Första hoj: 250cc, 600cc eller 1000cc?

Härligt robban! lycka till med kortet :) antar du har tänkt o ta det i vår/sommar om du övningskör redan (eller tolkade jag de fel o att du generellt sätt har börjat övningsköra och har den hojen? ^^)

Tackar! Du tolkade mig helt rätt. I sommar ska kortet tas, det har ju varit flera snöfria dagar redan. Bor du i Kungälv kan du ha sett mig glida runt lite försiktigt ute i Rollsbo industriområde med min stiliga varselväst :)

Tackar! Du tolkade mig helt rätt. I sommar ska kortet tas, det har ju varit flera snöfria dagar redan. Bor du i Kungälv kan du ha sett mig glida runt lite försiktigt ute i Rollsbo industriområde med min stiliga varselväst :)

Befinner min tyvärr på den förstnämda adressen för stunden - Gdansk,Polen så jag har inte varit i rollsbo sedan i höstas ^^ Men de e bra! synas ska man ;) :tummenupp

då hoppas man att man får se dig med lappen i handen då i sommar när vi förhoppningsvis syns på våra vackra bohusläns vägar :krama

Motor broms brukar inte vara något problem på småtwinnar runt 600 cc. Dom problemen blir jobbiga eller " charmiga" först på stora äldre twinnar på 1000 cc och uppåt. Nyare DUCATI m.fl. har elektroniska hjälpmedel och slirkoppling år som motverkar dom problemen.

Jag övningskör med min Gladius just nu. 650 V-twin tycker jag ger ett jämt och lätthanterligt effektpåslag för en nybörjare. Inte så farlig motorbroms om man är lite kass på att möta upp när man växlar ner heller. Än så länge känns den alldeles tillräckligt stark och rolig att köra också :)

Tydligen håller en del trafikskolor med om att den är tämligen lättkörd...

Och vill man ha något liknande till en billig peng så är Suzuki SV650 ett bra alternativ.

Mvh,
Ingvar

Så du var med här i 10 år utan att ha hojkort och (gissar jag) köra hoj?!?

Inget som hindrar det förstås, men lite udda tror jag att det är

Hehe..
Ja, lite udda är det nog.
Har för mig att jag blev medlem när det var nått gruppköp av någon minimoto på den tiden.

Har ifos kört rätt mycket hoj innan, mest cross / enduro men också lite bana.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT