Första snygga 125a jag sett på länge

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Hmmmm.....
Känns bra att du gillar den.

Men det skulle ju vara tråkigt om alla köpte lika hojar :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Smaken är, som vanligt, olika kan man snabbt konstatera :).

1620820094033.png
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är nog den typen av lösningar som vi får se i framtiden, ett fåtal plattformar med olika "påbyggnader". Det gör att olika tekniska system kan vara gemensamma och bara behöva utvecklas och certifieras en gång. Det kan gälla motor och bromssystem m. m. Den lösningen är kostnadsbesparande för tillverkaren och ger kunden en bra produkt till rimligt pris.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Ser väl okej ut för att vara ny men tycker i stort sett inga nya hojar är snygga. Det tar ungefär 40år för en fordonsdesign att mogna ?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Den ser ju helt ok kan även jag tycka men det beror nog på att vi är långt ifrån bortskämda med lätta hojar nuförtiden. Ingen tillverkare har ens varit i närheten av denna hoj som släpptes 1994:
300px-Cagiva_Mito_Evo.png

Och då var ju tiden runt -95 inte känd för sin goda design direkt. Pinsamt dåligt egentligen.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Den ser ju helt ok kan även jag tycka men det beror nog på att vi är långt ifrån bortskämda med lätta hojar nuförtiden. Ingen tillverkare har ens varit i närheten av denna hoj som släpptes 1994:
300px-Cagiva_Mito_Evo.png

Och då var ju tiden runt -95 inte känd för sin goda design direkt. Pinsamt dåligt egentligen.
..och håller man 748 högt upp på listan så kan man inte mera än älska denna....
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Det största problemet med dagens 125or är inte utseendet, det är effekten, dom är ta mig f.. trafikfarliga.

Men för att inte knycka tråden, gillar inte utseendet på XSR125, MT125 ser dock helt ok ut i min bok men som sagt...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det största problemet med dagens 125or är inte utseendet, det är effekten, dom är ta mig f.. trafikfarliga.
Ja, 8 kW gör att man inte hänger med i trafiken, speciellt en fyrtaktare. Farligt.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Den ser ju helt ok kan även jag tycka men det beror nog på att vi är långt ifrån bortskämda med lätta hojar nuförtiden. Ingen tillverkare har ens varit i närheten av denna hoj som släpptes 1994:
300px-Cagiva_Mito_Evo.png

Och då var ju tiden runt -95 inte känd för sin goda design direkt. Pinsamt dåligt egentligen.
34 häst... den måste gått rätt bra.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top