Första hoj: 250cc, 600cc eller 1000cc?

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Härligt robban! lycka till med kortet :) antar du har tänkt o ta det i vår/sommar om du övningskör redan (eller tolkade jag de fel o att du generellt sätt har börjat övningsköra och har den hojen? ^^)

Tackar! Du tolkade mig helt rätt. I sommar ska kortet tas, det har ju varit flera snöfria dagar redan. Bor du i Kungälv kan du ha sett mig glida runt lite försiktigt ute i Rollsbo industriområde med min stiliga varselväst :)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tackar! Du tolkade mig helt rätt. I sommar ska kortet tas, det har ju varit flera snöfria dagar redan. Bor du i Kungälv kan du ha sett mig glida runt lite försiktigt ute i Rollsbo industriområde med min stiliga varselväst :)

Befinner min tyvärr på den förstnämda adressen för stunden - Gdansk,Polen så jag har inte varit i rollsbo sedan i höstas ^^ Men de e bra! synas ska man ;) :tummenupp

då hoppas man att man får se dig med lappen i handen då i sommar när vi förhoppningsvis syns på våra vackra bohusläns vägar :krama
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Motor broms brukar inte vara något problem på småtwinnar runt 600 cc. Dom problemen blir jobbiga eller " charmiga" först på stora äldre twinnar på 1000 cc och uppåt. Nyare DUCATI m.fl. har elektroniska hjälpmedel och slirkoppling år som motverkar dom problemen.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag övningskör med min Gladius just nu. 650 V-twin tycker jag ger ett jämt och lätthanterligt effektpåslag för en nybörjare. Inte så farlig motorbroms om man är lite kass på att möta upp när man växlar ner heller. Än så länge känns den alldeles tillräckligt stark och rolig att köra också :)

Tydligen håller en del trafikskolor med om att den är tämligen lättkörd...

Och vill man ha något liknande till en billig peng så är Suzuki SV650 ett bra alternativ.

Mvh,
Ingvar
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Så du var med här i 10 år utan att ha hojkort och (gissar jag) köra hoj?!?

Inget som hindrar det förstås, men lite udda tror jag att det är

Hehe..
Ja, lite udda är det nog.
Har för mig att jag blev medlem när det var nått gruppköp av någon minimoto på den tiden.

Har ifos kört rätt mycket hoj innan, mest cross / enduro men också lite bana.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top