Hello..
Ny hoj, inga manualer och låg kompetens är en pissig kombo.
Har en CBR600RR -06 med WP-dämpare ställda för "fullvuxna" piloter. Själv väger jag in på 75 kg så den är hård som en trampcykel för mig.
1. Hur ändrar jag förspänningen?
Det sitter som ett stort svart vrede på vänster/bak sida av dämparen, men jag förstår inte hur den skulle kunna reglera det
. Ser inte ut att finnas nån konventionell "pressaihopfjädern"-mekanik på den.
2. Kompression och retur.. Det löser jag vad som är vad. Men är det nån som känner igen det här och vet ungefär vad som är standardläge på dem? Jag kommer ju från en SuperDuke och vill nog ha den relativt mjuk i början så får jag styva upp den vartefter jag blir snabbare. Men det känns dumt att börja med allt satt för 100 kg som är mkt snabbare än mig.
Jag vet ingen modellbeteckning på dämparna, men jag utgår ifrån att de är "bra", för originalen ligger oanvända i en låda och hojen byggdes enl. uppgift för SS600.
Ny hoj, inga manualer och låg kompetens är en pissig kombo.
Har en CBR600RR -06 med WP-dämpare ställda för "fullvuxna" piloter. Själv väger jag in på 75 kg så den är hård som en trampcykel för mig.
1. Hur ändrar jag förspänningen?
Det sitter som ett stort svart vrede på vänster/bak sida av dämparen, men jag förstår inte hur den skulle kunna reglera det

2. Kompression och retur.. Det löser jag vad som är vad. Men är det nån som känner igen det här och vet ungefär vad som är standardläge på dem? Jag kommer ju från en SuperDuke och vill nog ha den relativt mjuk i början så får jag styva upp den vartefter jag blir snabbare. Men det känns dumt att börja med allt satt för 100 kg som är mkt snabbare än mig.
Jag vet ingen modellbeteckning på dämparna, men jag utgår ifrån att de är "bra", för originalen ligger oanvända i en låda och hojen byggdes enl. uppgift för SS600.