Förslag på trevlig ge-bort sprit

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Som sagt ett förslag på trevlig ge-bort sprit. Jag funderar på Calvados. Mannen ifråga dricker inte whisky, då hade det varit lätt.
Han tar gärna en amaretto till kaffet men det har vi gett bort så många gånger så nu funderar vi på annat.
ge mig förslag, helst innan 17:00 i eftermiddag.

Tack på förhand,
Jenny

Calvados är vanskligt, either you löv it or hate it.
Köp champagne som han kan dricka på nyår :tummenupp

Alla som fått riktiga hallucinationer och inte bara blivit skitfulla av absinthe eller "riktig" absinthe skriv gärna i tråden. Alla som hört om nån eller läst om nån skit i att skriva. Själv tror jag det är mest snicksnack, plus jävligt dålig och onyttig omväg om man vill ha hallisar.

Hursomhelst så kanske en aalborgs akvavit skulle sitta fint? Finns i jävligt fina flaskor och snaps till maten kan väl alla gilla? Framförallt nu när det är jul.

Ok Jin Chun skrev:
:3freak trevlig sade jag, inte ge folk hallucinationer. :)

Vem säger att hallucintioner inte är trevliga ge din vän/vänner en helt ny syn på tillvaron med en flaska Absinthe,den livar upp dom mest stela tillställningar.
Kaffet efter maten får en helt ny innebörd. :tummenupp

HanneZ skrev:
Jag kan varit härdad från tidigare expriment.

Kanske, jag vet inte om det funkar så. Hur som helst så är det stor skillnad mellan olika sorter av Absinthe. Så vitt jag vet är det väldigt få märken som innehåller tillräckligt mycket malört för att ha någon hallucinogen effekt, men de finns...

Galliano är trevligt till kaffet, tjusig flaska åxå. Jägermeister kanske.. Eller Bacardi finns ju i en massa trevliga smaker åxå...

McB skrev:
Originaldrycken Absinthe innehåller flera olika typer av örter... Äh, jag orkar inte. Läs här istället: http://sv.wikipedia.org/wiki/Absint

Absinthe innehåller i alla fall hallucinogena ämnen. Pungt!

När jag befann mig i Frankrike så drack dom del absinthe, och enligt lokalbefolkningen så är någon ämneskjedja i Absinthen väldigt lik den
i Bob-marley-cigaretten och dessa två allstå Bob-marleycigaretten och Absinthen skall imundigas gärna samtidigt för att uppnå hallucinations
effekter.

Men som vissa redan sagt vill du hallucinera så finns det nog enklare
alternativ :ätapiller .

McB skrev:
Originaldrycken Absinthe innehåller flera olika typer av örter... Äh, jag orkar inte. Läs här istället: http://sv.wikipedia.org/wiki/Absint

Absinthe innehåller i alla fall hallucinogena ämnen. Pungt!

Där uppmärksammas ju att det troligtvis bara är bull alltihop, påhittat av galna nykterhetsmänniskor. Men som sagt, nån som kan ärligt påstå att dom fått hallisar av någon sorts absinthe? Isåfall så skriv gärna.

honkiie skrev:
Där uppmärksammas ju att det troligtvis bara är bull alltihop, påhittat av galna nykterhetsmänniskor. Men som sagt, nån som kan ärligt påstå att dom fått hallisar av någon sorts absinthe? Isåfall så skriv gärna.

kanske inte här.. :rolleyes:
det kändes inte som absinthe var riktigt rätt, men alla förslag mottages tacksamt eftersom jag fick hjärnsläpp.

galliano vet jag att han inte gillar, inte jäger heller. Karln fyller 51, någon bra cognac kanske.. nå'n som vet?

honkiie skrev:

Svar ja om än i väldigt liten omfattning typ kortare sekvenser med liten påverkan av ljuskällorna i min omgiving osv, detta varade i c: 30 min
Med självklart en en topp och en dalning, sammanfattat värdelöst
och då följde jag kombinationen i tidigare inlägg ej endast Absinthe.
Skall väll tilläga att allt övergick i en ordinär fylla och mängden dryck
ganska stor.

Ok Jin Chun skrev:
kanske inte här.. :rolleyes:
det kändes inte som absinthe var riktigt rätt, men alla förslag mottages tacksamt eftersom jag fick hjärnsläpp.

galliano vet jag att han inte gillar, inte jäger heller. Karln fyller 51, någon bra cognac kanske.. nå'n som vet?

Köp honom en Cognac med beteckningen XO då blir han nöjd oavsett märke.
(xo allstå lagrad 6.5år eller mer)

Calva äe fint! Absinthe smakar t-sprit.

Men tycker han inte om Whiskey så kanske han har svårt för calva med, eller är det rökiga whirrar han ogillar.
Att han gärna tar amaretto tyder på en förkärlek för mer söta spriter.
pröva
Kalua
southern comfort

annars är en gammal fin calva eller cognac oftast mildare än wirre men då är de dyra. billigare varianter smakar batterisyra. Grönstedt har en VSOP som inte är så dum.

Bourbon? av dyrare kvalitet

MÖRK gammal rom är jäkligt gott och milt med en isbit- (=bör vara gran viejo, minst 7 års lagring)

Ääh, eller sluta krångla o ge honom en fantomen o ett glas mjölk :banana
Edit:
Cognac enligt följande´:
VS (Very Special) lagras minst 3 år
VSOP och VO (Very Superior Old Pale) lagras minst 5 år
Napoléon, Grand Réserve och Extra Vieille lagras minst 6 är
XO (Extra Old) lagras minst 15 år
xxo osv

Calva enligt följande:
Har inte alltid benämning utan årtal/lagringstid istället men kan även ha:
Trois Etoiles eller Trois Pommes - minst två års lagring på fat.
Vieux, Réserve - minst tre års lagring på fat
VO, Vieille Réserve, VSOP - minst fyra års lagring på fat
Extra, Napoléon, Hors d'Age och Age Inconnu - minst sex års lagring på fat

Last edited:
*/ ?>
Back