Första testet med min Gopro HD

Vad lustigt! Jag låg och surfade på mobilen igår kväll och tittade in på tuben för att se om det kommit upp något kul, och där såg jag just detta klipp med den stukade foten! :tummenupp

Tänk bara på att i princip alla filmer på tuben är nedskalade i kvalité, dom är bättre än så.

http://dl.dropbox.com/u/1019721/madrass.MP4

Den är direkt ifrån kameran, filmad på högsta kvalitén. Kan ta nån minut innan den funkar o ta ner.

Sportscam.se kan rekomenderas.

Vad lustigt! Jag låg och surfade på mobilen igår kväll och tittade in på tuben för att se om det kommit upp något kul, och där såg jag just detta klipp med den stukade foten! :tummenupp
Ja, jag var ju tvungen o testa kameran, har ingen hoj som är körduglig i det här klimatet, så då kändes madrass som ett bra alternativ.... eller hur... :rolleyes:

Tja jag har en gopro hd jag med, vilket program använder du när konventerar filmen fån mp4 till avi? samt vilket redigerar du i? vilket läge har du på kameran r1,r2,r3,r4eller r5? jag har endast testat r4 vilket var för bra kvalitet om man skall konventera filen.
//Henkan

Jag redigerar och konventerar i pinnacle studio 14. jag filmade också på läge R4 :tummenupp

I väntan på sommaren så kan man ju under tiden testa den lite varstans,
Jag provade min GoPro på hunden. Visserligen med risk att den blev borttappad ute på isen, eller....uppäten.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GRet8Kz9qRc&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv_SE&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GRet8Kz9qRc&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv_SE&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Haha grym film, en hunds synvinkel är rätt ok ändå.. springa omkring och jiddra bara.

Har själv en contourhd, bra bild men värdelös mic, åker man snabbar än 20 km/h börjar det brusa helvete... nästa kamera jag köper SKA ha möjlighet till att koppla in en extern mic..

Då har man köpt en gopro hero 1080p :) men inte testat ännu. måste bara köpa ett bra minneskort. nån som har tips på nåt ställe med bra priser på minneskort?

Är också lite sugen på en sån däringa....

Går det bra att fästa på integralhjälm med medföljande grejer, eller måste man köpa till något?

Undrar oxå med fästen för sporthoj och dylikt? den är inte lite stor och klumpig att ha på hjälmen? istället för en liten lins som pov?

/Martin

Vad skilljer GoPro från Contour förutom det uppenbara att den är vattentät?

Vad skilljer GoPro från Contour förutom det uppenbara att den är vattentät?

du kan ta still bilder, den skyddande skalet går att köpa nytt ifall det skulle hända den nåt, en bättre allaround äventyrskamera som går att köpa flera olika fästen ifall man utövar andra sporter och kanske inte vill ha en hjälm fäste.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka