Första leksaken har anlänt!

No1 skrev:
Du ser, bäst på marknaden för tillfället!!! :tummenupp

Patrik...

Ps! SWT Racing kommer från och februari att vara Stockholms återförsäljare för just ISR med kanon priser för Sporthoj.com folk & licens förare... Ds!
Hur är ISR:s handtag och bromscylindrar bättre än till exempel Brembo?

Nyteknik skrev:
Hur är ISR:s handtag och bromscylindrar bättre än till exempel Brembo?

I stort sett obegränsade möjligheter att justera, billigare. Nackdelen kan väl vara att de kanske är lite väl överarbetade.

oscar skrev:
...förutom laptimern då!

Bra att ha något att pilla med och drömma sig bort med på jobbet! Undrar hur sent man kan bromsa efter rakan på Sviestad... :va

Själv har jag inskaffat nya bromshandtag in till datarummet!
Håller obehöriga på kort stopsträcka -->

Bifogat

• bromshandtag.jpg
    bromshandtag.jpg
    34.1 KB · Visningar: 134
oFFkeFF skrev:
I stort sett obegränsade möjligheter att justera, billigare. Nackdelen kan väl vara att de kanske är lite väl överarbetade.

Varför ser du det som en nackdel? E det bara hög kvalite´ och det funkar på racerbanorna samt är billigare då är det väl bara en fördel, eller?? :confused:

Lite OT kolla in denna snöspaden i kolfiber?? gjord av: http://www.swecomposite.com/

Bifogat

• snöspade_kolfiber.jpg
    snöspade_kolfiber.jpg
    93.4 KB · Visningar: 140
Torkel skrev:
Hårdporr! Men det spelar ingen roll, jag ska spöa dig på Sviestad i år i alla fall! :banana

Ja jag lär ju inte bli bättre på att bromsa bara för att bromsarna är bättre.
Dock ska jag köra med 0,7 mm i squish och inte 1,2 mm som senast. Då kan du bromsa hur sent du vill för du kommer inte vara nära nog ändå. :blah

Inte lika mycket som jag fattat det. ISR kan du justera avståndet til greppet men även "slaget" på kolven, dvs hur "fort" du påverkar bromscylindern. Otydligt nog?

Goodstuff skrev:
Inte lika mycket som jag fattat det. ISR kan du justera avståndet til greppet men även "slaget" på kolven, dvs hur "fort" du påverkar bromscylindern. Otydligt nog?

Fanns det inte nog med prylar på den hojen som du redan innan kunde skruva bort dig på? :tomten

maxximus skrev:
Varför ser du det som en nackdel? E det bara hög kvalite´ och det funkar på racerbanorna samt är billigare då är det väl bara en fördel, eller?? :confused:

Lite OT kolla in denna snöspaden i kolfiber?? gjord av: http://www.swecomposite.com/

Fråga Oscar hur kul det var att lägga pengar på värsta ISR pumpen, och sen upptäcka att alla jävla justeringar ställer om sig under körning, lagom spännande.. Dessutom är ju silvertejp på dessa så snyggt :rolleyes:

Goodstuff skrev:

Samtidigt som du justerar avståndet på Brembos handtag så justerar du slaget. Dessutom är det smidigare och skönare handtag/broms än isr stridsvagnshandtag :3freak

ISR-pumpen var jäkligt bra, men justeringsmöjligheterna använde man ju aldrig efter att man hade ställt in den som man ville ha den, och som Pålle sa så var jag tvungen att silvertejpa fast justeringshjulen. Var sådär kul på premiären på Atorp när man klämde fingarna i slutet på rakan... ISR är dessutom inte billigare som ni säger utan dyrare!
Anledningen till att det ble Brembo är att det sitter på hojen original och att jag ville ha en reservpumpoch några extra handtag. Skulle jag köpt ISR hade jag ju varit tvungen att köpa 2 pumpar om jag ville ha en i reserv...

oscar skrev:
ISR är dessutom inte billigare som ni säger utan dyrare!

Det beror på vilken sorts cykel man köper ISR-prylar till ;) Till bojsänken är det dyrare, även om det är samma modell av pump :tungan

Men som du skrev, billigare att köpa en istället för två pumpar, och brembopumpen är riktigt nice.

oFFkeFF skrev:
Det beror på vilken sorts cykel man köper ISR-prylar till ;) Till bojsänken är det dyrare, även om det är samma modell av pump :tungan

Det är ju samma pump! Jag hade iaf exakt samma pump på Rettan som Watz hade på sin hoj...

En ny ISR kostar väl 3300 (exkl ev rabatt) om jag inte minns helt fel.
En Brembopump, 2 handtag, 2 rep-kit, 3 fot slang som ej svettas, 6 banjos, o en hög med brickor kostade mig 4000...

Last edited:
oscar skrev:
Det är ju samma pump! Jag hade iaf exakt samma pump på Rettan som Watz hade på sin hoj...

En ny ISR kostar väl 3300 (exkl ev rabatt) om jag inte minns helt fel.
En Brembopump, 2 handtag, 2 rep-kit, 3 fot slang som ej svettas, 6 banjos, o en hög med brickor kostade mig 4000...

Jo, men hamnar isr-pumpen på en racer är det mindre än halva priset. Ska ju iofs inte svära att det är så idag, men det var så förra året.

oFFkeFF skrev:
Jo, men hamnar isr-pumpen på en racer är det mindre än halva priset. Ska ju iofs inte svära att det är så idag, men det var så förra året.

Ok, det var mer än vad jag visste!

Strandelin - Vanlig bromsvätska duger bra!

*/ ?>
Back