Första körningen och intrycken, GSXR-750 K4

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Första körningen och intrycken, GSXR-750 K4 (bilder)

Well,
Då har jag för första gånget varit ute med nya hojen, eftersom det kanske inte är alltför många på forumet som kört den än så kommer här ett första intryck. Lyckades smita loss en halvtimme från jobbet så ni får ta det för vad det är, jag kommer jämföra 750:in mot Aprilia Falco samt GSXR-1000 -02.

Det man märker direkt när man sitter i sadeln är hur liten hojen är, och hur smal den är framförallt, tanken känns mycket smalare än min gamla tusing och knäna passar fint i tanken skålningar. Jag är 186 cm lång som referens,
Alla instrument är precis som man förväntar sig och inga radikala ändringar finns här, en shiftlight, varv, fart osv. Motorn låter "elakt" med ett yoshi slipon när man värmer upp. Och så, hojen är varm, ettan i, stödet upp och iväg.

Motorn: Drar mycket jämt från låga varv för att verkligen börja sticka iväg kring 8000-tusen varv, insprutningen fungerar fint och jag tycker inte jag störs av grova påslag/avslag. Det märks att det inte är tusing så länge man är på lägre varv men när varven sticker iväg... ja då rör det på sig, den här hojen accar verkligen fort. Segdragningsförmågan känns också mycket bra, sämre än en tusing men imponerande för en sådan mycket mindre motor.

Bromsarna: De bsäta jag någonsin kännt på en standardhoj, ser små och futtiga ut för världen men fantastisk känsla och enormt bett!!! Frågan är om stålomspunnet verkligen är en nödvändig investering.

Chassit: Svårt att säga så mycket efter en såpass kort tur men den svänger otroligt bra, känns som en 600:a en tusing känns mycket större, Skulle jag inte vetat att det varit en 750 hade jag gissat på en 600:a. Snabbstyrd och precis, inga konstigheter, fjädringen svalda alla tjärknölarna på vägen jag körde med bravur.

Vad är då dåligt med denna hoj? tja tusingarna har mer effekt, och gillar man mycket effekt så... inte lika väl lämpad för långa motorvägsslangningar...

Annars så är upplevelsen_ en liten smidig 600:a med fantastiska bromsar och en motor som inte känns långt efter en tusing när den varvas! Chassi vikt och uppträdande känns också som en 600:a.

/Felix (med skrivkramp)
 

Bifogat

  • 445B0047.jpg
    445B0047.jpg
    44.7 KB · Visningar: 277
  • 445B0049.jpg
    445B0049.jpg
    45.5 KB · Visningar: 271
Last edited:
Bilder? :)

Verkligen en hoj lämpad för bana!

Btw, långa motorvägsslangningar handlar inte om kubiken ;)
 
Nu kom bilderna... tagna med mobilkamera så upplösningen suger...

Bara för att du är kung på att slanga betyder den inte att vi andra stackare bara klarar oss med 750 kubik :D

/F
 
Bakändan ser ut som en Kawa... O det är ju inte så illa.
Nä, den här blir nog bra. Sukkis 750 har alltid varit en killer...
 
CorbenDallas skrev:
Bakändan ser ut som en Kawa... O det är ju inte så illa.
Nä, den här blir nog bra. Sukkis 750 har alltid varit en killer...

grym e den. men jag gillar faen inte fronten.. 02 e mycket grymmare tycker jag
 
Skulle snarare säga att den ser ut som en GSXR 1000-03/04 och att kwacken ser ut som en sucka.. :fakta

//jaG

CorbenDallas skrev:
Bakändan ser ut som en Kawa... O det är ju inte så illa.
Nä, den här blir nog bra. Sukkis 750 har alltid varit en killer...
 
Zeb_Macahan skrev:
Skulle snarare säga att den ser ut som en GSXR 1000-03/04 och att kwacken ser ut som en sucka.. :fakta

//jaG
Ja, för Kwackens 636a uppdaterades ju inte heller -03 juh... :arsele
 
Skulle då suzuki kollat på kwacken istället för att kolla på sin egen 1000? :7peta

Säger igen: den nya 600/750 liknar sin storebror.

Sen så är ju kwackasaki och suckisucki snart samma företag, så vad gör det för skillnad?

//jaG

CorbenDallas skrev:
Ja, för Kwackens 636a uppdaterades ju inte heller -03 juh... :arsele
 
trist att de har behållt musse pigg backspeglarna :hihi


hittade anars några fräsiga på nätet dock inte bestälda än
 

Bifogat

  • mirror%20side.jpg
    mirror%20side.jpg
    74.9 KB · Visningar: 130
Felix skrev:
Annars så är upplevelsen_ en liten smidig 600:a med fantastiska bromsar och en motor som inte känns långt efter en tusing när den varvas! Chassi vikt och uppträdande känns också som en 600:a.

/Felix (med skrivkramp)
Nä men fy fan. Nåt sånt vill man ju inte ha. Ful som stryk är den ju också...

Men hjälp, Nu svartnade tungan på mig... Hjälp :gnissla :D
 
Sweet, real sweet! :kär

Vore trevligt om resten av Yamdasaki ville bygga lite 750's
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top