Första turen i år

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Körde hem hojen från vinterförvaringen på jobbet i kväll.
Körde från sickla, tankade vid Globen och så Nynäsvagen till vendelsö.
Trots 1 minusgrad,skymning, mörkt immigt visir och några isfläckar så gick det bra ändå. Men det var ruggigt kallt. Fast lite kul va de ju :)
 
Jag var oxå ute och luftade den. Fast hos mig var det +5 grader. Men lika kallt kändes det
 
Masen skrev:
Körde hem hojen från vinterförvaringen på jobbet i kväll.
Körde från sickla, tankade vid Globen och så Nynäsvagen till vendelsö.
Trots 1 minusgrad,skymning, mörkt immigt visir och några isfläckar så gick det bra ändå. Men det var ruggigt kallt. Fast lite kul va de ju :)

Ja, jag har oxo kört lite idag, fast jag var ute redan 12 januari eller nåt sånt, när det var nästan onormalt varmt här i Gbg. Idag var det la ungefär 4 grader, och till och med torrt på vissa solbelysta fläckar så att man faktiskt vågade luta lite. :tummenupp
 
hehe känner igen det :rolleyes:

Jag flyttade den för nåra veckor sen, halvtrasig hand. Fick säga till mig själv innanför visiret "Nej bara till garaget, ingen extra sväng"

Var såå sugen... drog på lite och det ja ni vet hur det är :tummenupp
 
Jag va ute 6,7 och 8 januari för då var de 8+ grader men nu är ja så sugen så ja knappt kan hålla mig men jag vill inte lägga den nu innan sesången drar igång på riktigt, hehe hade varit lite onödigt kanske :)
 
Grattis Masen!

Bäst att se upp på vägarna nu då man vet ju aldrig när det kommer nåt äckligt grönt å far förbi :tungan
 
Masen skrev:
Akta dej du Danny så att du inte åker med i luftintagen :hihi

MUAHAHAHA...du vet vad som händer när du ligger bakom mig.... = Bullerskador...och snart blir det ännu mer muller i mitt garage :yoparty
 
Masen skrev:
Ska du inte söka förflyttning till sveavägen då?? :yoparty
Nej tack. Aldrig i stan. Nu har de byggt om i.o.f djävligt snyggt. Dessutom bor jag 500m från min restaurang :yoparty
 
Masen skrev:
Körde hem hojen från vinterförvaringen på jobbet i kväll.
Körde från sickla, tankade vid Globen och så Nynäsvagen till vendelsö.
Trots 1 minusgrad,skymning, mörkt immigt visir och några isfläckar så gick det bra ändå. Men det var ruggigt kallt. Fast lite kul va de ju :)

Min säsong tog bara ett uppehåll i November..sen har jag kört(iofs inte så mycket men ändå..) 8 dec, 19 dec, 12 jan, 14 jan, 6 feb, och idag 11 feb och jag tror det kan bli fler dagar i feb, och mars blir det nog varje dag det går, april=full mc månad(?) om inte lappmöglet ställer till det... Så det har blivit ett antal mil då det varit gynsamma dagar, dock inte samma tjusning, och körkänsla med tveksamt väglag på sina ställen och grus i korsningar så det gäller att välja vägarna!, men i mars är man "igång" på riktigt igen :tummenupp
 
fint hade med min första tur idag på hojen tempen låg runt nollan men solen var frame.. =) kylan eller den obekväma körställningen i stan kände jag inte av då detta var premiärturen :) lyckan tog över hela kroppen..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top