Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

madnez skrev:hehe, jo jag antar att de blir en lååång vnter![]()
färgen är röd, vit, svart... rött = sport
nu är bara frågan vad man bör göra med hojjen innan man ställer av den, har hört att oljan inte bör bytas förräns till våren.
majoon skrev:Snarare tvärtom, oljan bör bytas innan vintern. Anledningen är att det finns smått frätande syror i oljan som "mjukar" upp härdade ytor.![]()
Ett annat tips är att fylla bensintanken helt för att minska rostangrepp. Till våren bör man dock slanga ur den gamla bensinen (kör bilen på denna...?) och fylla på ny.
En del pytsar i lite olja i cylindrarna och kör drar runt motorn ett par varv för att "impregnera" cylindrarna och skydda ytorna.
majoon skrev:Snarare tvärtom, oljan bör bytas innan vintern. Anledningen är att det finns smått frätande syror i oljan som "mjukar" upp härdade ytor.![]()
Ett annat tips är att fylla bensintanken helt för att minska rostangrepp. Till våren bör man dock slanga ur den gamla bensinen (kör bilen på denna...?) och fylla på ny.
En del pytsar i lite olja i cylindrarna och kör drar runt motorn ett par varv för att "impregnera" cylindrarna och skydda ytorna.

Rasorblade skrev:Välkommen! å grattis till hojen!!
Pelleh skrev:Får vi inte se några bilder?
Mr Helmut skrev:Men ärligt hur noga är såna här saker egentligen, häll i lite k-sprit låta den gå varm några gånger under vintern... sen står min i varm garage också
)
Isengrim skrev:Sen kan jag säga av erfarenhet att bensinen KAN BLI helt kass under vintern, förra våren när jag tog ut hojen och startade, gick den illa som fasen. När jag tankat i ny soppa var det inga problem! Snacka med en verkstad som också sa att det förmodligen var soppan som blivit dålig...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |