Första hojen, köptips :)

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Tja! Tar och välkomnar mig själv med en tråd här i hopp om lite köptips :)

Jag är på jakt efter en hoj som mest ska kommer köras på asfalt men även lite grus.
Ser helst att den ser lite "crossig" ut eller vad man ska säga typ klx250 eller lite modernare säg xt660z:)

Alla tips och förslag tas gärna emot!

ska den se crossig ut, o hålla i evigheter. köp en xt 600 fram till -90. no bullshit, tung, ja, men funkar i alla lägen. prisläge ca 10 - 12 000

ska det vara lite pulver i grejorna också, köp en xr 600. pris 15 - 20 000

elstart, o någon form av komfort, dr 650 se, -96 o framåt. finns mellan 15 -25 000.

xtz 750, dr 750/800, africa twin, visst, det ser off road ut, men mkt att lyfta då det gått åt helvete, o mkt plast som kan spricka.

Allright ska kolla upp dom :)
Har väl tänkt o pröjsa en 30-40 kanske och ju mindre meck desto bättre då jag inte är den händigaste :)

Allright ska kolla upp dom :)
Har väl tänkt o pröjsa en 30-40 kanske och ju mindre meck desto bättre då jag inte är den händigaste :)

Det kommer du bli väldigt fort vill jag lova om du ska hålla på med mc. Alt är att vänta på att en verkstad har en ledig tid om 5 veckor under högsäsongen.

för 40 lax får man ju en ganska fräsch XT660r för ..... slitvarg men kanske inte så "crossig"

Med tanke på att det är 100mils intervall på oljebyte så är det ju ingen vidare bra idé. Däremot låter det ju som att en xt660r vore perfekt för dig. Funkar perfekt att pendla till jobbet med samt sladda grus. Aningens tung och slö men som första hoj har den mer än tillräckligt med effekt:)

Ja den xt660r såg onekligen intressant ut:) vad skiljer sig den med Z modellen?

Z tror jag har lite större tank. Sen finns z med abs. Annars är det samma motor. Skillnaden är annars bara kosmetiskt.

Om du vill ha mer mos och lite mer skruva så finns 690enduro, dock så är de lite dyrare. Pma om du är sugen på en sån;)

Ja den xt660r såg onekligen intressant ut:) vad skiljer sig den med Z modellen?

Ser kul ut, men ska du ändå sprätta loss så mkt cash så skaffa något med lite mer pulver o lekfaktor i.

Orkar du inte lossa 2 skruvar och skvätta på någon liter ett par ggr per år, dvs vad det kommer att innebära att ha en XR, köp en TTR isf. Är inte ett sådant bojsänke som en XT. Anledningen jag tog upp den i mitt första förslag är att de gamla går att få billigt. De nya är inte så mkt bättre att det går att motivera prisskillnaden.

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort