Första sista gången jag äger Ford

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
Köpte för 1 år sedan en billig ford och köpte den enbart för att den var billig och för att vi var i akut behov av en kombi. Det är Mondeo 2,0 16V. Nu till problemet. Den har varit svårstartad en längre tid och gått på 3 cylindrar och hackat stundtals. Vi gjorde nyligen en felsökning och fick tips om att det var luftmassemätaren vilken vi bytte och tändstift också. Den funkade galant i 2 dagar och jag passade på att slänga ut skiten på blocket. Nu lär det väl dröja hundra år innan någon nappar på annonsen och till min förskräckelse när jag skulle starta eländet idag så hörde jag att felet var på väg tillbaka. För ett kort ögonblick gick den inte på alla cylindrar men "kom igång" efter ett tag. H ur fan kan biljäveln vara bra i 2 dagar och sedan samma fel igen? Bara hoppas någon nappar på bilen så jag kan köpa en "riktig" bil sedan

Gott Nytt År på er!

Felet är lättåtgärdat, samma dag som det ringer någon lurad jäkel och vill titta på bilen slår du i en flaska "STP Akuthjälp" i en halv tank med soppa och kör bilen en stund, sen går den som en klocka tills han tankar igen.

STP har flera bensintillsatser "Injection cleaner" funkar förebyggande, den jag rekomenderade funkar när spridarna redan har kläggat ihop, båda delarna är förmodligen bara svindyr nafta i olika förpackningar, men funkar det gör det...

(ett tag)

GsxrAbuser skrev:
2687672 Kul för killen som köper den! :mad:

Köper man en Ford så är man grundlurad hur som helst, och man kan ju tipsa han om att slå i en flaska till sen när han ringer...

Ingen vill bli sittandes med svartepetter, det handlar om att bli av med skiten.

Fast bäst vore ju att köra bilen på skroten och få den pressad på en gång.

GuW skrev:
2687679 Köper man en Ford så är man grundlurad hur som helst, och man kan ju tipsa han om att slå i en flaska till sen när han ringer...

Ingen vill bli sittandes med svartepetter, det handlar om att bli av med skiten.

Fast bäst vore ju att köra bilen på skroten och få den pressad på en gång.
Haha, din ford-humor är underbar!

Fråga

Jag har precis köpt min andra Mondeo och har varit helnöjd med den förra som jag kört 10.000 mil med utan större reparationer.

En sak jag dock märkt med den gamla Fården (-95) är att man inte kan motortvätta dem med högtrycksspruta för då pajar man stiften. Nu är inte det ett problem som bara finns hos Mondeon utan hos flera bilar men jag har bara råkat ut för det på min Fårrrd

Så när vi motortvättade den vara det bara att byta alla tändstiften eftersom de pajades av minsta lilla gnutta vatten. Jaja det var ju bara att låta bli att tvätta den så slapp man det problemet och då jag inte är en putspelle så passade det mig aldeles utmärkt.

Lycka till att sälja din Fårrd

Fluffig skrev:
2688311 Jag har precis köpt min andra Mondeo och har varit helnöjd med den förra som jag kört 10.000 mil med utan större reparationer.

En sak jag dock märkt med den gamla Fården (-95) är att man inte kan motortvätta dem med högtrycksspruta för då pajar man stiften. Nu är inte det ett problem som bara finns hos Mondeon utan hos flera bilar men jag har bara råkat ut för det på min Fårrrd

Så när vi motortvättade den vara det bara att byta alla tändstiften eftersom de pajades av minsta lilla gnutta vatten. Jaja det var ju bara att låta bli att tvätta den så slapp man det problemet och då jag inte är en putspelle så passade det mig aldeles utmärkt.

Tack för lyckoönskningen och jag tror ärligt talat det lär behövas för jag tror inte det kommer bli lätt att bli av med skiten. Sitter och letar efter en annan kombi nu och det lutar åt en 855a men som sagt jag måste ju få iväg Fordhelvetet först :huvet

Fluffig skrev:
2688311 Jag har precis köpt min andra Mondeo och har varit helnöjd med den förra som jag kört 10.000 mil med utan större reparationer.

Du har alltså stått och pregat in vatten runt tändhattarna?

Detta låter taskigare än vad det är menat men, det där säger nog mer om fordägare än om bilarna själva..

*/ ?>
Back