Första riktiga rundan

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Nu e de kört igen.. fick låna en zx6r av en polare i helgen. Oj oj oj vad kul det var. Har iofs regnat hela helgen, så i lördags när jag hämtade hojen så blev det bara en runda genom stan o hem. Igår hann jag iaf köra 2 km innan himmeln öppnade sig regnet vräkte ner, tog skydd på närmsta mack o stod väl där ca 30-40 min innan jag gav mig ut igen.. körde mot den blåa himmeln, o mkt riktigt ca en mil bort var det som att det inte ens regnat. Tog det ganska lugnt o bara gled runt, gasade lite extra ibland när man gjorde nån omkörning, men annars gick aldrig fortare än 120.. En helt underbar känsla att vara uppe i sadeln igen. Blev väl iaf ca 10 mils körning.

Skönast med de hela e att det iaf går att åka hoj. Trots jag har problem me fötterna, vilket gjorde att jag inte kunde åka i mc-stövlarna. Men nu få man ta sig en funderar på om man ska köpa sig en hoj eller inte. Tror dock inte det blir någon denna sommar. Då jag fortfarande e behov av kryckor för att ta mig fram mer än 5-10 meter o dom e ju inte så lätta o ta me sig.. :3freak

Få passa på o tacka en gång till för lånet av hoj, tack Clemo :Bugar

ahjaaa!! finns inga alternativ..du får fixa kryck hållare :yoparty :tummenupp

kankse en sådan där drz400 fyrhjuling?
bara för o få känna den öppna luften :)

hur är det med din fot? var det inte jävligt länge sens du pajade den?
kommer den att bli helt bra?
en kompis till mig bröt foten för ett tag sen. läkarna sa att det var det värsta fotbrott dom sett men det länkte ändå ihop på en 12 veckor och sen halta han runt ett tag och nu kan han ha stövlar på sig. har dock krämpor i foten men inte så farligt.
det är så jävla trist att skada sig och sen inte bli bra. hoppas verkligen att foten blir så bra att du kan köra hoj med mc-stövlar om du vill. sen är ju frågan ifall man är villig att riskera en skada igen. man blir ju lite avskräckt.

Maverick skrev:
Nu e de kört igen.. fick låna en zx6r av en polare i helgen. Oj oj oj vad kul det var. Har iofs regnat hela helgen, så i lördags när jag hämtade hojen så blev det bara en runda genom stan o hem. Igår hann jag iaf köra 2 km innan himmeln öppnade sig regnet vräkte ner, tog skydd på närmsta mack o stod väl där ca 30-40 min innan jag gav mig ut igen.. körde mot den blåa himmeln, o mkt riktigt ca en mil bort var det som att det inte ens regnat. Tog det ganska lugnt o bara gled runt, gasade lite extra ibland när man gjorde nån omkörning, men annars gick aldrig fortare än 120.. En helt underbar känsla att vara uppe i sadeln igen. Blev väl iaf ca 10 mils körning.

Skönast med de hela e att det iaf går att åka hoj. Trots jag har problem me fötterna, vilket gjorde att jag inte kunde åka i mc-stövlarna. Men nu få man ta sig en funderar på om man ska köpa sig en hoj eller inte. Tror dock inte det blir någon denna sommar. Då jag fortfarande e behov av kryckor för att ta mig fram mer än 5-10 meter o dom e ju inte så lätta o ta me sig.. :3freak

Få passa på o tacka en gång till för lånet av hoj, tack Clemo :Bugar

Du har skadat dig tidigare när du kört hoj eller?

rSEXa skrev:
Du har skadat dig tidigare när du kört hoj eller?
Jupp.. körde av vägen 030820.. så snart två år sen, bröt båda fötterna, höger underben i en öppen fraktur och vänster lårben. Suttit i rullstol i nästan ett år och hoppar fortfarande på kryckor.

bmwjohan skrev:
hur är det med din fot? var det inte jävligt länge sens du pajade den?
kommer den att bli helt bra?
en kompis till mig bröt foten för ett tag sen. läkarna sa att det var det värsta fotbrott dom sett men det länkte ändå ihop på en 12 veckor och sen halta han runt ett tag och nu kan han ha stövlar på sig. har dock krämpor i foten men inte så farligt.
det är så jävla trist att skada sig och sen inte bli bra. hoppas verkligen att foten blir så bra att du kan köra hoj med mc-stövlar om du vill. sen är ju frågan ifall man är villig att riskera en skada igen. man blir ju lite avskräckt.
Kommer inte bli helt återställd tyvärr, inte i någon av fötterna. Vänster e hel men det finns ingen rölighet i den, benen i foten har vuxit ihop. Höger e oxå hel o där finns en del rölighet, men tyvärr e ju senorna som styr foten av och pga alla mjukdelsskador i underbenet så gör det ganska ont när den rör på sig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti