Första snygga 125a jag sett på länge

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA

Hmmmm.....
Känns bra att du gillar den.

Men det skulle ju vara tråkigt om alla köpte lika hojar :)

Smaken är, som vanligt, olika kan man snabbt konstatera :).

1620820094033.png

Det är nog den typen av lösningar som vi får se i framtiden, ett fåtal plattformar med olika "påbyggnader". Det gör att olika tekniska system kan vara gemensamma och bara behöva utvecklas och certifieras en gång. Det kan gälla motor och bromssystem m. m. Den lösningen är kostnadsbesparande för tillverkaren och ger kunden en bra produkt till rimligt pris.

Ser väl okej ut för att vara ny men tycker i stort sett inga nya hojar är snygga. Det tar ungefär 40år för en fordonsdesign att mogna ?

Den ser ju helt ok kan även jag tycka men det beror nog på att vi är långt ifrån bortskämda med lätta hojar nuförtiden. Ingen tillverkare har ens varit i närheten av denna hoj som släpptes 1994:
300px-Cagiva_Mito_Evo.png

Och då var ju tiden runt -95 inte känd för sin goda design direkt. Pinsamt dåligt egentligen.

Den ser ju helt ok kan även jag tycka men det beror nog på att vi är långt ifrån bortskämda med lätta hojar nuförtiden. Ingen tillverkare har ens varit i närheten av denna hoj som släpptes 1994:

Och då var ju tiden runt -95 inte känd för sin goda design direkt. Pinsamt dåligt egentligen.
..och håller man 748 högt upp på listan så kan man inte mera än älska denna....

Det största problemet med dagens 125or är inte utseendet, det är effekten, dom är ta mig f.. trafikfarliga.

Men för att inte knycka tråden, gillar inte utseendet på XSR125, MT125 ser dock helt ok ut i min bok men som sagt...

Det största problemet med dagens 125or är inte utseendet, det är effekten, dom är ta mig f.. trafikfarliga.
Ja, 8 kW gör att man inte hänger med i trafiken, speciellt en fyrtaktare. Farligt.

34 häst... den måste gått rätt bra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...