Första bilden på mitt bygge

Jepp, jag gled iväg lite där när jag istället kunde ha skrivit här.
Det jag skrev till Bucho var vilket slippapper jag använde mig av till polerandet. Eller rättare sagt innan polerandet...
Nu ligger man inför döden och har gjort så hela helgen (förkyld) så inget har blivit gjort med hojen ännu. Ska skicka iväg ltie mått på kylardekalerna så jag får en eps-fil som jag förhoppningsvis kommer ha stor användning av vid dekal-tillverkningen. Mer bilder kommer så fort det händer nåt på den fronten.

Bjussar på en liten mekbild till.... Denna kartong var fylld med ALLA skruvar mm till hojen, den enda som inte låg där i var ram, motor och plast. Fortfarande några skruvar kvar som jag inte riktigt har hittat plats för men det löser sig alltid :3freak (har faktiskt bytt ut nästan alla skruvar mot nya rostfria insexare istället)

Bifogat

• överblivet.jpg
    överblivet.jpg
    73.3 KB · Visningar: 135
Dee_cati skrev:
Jepp, jag gled iväg lite där när jag istället kunde ha skrivit här.
Det jag skrev till Bucho var vilket slippapper jag använde mig av till polerandet. Eller rättare sagt innan polerandet...
Nu ligger man inför döden och har gjort så hela helgen (förkyld) så inget har blivit gjort med hojen ännu. Ska skicka iväg ltie mått på kylardekalerna så jag får en eps-fil som jag förhoppningsvis kommer ha stor användning av vid dekal-tillverkningen. Mer bilder kommer så fort det händer nåt på den fronten.

Bjussar på en liten mekbild till.... Denna kartong var fylld med ALLA skruvar mm till hojen, den enda som inte låg där i var ram, motor och plast. Fortfarande några skruvar kvar som jag inte riktigt har hittat plats för men det löser sig alltid :3freak (har faktiskt bytt ut nästan alla skruvar mot nya rostfria insexare istället)

Ett hett tips Anders! Den guldiga klumpen i lådan kallas bromsok och får inte glömmas vid monteringen!! :hihi Skämt åsido, skulle vara skoj att se hojen in action sen!

Dee_cati skrev:
Min efter faceliften:

Lust att ta en närbild på ljudämpen? Ser riktigt porrigt ut med den högglanspolerad :drool

Föresten, vad var det för vax du körde med? 30h gick ju snabbt, en annan tog 7h på sig att bara polera framfälgen som redan är kromad och fin :näsblod

wheelie82 skrev:
Ett hett tips Anders! Den guldiga klumpen i lådan kallas bromsok och får inte glömmas vid monteringen!! :hihi Skämt åsido, skulle vara skoj att se hojen in action sen!

Det får du göra när du kommer upp hit i vinter och är med på isåkningen :tummenupp

Carpe me, den enda bilden jag har just nu. Och jag körde inte med något vax utan det var vad kromfirman tipsade om. Jag körde våtslip och autosol på lumptrissa.

Bifogat

• ljuddämpare.jpg
    ljuddämpare.jpg
    92.4 KB · Visningar: 140
Dee_cati skrev:
Det får du göra när du kommer upp hit i vinter och är med på isåkningen :tummenupp

Carpe me, den enda bilden jag har just nu. Och jag körde inte med något vax utan det var vad kromfirman tipsade om. Jag körde våtslip och autosol på lumptrissa.

Riktigt porrigt som sagt, ska se om jag inte behöver lite terapijobb sen :)

Du är min gud... Fy fan, den är så snygg... Vill du byta med min?

Men du skulle kanske guld-eloxera kylaren också... Hehe... Lite som pricken över I... Nä, skämt å sido. Inte många som lägger ner så mycket på detaljer som du, jag är ruskigt sugen på att dra fram polertrissan jag också...

Skita inte ner den nu för bövelen, sälj bort offroadhjulen på direkten! Annars jädrans!!

Edit: Nooooo, nu hittade jag felet... Det är inte stålomspunnen bromsslang bak jue! :mad: :3freak :)

Last edited:
Zana skrev:
Edit: Nooooo, nu hittade jag felet... Det är inte stålomspunnen bromsslang bak jue! :mad: :3freak :)
Såklart stålspunnen! "Ready to race" du vet ;)
Men överdragen med plastskal för att skydda bättre :tummenupp
Hoppas vid gud att detta stämmer nu, annars tar jag på mig stooora dumstruten och så hörs vi efter jul igen...

Vad är det för avgassystem på den?? Är det hela SPES-systemet??

Zana skrev:
Du är min gud... Fy fan, den är så snygg... Vill du byta med min?

Men du skulle kanske guld-eloxera kylaren också... Hehe... Lite som pricken över I... Nä, skämt å sido. Inte många som lägger ner så mycket på detaljer som du, jag är ruskigt sugen på att dra fram polertrissan jag också...

Skita inte ner den nu för bövelen, sälj bort offroadhjulen på direkten! Annars jädrans!!

Kylaren fick sig en omgång också :) Polerade upp gavlarna men bara så det ser nytt ut, inte blankt. Sen lackade jag cellpaketet med en bas som ser ut som original då den var lite ful. Inget som påverkar kylningen, jag har redan prövat detta tidigare på intercoolers som är betydligt mer känsliga. Kanske skulle ha lagt en guldbas :va

Jag TROR att det är som Supermoto säger, stålomspunnet innanför plastskalet. Måste genast kollas upp!
Jepp, hela SPES-systemet på hojen. Jag vet inte hur de låter original men denna låter förjäkla gôtt iaf. Lätt som satan är det också, måste slänga upp det på vågen och se vad den stannar på.

Edit/ Jag beställde drev och kedja igår och handlaren sa att det lät märkligt att den skulle toppa runt 180km/h med originaldrevningen. Jag tycker att den börjar varva ur runt 120-130km/h med 15/48 med 6vxl crosslådan. Så fort jag har fått ihop den så ska jag pröva efter bil och se vart det tar stopp.
Nya drevningen blev iaf 15/42 och är inte det tillräckligt så blir det 16/40. Måste ju gå fort på isen :) Sen blev det en Iris-kedja, vet inte om det är bra eller dåligt. Jag hittade ingen i rätt guld (DID blev inge bra) så jag köpte en billigare modell för tillfället så man slipper kasta ut pengar i onödan. Denna kostade 500:- för en ickeO-ringare. Drev blev supersprox, verkade hyffsat billiga och bra.

Last edited:
Hehe... allright...

Bara 1 tanke lite hastigt, om du inte kör med o-ringad kedja måste du ju ha på en hel del fett. Fett som kommer stänka, inte så snyggt på knullputsen inte... Hehehe...

Men iaf, så du har verkligen gnuggat överallt på den där bergaren, shit... Du har ingen brutta va? :D

Supermoto skrev:
Hoppas vid gud att detta stämmer nu, annars tar jag på mig stooora dumstruten och så hörs vi efter jul igen...

Hahaha... Det låter ju som att det kan stämma, men jag har aldrig sett nåt liknande på motorcyklar... Men det låter lite otroligt att husaberg skulle kitta med någonting annat än stålomspunnet, det är det väl bara japanerna som gör... :död

:confused:

Zana skrev:
Hehe... allright...

Bara 1 tanke lite hastigt, om du inte kör med o-ringad kedja måste du ju ha på en hel del fett. Fett som kommer stänka, inte så snyggt på knullputsen inte... Hehehe...

Men iaf, så du har verkligen gnuggat överallt på den där bergaren, shit... Du har ingen brutta va? :D

Nu är det i första hand isen jag bygger för och då känns det som att det kvittar mer eller mindre om det är o-ring eller ej. Jag kör den i lite motorolja efter montering och sen tunt med fett efter det, här ska inte stänkas :mad:
Tjejen har sina egna hobbys, hon har lärt sig stå ut med att hennes bättre hälft hellre spenderar pengarna på bilar och hojar än på smycken och blommor till henne. Hon är en riktig miljonvinst :tummenupp

Du ska skatta dig lycklig... Såna tjejer växer inte på trän!

Hoppas du får massa skoj med hojen din, själv har jag möblerat om rummet, för hojen ska ställas in här... 6:e våningen, stor hiss... ;)

Lite sorgligt, men jag funtar tamejfan på att polera nånting, hehe... Måste bara komma på nåt som går att polera... Hehe...

Ha det fint.

*/ ?>
Back