Första leksaken har anlänt!

SM 570 RR skrev:
Samtidigt som du justerar avståndet på Brembos handtag så justerar du slaget. Dessutom är det smidigare och skönare handtag/broms än isr stridsvagnshandtag :3freak

Jag har ingen åsikt om Brembo eftersom jag inte använt den. Har egentligen ingen åsikt om ISR heller eftersom jag inte testat den. Tycker inte ISR är bättre än Brembo men det sitter ISR på min hoj redan så då blev det en sådan. Tråden handlade om en leksak som Oscar köpt och jag hade en liknande leksak så då postade jag en bild. Varöfr måste alla trådar bli för/emot, med/mot?

SM 570 RR skrev:
Samtidigt som du justerar avståndet på Brembos handtag så justerar du slaget. Dessutom är det smidigare och skönare handtag/broms än isr stridsvagnshandtag :3freak
Just det som är grejen med ISR, du kan justera slaget och läget på handtaget oberoende av varandra. Jag har kört med ISR de 3 senaste säsongerna, men nuvarande hojen har Brembo så jag kan jämföra. Prestanda är i stort sett samma, men hade jag slantar i överflöd skulle jag byta pumpen till en ISR

No1 skrev:
Du ser, bäst på marknaden för tillfället!!! :tummenupp

Patrik...

Ps! SWT Racing kommer från och februari att vara Stockholms återförsäljare för just ISR med kanon priser för Sporthoj.com folk & licens förare... Ds!
Man kan köpa av Acke Rising själv. I synnerhet om man tävlar. Varför omvägen via en återförsäljare?

Nyteknik skrev:
Man kan köpa av Acke Rising själv. I synnerhet om man tävlar. Varför omvägen via en återförsäljare?

du ser ju hur det gick med laptimergruppköpet :D

klart att no1 ska få käna lite pengar han med :hihi

oscar skrev:
ISR-pumpen var jäkligt bra, men justeringsmöjligheterna använde man ju aldrig efter att man hade ställt in den som man ville ha den, och som Pålle sa så var jag tvungen att silvertejpa fast justeringshjulen. Var sådär kul på premiären på Atorp när man klämde fingarna i slutet på rakan... ISR är dessutom inte billigare som ni säger utan dyrare!
Anledningen till att det ble Brembo är att det sitter på hojen original och att jag ville ha en reservpumpoch några extra handtag. Skulle jag köpt ISR hade jag ju varit tvungen att köpa 2 pumpar om jag ville ha en i reserv...
Kan det verkligen vara så? Har man inte åtgärdat det? Borde ju vara någon sorts "tröga" gängor på justeringshjulen som förhindrar detta. Knappast acceptabelt att ett i övrigt suveränt bromsgrepp/pump, som kostar rejäla pengar, har ett sådant skitfel inbyggt.

valmers skrev:
Kan det verkligen vara så? Har man inte åtgärdat det? Borde ju vara någon sorts "tröga" gängor på justeringshjulen som förhindrar detta. Knappast acceptabelt att ett i övrigt suveränt bromsgrepp/pump, som kostar rejäla pengar, har ett sådant skitfel inbyggt.
Det är vissa av ISR pumparna som är lite felbyggda, kulan/fjädern som ska hindra att justeringen ändrar sig vid körning sitter inte 100% jag tejpade min för säkerhetsskull, men Mumlan sa att det va lätt att fixa.

GSXR1100R skrev:
Det är vissa av ISR pumparna som är lite felbyggda, kulan/fjädern som ska hindra att justeringen ändrar sig vid körning sitter inte 100% jag tejpade min för säkerhetsskull, men Mumlan sa att det va lätt att fixa.
Jag fixade Pjåscars under knutstorprejset utan strul, tror att det funkade sedan.

Nr:18 skrev:
Ni körde endast några få varv, omöjligt att den blev varm på det lilla :7peta :hihi
Om man inte håller mer än knapp styrfart räcker inte kylningen till, vilket jag påpekade för GSXR1100R.

No1 skrev:
Nyteknik...

En tillverkare som har återföräljare som dom vill skall överleva så måste deras produkter också säljas genom dessa återförsäljare, det hindrar dock inte att licensierade förare får maximal rabatt...

Detta borde även en klurig person som du förstå... ;)

Patrik...
Mellanhänder är för det mesta av ondo.

*/ ?>
Back