Första testet med min Gopro HD

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Ett litet klipp på första testet med min nya gopro hd hjälmkamera. Blev rätt bra men måste vinkla upp kameran lite mer till nästa gång. även spara den redigerade filen i lite högre kvalitet, men dom blir ju så stoa o jobbiga att ladda upp på nätet då :mad:

[YOUTUBE-ID]vpv_d0R5eDA[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
Mmm.... det är ju kvalitetsskillnad. Jag har den vanliga och tycker att den gör helt ok kvallité. Fast detta är klart bättre. Precis som du skriver så är det svårt att veta när man har vinklat den rätt. Men annars tycker jag att konceptet med GoPro kamerorna är riktigt bra :tummenupp

har ett par frågor..
körde du med nån extern mick?
vinkeln va helt ok enligt mig.. ja gillar å se var man köra nånstans ;)
Vart köpte du den och va fick du ge för den?

mer skogsfilm!! =)

Snyggt!
Jag har köpt en Contour HD. Har provat den vid skidåkning hittills, men ska bli riktigt spännande att prova på hojen i sommar.

har ett par frågor..

mer skogsfilm!! =)

Det är en av fördelarna med just GoPro... det blir helt ok ljud eftersom micken sitter på själva kameran som i sin tur sitter i ett vattentätt hölje. Eftersom det är vattentätt så släpper det inte heller in vind... alltså blir ljudet helt ok. Sedan finns det två inställningar av hur pass känslig micken ska vara... Lo & Hi..

pr_goprohelmet_herowide_f.jpg

har ett par frågor..

mer skogsfilm!! =)

Som Riddick skrev så är det inbyggd mic på kameran och det verkar ju funka bra även fast man har den i det täta skyddet. Man kan byta luckan bak mot en som är öppen så kan ljudet bli lite bättre. Jag köpte den på sportscam.se

Använde du sugklocksfästet? I så fall verkar det ju funka alldeles ypperligt, enduro och minusgrader.. klart godkänd bildkvalitet..

Men så himla smalt styret ser ut..

Nu när nanotekniken är i ropet hoppas jag att en pennmodell uppfinns medan fossilabränslen fortfarande är tillåtna..Full HD, trådlös överföring till en videobox, samt trådlös micingång.. det vore grejer..

Nej jag använde dom fästena med dubbelhäftande tejp o klistrade fast på hjälmen. Jo bilden blir ju lite bättre än det där också men måste ju minska ner den lite för att orka ladda upp den. Tror det är filmen som luras lite, styret är ktms orginal o det tycker inte jag är så smalt.

Blir ni sura om man kommer upp och försöker släpa runt på 690:an? Det lär ju ta på krafterna och gå långsamt men skulle vara kul att prova.

Tänkte kontra och lägga upp lite is åkning från helgen i veckan.

Banan är öppen
Lördagar 10.00 - 15:00
Söndagar 10.00- 15:00
när det bli ljusare igen även tisdag o torsdag.
Crossbanan är stängd.
Det kostar 100kr om man inte är medlem.

Gå in o kolla på hemsidan i öppningslistan så det är någon som är där o har öppet när du åker dit. Vissa dagar kan det va stängt.
http://www.nykopingsms.se/

Kan du skriva lite om GoPro HD kameran.
Det ser ut som om det är en optisk sökare i den?
En display ser man där hur många minuter man har kvar att spela in på minneskortet?

Vad mer kan du säg om den ? Så jag kan bestämma mig för om jag ska beställa en ?

En display ser man där hur många minuter man har kvar att spela in på minneskortet?

Vad mer kan du säg om den ? Så jag kan bestämma mig för om jag ska beställa en ?

Bilden ovan är på standard GoPro Wide, alltså inte GoPro HD där man slopat sökaren.

Displayen visar antal klippp, batteristatus samt meny inställningar men tyvärr inte återstående tid...

Sista frågan låter jag bli att svara på pga av vissa orsaker men kolla gärna på klippen på tex Y-tube och Vimeo så får du en ganska bra uppfattning om produkten. :banana

Precis... gör som Duccen skriver... sök på Youtube m.m. skriv bara GoPro Hero så får du upp massor av filmer och bilda dig en egen uppfattning. Jag har inte haft min så länge och det är en vanlig alltså inte HD utförande. Men jag är nöjd "so far". Speciellt om man betänker vad den kostade. Har inte hunnit prova den på på hojen än på grund av den här satans vintern :huvet

Precis... gör som Duccen skriver... sök på Youtube m.m. skriv bara GoPro Hero så får du upp massor av filmer och bilda dig en egen uppfattning. Jag har inte haft min så länge och det är en vanlig alltså inte HD utförande. Men jag är nöjd "so far". Speciellt om man betänker vad den kostade. Har inte hunnit prova den på på hojen än på grund av den här satans vintern :huvet
Tänk bara på att i princip alla filmer på tuben är nedskalade i kvalité, dom är bättre än så.

http://dl.dropbox.com/u/1019721/madrass.MP4

Den är direkt ifrån kameran, filmad på högsta kvalitén. Kan ta nån minut innan den funkar o ta ner.

Sportscam.se kan rekomenderas.

Tja jag har en gopro hd jag med, vilket program använder du när konventerar filmen fån mp4 till avi? samt vilket redigerar du i? vilket läge har du på kameran r1,r2,r3,r4eller r5? jag har endast testat r4 vilket var för bra kvalitet om man skall konventera filen.
//Henkan

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...