Först kränkt vinner...

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Stal ämnesrubriken rakt av från DN-artiklen
Lång artikel men väl värd läsningen, hur är det nu. Börjar vi nu se de första konsekvenserna utav den ibland fullständigt vansinniga jämställdhetskampen som bedrivits en längre tid?

Jag blir så jävla less på sånt här valler... Men jag har inte läst hela artikeln, ännu.

Gillar speciellt partiet där "de underkända" känner sig kränkta just för att de är underkända. :gnissla

Måste säga att det är snyggt att den som har skrivit artikeln heter:
Maciej Zaremba
Det tycker jag lägger ytterligare tyngd bakom. Eller åtminstonde stoppar lite av den helt obefogade kritiken.

Mmm, det är en infallsvinkel som ligger nära tillhands. En annan är helt enkelt att jämlikhetstramset gått för långt...brandkvinna kanske...

Vad hände egentligen med att bra kompetens går före sämre?

Ja, jag hörde på radio om brandkvinnor i veckan. Så oerhört irriterande det där att det inte är sant. Den dag ett jävla våp inte orkar bära min livlösa 97-kiloskropp ur ett brinnande hus ska jag fan hålla fast henne i dimman med mig, hon kommer ingen vart. :ajjabajja
Hur jag ska lyckas med det som medvetslös har jag inte listat ut än. :gnissla

Ja, jag hörde på radio om brandkvinnor i veckan. Så oerhört irriterande det där att det inte är sant. Den dag ett jävla våp inte orkar bära min livlösa 97-kiloskropp ur ett brinnande hus ska jag fan hålla fast henne i dimman med mig, hon kommer ingen vart. :ajjabajja
Jag hoppas för all del att du har en handikappvänlig villa/lägenhet. Värsta tänkbara scenario vore ju om du postumt blev dömd för att ha kränkt en handikappad brandman, som dessutom var kvinna. :skrämd

"Därefter ansåg sig en Hansson diskriminerad såsom "invandrare" eftersom högskolan avrått henne från vidare studier med hänvisning till hennes bristande svenska. Det är inte mitt problem, menar Hansson: "Tycker de att man har svårigheter i språket då måste de säga exakt var svårigheterna ligger och föreslå ngn sorts av stöd för att man ska kunna förbättras i det som saknas." Hon anser att det är skolans, inte hennes ansvar, att se till att hon får examen. "

"Okej"...

Man undrar hur dom ens kan släppa in sådana "miffon" på en lärar utbildning!
faen åxå nu KRÄNKTE jag dom nog, fast jag kände mig kränkt först(just to be safe)......:)

adhd och asperger funkar ju perfa för en lärare.

Och man kan nog begära att en grunskolelärare behärskar det svenska skrift och talspråket anser jag i varje fall.

Jag känner mig kränkt för att så många kvinnorganisationer ser ner på mig som medelålders lönnfet man med antik kvinnosyn...

Bara för att jag tycker att kvinnor ska göra det dom är bra på, städa, diska och laga mat, som hobby kan dom sy eller nåt.

Näe, nu ska jag gå och byta tvätt i maskinen, och dammsuga!

Läsvärd artikel. Frustrerande att se hur någonting välmenande förvrids till det där skämtet.

Ha alltid med dig superlim som du kan spruta ut över hela dig ifall du känner att du håller på att svimma. Iofs att ligga i en övertänd lägenhet insmord i lättantändligt lim kan vara en dålig idé.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman