Första körningen och intrycken, GSXR-750 K4 (bilder)
Well,
Då har jag för första gånget varit ute med nya hojen, eftersom det kanske inte är alltför många på forumet som kört den än så kommer här ett första intryck. Lyckades smita loss en halvtimme från jobbet så ni får ta det för vad det är, jag kommer jämföra 750:in mot Aprilia Falco samt GSXR-1000 -02.
Det man märker direkt när man sitter i sadeln är hur liten hojen är, och hur smal den är framförallt, tanken känns mycket smalare än min gamla tusing och knäna passar fint i tanken skålningar. Jag är 186 cm lång som referens,
Alla instrument är precis som man förväntar sig och inga radikala ändringar finns här, en shiftlight, varv, fart osv. Motorn låter "elakt" med ett yoshi slipon när man värmer upp. Och så, hojen är varm, ettan i, stödet upp och iväg.
Motorn: Drar mycket jämt från låga varv för att verkligen börja sticka iväg kring 8000-tusen varv, insprutningen fungerar fint och jag tycker inte jag störs av grova påslag/avslag. Det märks att det inte är tusing så länge man är på lägre varv men när varven sticker iväg... ja då rör det på sig, den här hojen accar verkligen fort. Segdragningsförmågan känns också mycket bra, sämre än en tusing men imponerande för en sådan mycket mindre motor.
Bromsarna: De bsäta jag någonsin kännt på en standardhoj, ser små och futtiga ut för världen men fantastisk känsla och enormt bett!!! Frågan är om stålomspunnet verkligen är en nödvändig investering.
Chassit: Svårt att säga så mycket efter en såpass kort tur men den svänger otroligt bra, känns som en 600:a en tusing känns mycket större, Skulle jag inte vetat att det varit en 750 hade jag gissat på en 600:a. Snabbstyrd och precis, inga konstigheter, fjädringen svalda alla tjärknölarna på vägen jag körde med bravur.
Vad är då dåligt med denna hoj? tja tusingarna har mer effekt, och gillar man mycket effekt så... inte lika väl lämpad för långa motorvägsslangningar...
Annars så är upplevelsen_ en liten smidig 600:a med fantastiska bromsar och en motor som inte känns långt efter en tusing när den varvas! Chassi vikt och uppträdande känns också som en 600:a.
/Felix (med skrivkramp)
Well,
Då har jag för första gånget varit ute med nya hojen, eftersom det kanske inte är alltför många på forumet som kört den än så kommer här ett första intryck. Lyckades smita loss en halvtimme från jobbet så ni får ta det för vad det är, jag kommer jämföra 750:in mot Aprilia Falco samt GSXR-1000 -02.
Det man märker direkt när man sitter i sadeln är hur liten hojen är, och hur smal den är framförallt, tanken känns mycket smalare än min gamla tusing och knäna passar fint i tanken skålningar. Jag är 186 cm lång som referens,
Alla instrument är precis som man förväntar sig och inga radikala ändringar finns här, en shiftlight, varv, fart osv. Motorn låter "elakt" med ett yoshi slipon när man värmer upp. Och så, hojen är varm, ettan i, stödet upp och iväg.
Motorn: Drar mycket jämt från låga varv för att verkligen börja sticka iväg kring 8000-tusen varv, insprutningen fungerar fint och jag tycker inte jag störs av grova påslag/avslag. Det märks att det inte är tusing så länge man är på lägre varv men när varven sticker iväg... ja då rör det på sig, den här hojen accar verkligen fort. Segdragningsförmågan känns också mycket bra, sämre än en tusing men imponerande för en sådan mycket mindre motor.
Bromsarna: De bsäta jag någonsin kännt på en standardhoj, ser små och futtiga ut för världen men fantastisk känsla och enormt bett!!! Frågan är om stålomspunnet verkligen är en nödvändig investering.
Chassit: Svårt att säga så mycket efter en såpass kort tur men den svänger otroligt bra, känns som en 600:a en tusing känns mycket större, Skulle jag inte vetat att det varit en 750 hade jag gissat på en 600:a. Snabbstyrd och precis, inga konstigheter, fjädringen svalda alla tjärknölarna på vägen jag körde med bravur.
Vad är då dåligt med denna hoj? tja tusingarna har mer effekt, och gillar man mycket effekt så... inte lika väl lämpad för långa motorvägsslangningar...
Annars så är upplevelsen_ en liten smidig 600:a med fantastiska bromsar och en motor som inte känns långt efter en tusing när den varvas! Chassi vikt och uppträdande känns också som en 600:a.
/Felix (med skrivkramp)
Bifogat
Last edited: