Första körlektionen

Bra val :D
Nu när du väl börjat med motorcyklar kommer du ALDRIG vilja infinna dig inuti en bil igen :rolleyes:
Finns inget värre än att beblanda sig med bilister när man väl sett deras beteenden från en motorcykels perspektiv haha.. :brynad
 
Nice! :tummenupp

Er6 är nog en bra förstahoj.
Se till att få med ABS.
 
Bara se fram emot sommarvärme, vind, frihet, fart och koskitslukt! Välkommen till mc världen! :fakta
 
Äh, min nuvarande hoj har typ 38kw eller så, och det räcker faktiskt rätt gott, även om jag är van vid dubbla effekten. Visst, man upplever ju aldrig det där suget när man vrider full patte, men det finns ändå effekt nog för att det ska vara roligt att köra. Sen är ju min hoj en off-roadare vilket gör att effektkravet inte blir så stort, ingen mening med mer effekt på grusvägarna ändå. Om den däremot hade varit en renodlad väghoj så vettifan om det hade varit så kul alla gånger.
 
Maxxim du kan alltid fråga om någon vill hjälpa dig med kortet, startade en tråd för några månader sedan som hjälpte mig skaffa en handledare, http://www.sporthoj.com/forum/showt...t-efter-handledare-till-v%E5ren-14&highlight=

Skriv i tråden eller skapa en egen så kanske du kan få någon att köra med.
Ska också ta kortet denna säsong, fan va jag ser fram emot sommaren!

Önskar dig förövrigt all framgång med kortet!!
 
Last edited:
Tack!

Jo juste det är sant, jag köpte min från en körskola för en billig peng, kolla runt lite och se om du kan hitta nån liknande deal om du vill köra privat, funkar ju perfekt på körskola med! :tungan
 
hehe får hålla ögonen öppna.

Om Man kollar på Visiren på denna sida.

http://www.lellesmcklader.se/advanced_search_result.php?keywords=xr-1100&sort=3a&page=2

Vilket är bäst för körning i dagsljus?

Ljusrök eller Mörkrök?

Om valet står mellan ljusrök och mörkrök så väljer inte ens 1% den ljusa... Skillnaden mot ett vanligt visir är marginell. Satsa på den mörka;)

Edit: glöm inte köpa till en extra pinlock! Man repar lätt upp den om du ska byta mellan visirerna. Åker du på en lite längre resa tar man gärna med sig bägge, den mörka se man nämligen inte ett piss när det är natt och man är ute i landsbygden. Tur att man enkelt byter visir på shoei;)
 
Om valet står mellan ljusrök och mörkrök så väljer inte ens 1% den ljusa... Skillnaden mot ett vanligt visir är marginell. Satsa på den mörka;)

Edit: glöm inte köpa till en extra pinlock! Man repar lätt upp den om du ska byta mellan visirerna. Åker du på en lite längre resa tar man gärna med sig bägge, den mörka se man nämligen inte ett piss när det är natt och man är ute i landsbygden. Tur att man enkelt byter visir på shoei;)

Ett mycket bra råd! Den extra pinlocken är värd varenda krona. Ta det mörka visiret...
 
Inte Visste jag att Mc-Åkning var en sån stor och Skön gemenskap, måste tacka alla för härligt stöd, och tips!:Bugar
 
Grattis, du kommer ha riktigt skoj framöver!

Men som sagt, 35kw är väldigt i underkant.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top