Förslag på trevlig ge-bort sprit

snabbåka skrev:
Köp honom en Cognac med beteckningen XO då blir han nöjd oavsett märke.
(xo allstå lagrad 6.5år eller mer)

XO står för Extra Old och måste vara lagrad i 15 år eller mer.

Kan inte mycket om cognac men pappa bli nöjd om han får en grönstedts extra. 377kr för en halvliter.

honkiie skrev:
Kan inte mycket om cognac men pappa bli nöjd om han får en grönstedts extra. 377kr för en halvliter.
Grönstedts gröna brukar jag ta till frukost :fyllisar

Ok Jin Chun skrev:
Som sagt ett förslag på trevlig ge-bort sprit. Jag funderar på Calvados. Mannen ifråga dricker inte whisky, då hade det varit lätt.
Han tar gärna en amaretto till kaffet men det har vi gett bort så många gånger så nu funderar vi på annat.
ge mig förslag, helst innan 17:00 i eftermiddag.

Tack på förhand,
Jenny

En Grand Marnier går nog hem i stugan skulle jag tro, då den är en citrusbaserad starklilör med pommerans som bärande tema.
Möjligen en Cointreau.

Kanske föremålet för firandet skulle kunna tänka sig en Calvados (Boulard)? Apfelkorn? En Bols Genever kanske?

Som sagt, en Xanté, gillar plopp-ljudet då man öppnar korken, samt att det luktar så gott.
Eller en flaska Licor 43
xante.jpg
licor_43.jpg

En flaska bra Portvin, dock osäker vad som finns tillsalu av bra kvalité på bolaget nu för tiden.

Burmester brukar producera riktigt trevliga grejer så hittar du nåt från dem så bör det vara safe.

Grådask är en klassiker men bör räknas mer som bruks, riktigt trevligt å laga mat på.

Ok Jin Chun skrev:
:3freak trevlig sade jag, inte ge folk hallucinationer. :)

jag får hallucinationer av all sprit....är det inte så det ska vara??? :confused:

Ok Jin Chun skrev:
galliano vet jag att han inte gillar, inte jäger heller. Karln fyller 51, någon bra cognac kanske.. nå'n som vet?

annan mumsig likör är Dooleys, smakar precis som det låter.

Hennesey= Klassisk konjak med en touch av ghetto.
"You niggers sippin´ on the jealousy, I pour a tall glass of Hennesey, the haters hate cause they will never be"

Nu har jag det: Köp sambuca OCH baileys. Dessa skiktade on top of each other, aka slippery nipple shots, smakar mmmmmmmmmm.

Renat inslagen i aluminiumfolie? Man vill ju bara bli hederligt full... :dricka

Calmanders skrev:
Renat inslagen i aluminiumfolie? Man vill ju bara bli hederligt full... :dricka

Givetvis levererat i en snitsig ICA-kasse.
Ok Jin Chun, vi utgår alla från att du berättar vad du köpte. Och om gubben blev glad.

Gåvor och presenter brukar uppskattas som mest om man gjort dom själv... :dricka

Last edited:
*/ ?>
Back