förbi :tungan

Masen skrev:
Ska du inte söka förflyttning till sveavägen då?? :yoparty
Nej tack. Aldrig i stan. Nu har de byggt om i.o.f djävligt snyggt. Dessutom bor jag 500m från min restaurang :yoparty

Masen skrev:

Min säsong tog bara ett uppehåll i November..sen har jag kört(iofs inte så mycket men ändå..) 8 dec, 19 dec, 12 jan, 14 jan, 6 feb, och idag 11 feb och jag tror det kan bli fler dagar i feb, och mars blir det nog varje dag det går, april=full mc månad(?) om inte lappmöglet ställer till det... Så det har blivit ett antal mil då det varit gynsamma dagar, dock inte samma tjusning, och körkänsla med tveksamt väglag på sina ställen och grus i korsningar så det gäller att välja vägarna!, men i mars är man "igång" på riktigt igen :tummenupp

fint hade med min första tur idag på hojen tempen låg runt nollan men solen var frame.. =) kylan eller den obekväma körställningen i stan kände jag inte av då detta var premiärturen :) lyckan tog över hela kroppen..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien