Första bilden på mitt bygge

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tyckte det passade bättre här än i bild-forumet, annars får nån vänlig moderator flytta den om det inte passar sig.

Jag var iväg idag och hämtade ramen som jag lämnade in för kromning för lite drygt två veckor sedan. Lämnade även fotpinnarna på samma gång då de såg lite slitna ut. Resultatet blev bra tycker jag, även om den inte är blank överallt men det hade jag inte som krav utan bara det som syns. Jag vill inte gärna betala för att de ska stå och polera det som hamnar i skymundan :)

Så här är första bilden, fler kommer när jag har börjat montera ihop hojen. Jag beställde alla grejjer idag så det borde vara på plats till nästa helg och under tiden så ska motorn på plats efter lite uppfräschning och en del smågrejjer som har lackats eller eloxerats ska monteras också.

Ps: Om någon har tips på snygga dekaler som jag kan få i nåt bra format så de kan skäras ut i "krom"-look så vore det jättesnällt!

Bifogat

• förminskad.jpg
    förminskad.jpg
    80.6 KB · Visningar: 697
grymt.. blir ju fint dedär.. :tummenupp synd bara att de större kromade delarna inte kommer synas :(.

Vågar man fråga om detta ska användas? Jag putsade min hoj en gång sen kom jag på att det är roligare att köra och framförallt på bana, och den där skulle jag aldrig plocka ut på banan,

Ninja Racer skrev:
Vågar man fråga om detta ska användas? Jag putsade min hoj en gång sen kom jag på att det är roligare att köra och framförallt på bana, och den där skulle jag aldrig plocka ut på banan,

typ...som motard..ah visst..
polare ti mig som tänkte köpa en gam xr600 som ser sliten ut bara för o rusta upp..känns lite meningslöst som han komma använda den..skogen o sånt :)

men jag e nöjd bara han köper nåt så man har nån o leka med :)

Jag fick ett ryck när jag hade köpt hojen om att jag skulle köpa lite ny plast och snygga till den litegrann. Sen sa polaren att det skulle vara snyggt med kromad ram och sen ville jag ha lite mer puts och på den vägen är det. Det spårade ur litegrann som i vanlig ordning när jag ska göra i ordning nåt :(

Men den kommer användas för det! Jag köpte den för att ha nåt att köra med på isen i vinter men ska även ta ut den på motardbanan i sommar och lära mig köra förhoppningsvis. Den kommer läggas omkull en hel del så den är inte fin så länge till dessvärre, men det finns ju bildbevis på hur den en gång har sett ut :D Crossbanan är bara att glömma, den är alldeles för stor för mig för att köra där.

Det som ska bytas ut är all plast som kommer bli svart, inklusive tank och sadel. Därefter har jag lämnat iväg en del aluminumdetaljer för guldeloxering, och en del andra prylar har jag polerat själv. Sen blir det en del som blir lackat såsom fjäderben, styrkronor, bakdämpare/fjäder och lite till.
När allt är på plats så får jag se hur det ser ut och om något mer ska göras vilket det troligtvis kommer bli.
Så hojen kommer vara svart-guld-krom/polerad och jag hoppas att det kommer bli snyggt. Att det blir snyggare än den vanliga blå/gula färgen är jag övertygad om för den är inte het i mina ögon :död

Mer bilder kommer så fort jag har fått hem delarna! Och dekaler blir bestämt först när jag har fått ihop den, lättare att se vad som passar då. Det ska matchas litegrann med bilen som kommer göras i ordning efter hojen och den ska i stort sett bara få en ny lack ut och invändigt och sen lite dekaler. Motorbyte är planerat men motor saknas :(

Dee_cati skrev:
Jag fick ett ryck när jag hade köpt hojen om att jag skulle köpa lite ny plast och snygga till den litegrann. Sen sa polaren att det skulle vara snyggt med kromad ram och sen ville jag ha lite mer puts och på den vägen är det. Det spårade ur litegrann som i vanlig ordning när jag ska göra i ordning nåt :(

Men den kommer användas för det! Jag köpte den för att ha nåt att köra med på isen i vinter men ska även ta ut den på motardbanan i sommar och lära mig köra förhoppningsvis. Den kommer läggas omkull en hel del så den är inte fin så länge till dessvärre, men det finns ju bildbevis på hur den en gång har sett ut :D Crossbanan är bara att glömma, den är alldeles för stor för mig för att köra där.

Det som ska bytas ut är all plast som kommer bli svart, inklusive tank och sadel. Därefter har jag lämnat iväg en del aluminumdetaljer för guldeloxering, och en del andra prylar har jag polerat själv. Sen blir det en del som blir lackat såsom fjäderben, styrkronor, bakdämpare/fjäder och lite till.
När allt är på plats så får jag se hur det ser ut och om något mer ska göras vilket det troligtvis kommer bli.
Så hojen kommer vara svart-guld-krom/polerad och jag hoppas att det kommer bli snyggt. Att det blir snyggare än den vanliga blå/gula färgen är jag övertygad om för den är inte het i mina ögon :död

Mer bilder kommer så fort jag har fått hem delarna! Och dekaler blir bestämt först när jag har fått ihop den, lättare att se vad som passar då. Det ska matchas litegrann med bilen som kommer göras i ordning efter hojen och den ska i stort sett bara få en ny lack ut och invändigt och sen lite dekaler. Motorbyte är planerat men motor saknas :(

om du kollar på länken nedan så ser du min gamla vor som jag cromade ramen på, med cromade siffror o så.. ja du ser själv..
http://motard.concode.com/images/motard/submitted/tamme/

Barrett skrev:
Du bara måste ha alu-tanken på den där! Skulle ju bli hur porrigt som helst!

nej du måste inte ha alu-tanken,,, den ser ju fanimej förjävlig ut,, du e helt inne på rätt spår för att få till en husaberg, men skippa för guds skull den där tanken...

Tamtech skrev:
nej du måste inte ha alu-tanken,,, den ser ju fanimej förjävlig ut,, du e helt inne på rätt spår för att få till en husaberg, men skippa för guds skull den där tanken...

Jag var bra sugen på att beställa en alutank men insåg rätt fort att det inte skulle passa ihop med mina "visioner" :D

Det var riktigt billigt att kroma ramen, först sa de mellan 1000-2000 beroende på hur kräsen jag var. Sen när jag lämnade ramen så lämnade jag även fotpinnarna och då förklarade de att de var tvungna att polera ramen för att det skulle bli snyggt. Då trodde jag att det skulle bli svindyrt men när jag hämtade ramen så sa hon att det räckte med en tusing :banana MEN då var jag som sagt inte speciellt kräsen och ALLT är inte polerat. Men det duger tycker jag!
Det kändes skönt när man tidigare under dagen hade beställt prylar för över halva budgeten på hojen. Så det här kan bli ett av de första projekten där budgeten äntligen håller sig inom ramarna!
Och idag hade jag planerat att börja montera men det sket sig så det blir inget förrän tidigast tisdag :( Å andra sidan kan jag börja med bussen lite tidigare istället så hojen får åka fin-bil i fortsättningen :)

Se till att du får ihop den snart så att vi kan ut och åka. Jag håller på med elen på min, sen ska jag regbesiktiga den.

Skeebum skrev:
Se till att du får ihop den snart så att vi kan ut och åka. Jag håller på med elen på min, sen ska jag regbesiktiga den.

Jag åkte till garaget idag och inspekterade vad som mer skulle behövas bytas och det är en del... På fredag är det mesta förhoppningsvis på plats!
Men bodde inte du i E-tuna förut? Har nog inte träffat på dig i arboga iaf, men vi lär ju mötas upp och köra iaf så vi blir några stycken!
Jag vill också regbesiktiga :(

Dee_cati skrev:
Jag åkte till garaget idag och inspekterade vad som mer skulle behövas bytas och det är en del... På fredag är det mesta förhoppningsvis på plats!
Men bodde inte du i E-tuna förut? Har nog inte träffat på dig i arboga iaf, men vi lär ju mötas upp och köra iaf så vi blir några stycken!
Jag vill också regbesiktiga :(

Stämmer bra, jag bodde i Eskilstuna. Men nu har jag flyttat till Arboga. Det var en kille på SOE-forumet som hörde av sig till mig och vill köra grusväg. Han kör TTR600. Så vi borde kunna dra ihop ett gäng.

Ska du inte regbes?

Skeebum skrev:
Stämmer bra, jag bodde i Eskilstuna. Men nu har jag flyttat till Arboga. Det var en kille på SOE-forumet som hörde av sig till mig och vill köra grusväg. Han kör TTR600. Så vi borde kunna dra ihop ett gäng.

Ska du inte regbes?

Näe, inte för tillfället iaf. Då måste jag få tag på lite originalgrejjer och fixa lysen-blinkers mm. Jag får frakta den i crossbussen istället, en orange sak som du säkert kommer se i stan. Bara hoppa fram och hälsa när du ser den!

Dee_cati skrev:
sa hon att det räckte med en tusing :banana MEN då var

När du säger hon kan jag nästan säga säkert var du har kromat den. :hihi
Dom har kromat många ramar åt oss.

Dee_cati skrev:
Jag får frakta den i crossbussen istället, en orange sak som du säkert kommer se i stan. Bara hoppa fram och hälsa när du ser den!

Tror att jag bor i gården brevid förra ägaren till den "bussen". Syd och skamm att lacka om den...=)

Båtsman skrev:
När du säger hon kan jag nästan säga säkert var du har kromat den. :hihi
Dom har kromat många ramar åt oss.

Lissjö krom mao... Speedway-ramar månntro?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back