Första sporthojen??

Botten vrid

CorbenDallas skrev:
Det är ganska lustigt att läsa att folk är så allergiska mot att varva. Kör bil då!!!

Att säga att en 600 är död under vissa varv visar bara på okunskap. Givetvis går en 1000 som ett skott, men en 600 räcker gott o är ruskigt lätthanterlig.

och ja, jag har träffat människor som har klagat på för mkt effekt.

Bstrand, jag tänker inte argumentera varken för eller emot när det gäller kubik o så, MEN, jag vill ge dig ett tips. Om du skaffar sporthoj, vilken det nu än blir, så undvik INTE att köra bana. Du missar det roligaste du kan göra på hoj.

Säger du att en 600cc kommer bra ifrån botten så undrar jag vad du jämför med? Crecent compakt?
Till och med 750in tex SUZUKI GSXR 750 är ju som en moppe före 10000rpm ok det är kul att varva men det är mäktigt att känna att det klipper till ifrån scratch och faktiskt så behöver det inte vara mera svårkört eftersom det inte blir direkt någon puckel på typ en R1a utan den drar jämt över hela registret och gör inget oförutsett om man inte vill det!

Men som sagt det är vad jag tycker,och jag tycker inte att man kan få nog av effekt!! =)=)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back