Första provturen med hojen! (Bilder)

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Äntligen kunde man testa hojen lite. Det var tillräckligt bra väder för att ta ut den.

Jag gick ifrån en RS 125 till Kawan. Ni kanske förstår då att jag tyckte att den gick som in i helvete bra. Vid cirka 3k varv känns draget mer än Aprilian vid 9k, och då gasar jag halvt med Kawan :yoparty

Det som återstår är att polera framfälgen bara. Vad tycks annars om hojen? Nytvättad på bilderna :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Sen har jag en fråga också: Vilket tryck ska det vara i bak och framdäcket?

Last edited:
Mikey skrev:
2105934 Instämmer med de andra...väldigt fin gammal Betta!!! Men blinkersplaceringen bak :skrämd

Hehe, ja, det ser lite lustigt ut. Är det några skruvar där i vanliga fall, eller har man förstört och borrat?

Mikey skrev:
2105934 Instämmer med de andra...väldigt fin gammal Betta!!! Men blinkersplaceringen bak :skrämd

Jepp, köpde den så. Ska inhandla andra finare blinkers. Har skaffat en fräsch skylthållare med fästen för blinkersen.

Byt kåpglaset illa kvickt. Kåpglas är klara, ej tonade eller sotsvarta som i ditt fall.

Gustav O skrev:
2105957 Byt kåpglaset illa kvickt. Kåpglas är klara, ej tonade, eller sotsvarta som i ditt fall.

Kåpglaset var helsvart när jag köpte hojen. Det passar bra tycker jag?

Den har ju lite kolfiber på tanken + kolfiber tankskydd, så visst passar det med svart kåpglas enligt mig.

Ripnilpor skrev:
2105966 Men...blev det inget åkabilder?

Nä, jag vågar inte ge ut mig på de större vägarna eftersom jag har inget kort och är 17 bast :tummenupp

Vill helst kunna köra upp när jag är 18.

Det är väl ingen 2000talare direkt va? Hur lyckas man hålla den himla fin?

Ser himla najs ut alltså!

H4 skrev:
2105967 Kåpglaset var helsvart när jag köpte hojen. Det passar bra tycker jag?

Den har ju lite kolfiber på tanken + kolfiber tankskydd, så visst passar det med svart kåpglas enligt mig.
Det är bara så att jag tycker icke genomskinliga kåpglas är dumt. Funktionen försvinner ju helt och de sitter ju där av en anledning, för du tänker väl inte enbart posera vid Götaplatsen med hojen? :7peta
Annars ser det ju bra ut.

Last edited:
Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats