Förslag på fint och barnvänligt ställe i Thailand

Hur som helst skulle jag rekommendera att ni hyr segelbåt.. Jag har gjort det de senaste resorna och det är så jävla ball att segla runt i skärgården runt koh chang.. bo på båten och lägga till där man tycker att det ser finast ut.. Vi har hyrt inkl. skeppare/kapten.. första gången en Kanadensare och andra gången en snubbe från californien... de har båda bott i Thai över tio år och hittar bland öarna o känner folk, pratar thai o så..

Det där lät riktigt schysst! Får man fråga vad det kostade och hur man får tag på cpt. Sam? Det känns lite tråkigt att bara åka tid varje år och göra samma sak år ut och år in och segla så där måste ju vara skitbra sätt att se allt på.
Min brorsa var i Thailand och seglade en månad men då i en båt som hans kompis ägde och hade fått ner dit över vinter. Men jag kan ju knappt dra igång en utombordare *lite överdrift* och segla själv skulle aldrig funka :(

Koh Chang är nog min favorit också, det finns det mesta och naturen där slår alla andra ställen jag har varit på i Thailand. Vore som sagt kul att se det från havet lite mer än de gånger vi har hyrt en fiskebåt och åkt ut över dagen...

Det där lät riktigt schysst! Får man fråga vad det kostade och hur man får tag på cpt. Sam? Det känns lite tråkigt att bara åka tid varje år och göra samma sak år ut och år in och segla så där måste ju vara skitbra sätt att se allt på.
Min brorsa var i Thailand och seglade en månad men då i en båt som hans kompis ägde och hade fått ner dit över vinter. Men jag kan ju knappt dra igång en utombordare *lite överdrift* och segla själv skulle aldrig funka :(

Koh Chang är nog min favorit också, det finns det mesta och naturen där slår alla andra ställen jag har varit på i Thailand. Vore som sagt kul att se det från havet lite mer än de gånger vi har hyrt en fiskebåt och åkt ut över dagen...

Tja..

Första gången jag åkte gjorde jag en drop-in på DETTA ställe och fixade en 32 fots catamaran.. kommer inte ihåg vad båten(som tydligen gått på grund efter att ett par ryssar ankrat dåligt..:huvet) hette men kaptenen vi hade då var en as-skön kanadensare som hette John... Vi blev goda vänner och när jag året efter ville ha tag i honom vände jag mig till företaget och han fick väl reda på det på något sett sen adda han mig på facebook.. (FB är fan riktigt bra ibland..) vi fick kontakt igen och via honom kunde vi få tag i Sam som kunde hyra ut "svart"=billigare.. men oxå sunkigare om man jämför kvalité på båt mm.. men för mig o mina polare spelade det ingen roll denna gång eftersom vi bara var grabbar o inte så kinkiga som man lätt blir om tjejer skall hänga på..

Det där med drop-in var tydligen jävligt ovanligt och amerikanaren som styr gulfcharters sa att normalt bokar man och betalar typ 50% ett halvår i förväg.. Å andra sidan kan man ju göra en bra deal om de har någon båt ledig.. De kör typ seglar-kurser oxå och då kanske hela flottan e uthyrd..

Jag har träffat två snubbar till som jobbar för gulfcharters och kan med lätthet säga att de är bra snubbar allihop... t.ex sist var det en rätt gammal australiensk gubbe typ 60 bast som gick ut med ett tyskt par samtidigt som oss och vi hade samma vind o allt gjorde att vi låg brevid dem över natt vid koh maak..
När vi la till kom han bort till vår båt med sin dingy o blev avundssjuk som fan på cpt. Sam bara för att han fick åka med tre svenska grabbar som drack bärs o hade kul medans han fick passa upp ett nygift tyskt par.. senare på kvällen åt vi på en resort o de satt brevid oss o gubben hade en massa sköna historier om sitt sjömans-liv.. jag tjöt av skratt och förundran..
Han va skitrolig och jag skulle lätt kunna tänka mig att segla med honom oxå..

Det där låter lite intressant... Är det inte Khao Lak som har Similanöarna rakt utanför? Rätt schysst dykning å så juh!

Jag vet faktiskt inte, jag va så dum så jag aldrig dök eller snorklade när jag var i Thailand. Men det är ett helt underbart ställe och människorna är lätta att lära känna. Vi blev hembjudna till både Thailändare och andra restaurangägare för att se på deras boende. Det finns flera stränder jämns med kusten. Dock så var jag där innan Tsunamin så jag vet ju inte hur det är nu efter. Jag har inte riktigt vågat åka tillbaka eftersom jag älskade stället så grymt mycket så jag tom hade planer på att flytta dit ett tag. Dock har jag hört att man knappt ser att Tsunamin har hänt längre så det är nog dags för mig att bege mig dit igen. :)

Tja..

Första gången jag åkte gjorde jag en drop-in på DETTA ställe och fixade en 32 fots catamaran..

Tack för tipsen, det såg riktigt bra ut det där :tummenupp
Låter som en rolig upplevelse och det passar perfekt om jag och tjejen tar dykarlicens där nere.
Men priserna som står där, är det för bara hyran av båten eller är det med skipper eller vad det heter? Framgår inte riktigt eller så är jag lite blind...
Jag får återkomma till dig när det är dags så får du ge tipsa mig om kaptenen på facebook :)

Då var resan bokad och klar :banana
Flyger till Bangkok redan på nyårsdagen och hem igen den 28:e. Ska bli så jävla gott. Börjar med en natt i Bangkok, antagligen på Thailands högsta hotell som vi även bodde på en annan gång. http://www.baiyokehotel.com/
Fram till den 11:e då vi hyrt hus i Mae Phim så får vi försöka fördriva tiden bäst vi kan. Blir nog Koh Chang med omnejd efter alla rekommendationer på SH :)
Har någon av er varit på både Coconut resort på Klong Prao Beach och Paradise Cottage på Lonely Beach som kan jämföra dessa med varandra?
Fler bra boende tips på Koh Chang mottages tacksamt. Gärna boende med (barn) pool. Hade det inte varit för lilleman så hade en vecka på en segelbåt inte varit helt fel...

Då var resan bokad och klar :banana
Flyger till Bangkok redan på nyårsdagen och hem igen den 28:e. Ska bli så jävla gott. Börjar med en natt i Bangkok, antagligen på Thailands högsta hotell som vi även bodde på en annan gång. http://www.baiyokehotel.com/
Fram till den 11:e då vi hyrt hus i Mae Phim så får vi försöka fördriva tiden bäst vi kan. Blir nog Koh Chang med omnejd efter alla rekommendationer på SH :)
Har någon av er varit på både Coconut resort på Klong Prao Beach och Paradise Cottage på Lonely Beach som kan jämföra dessa med varandra?
Fler bra boende tips på Koh Chang mottages tacksamt. Gärna boende med (barn) pool. Hade det inte varit för lilleman så hade en vecka på en segelbåt inte varit helt fel...

Jag bodde som sagt på Coconut resort men var även förbi Paradise, och alla andra resorts där, men fastnade inte riktigt för stranden och sen var det lite mer avlägset.
Dock ingen pool men resorten som ligger precis innan coconut resort har en pool ca 20 meter från havet så man kan ligga i mitten och välja vart man vill bada. Bra mat på stället mellan de båda resortsen, det ligger precis på stranden så man ropar bara på dem om man är riktigt lat och inte orkar hämta groggarna själv :D
Du har ju grymt roliga hoj/bilvägar att se fram emot, bland de bästa i Thailand :tummenupp

Jag bodde som sagt på Coconut resort men var även förbi Paradise, och alla andra resorts där, men fastnade inte riktigt för stranden och sen var det lite mer avlägset.
Dock ingen pool men resorten som ligger precis innan coconut resort har en pool ca 20 meter från havet så man kan ligga i mitten och välja vart man vill bada. Bra mat på stället mellan de båda resortsen, det ligger precis på stranden så man ropar bara på dem om man är riktigt lat och inte orkar hämta groggarna själv :D
Du har ju grymt roliga hoj/bilvägar att se fram emot, bland de bästa i Thailand :tummenupp
Paradis beach is da shit.
Skitigt o ingen service.Fick ju hämta drickat själv.Blev ett jävla rännande.
En sak lärde j mig på Koh Chang.
Våga vägra seewievrestaurangerna.Usel mat o usel service.:arsele
Käkar numera mestadels på håliväggenrestaurangerna.
Billigare,godare o man slipper bli irriterad på usel kattmat.

Paradis beach is da shit.
Skitigt o ingen service.Fick ju hämta drickat själv.Blev ett jävla rännande.
En sak lärde j mig på Koh Chang.
Våga vägra seewievrestaurangerna.Usel mat o usel service.:arsele
Käkar numera mestadels på håliväggenrestaurangerna.
Billigare,godare o man slipper bli irriterad på usel kattmat.

Håller med till viss del, men några seaview's är faktiskt riktigt bra även om de är svåra att hitta. Bästa restaurangen jag har ätit på var beläget på en hög klippa mitt ute i ingenstans, kostade knappt något och de blev överlyckliga när jag lämnade 500baht när lunchen gick på 300 nånting med efterrätt OCH en pava whiskey att skölja ner det med :D

Om någon ska till Bangkok nu under Juli så kan jag meddela att Hotel Mandarin Oriental har en mycket trevlig walk in promo; bara 5700 baht/natt. Vanliga priset är 14300 baht/natt.

Last edited:
Håller med till viss del, men några seaview's är faktiskt riktigt bra även om de är svåra att hitta. Bästa restaurangen jag har ätit på var beläget på en hög klippa mitt ute i ingenstans, kostade knappt något och de blev överlyckliga när jag lämnade 500baht när lunchen gick på 300 nånting med efterrätt OCH en pava whiskey att skölja ner det med :D
Gillar thailändare.
Sista frukosten på KC ville ja ha en morronvirre.Kallade på servitören o frågade efter en Wiskey
.
Glas or bottle,frågade han.
Tyckte det var lite rått att beställa in en helpanna halv nio på förmiddagen så jag frågade efter ett glas.
Solly,no have,svarade servitören.Only bootle.
Undrar om det är vanligt att dra i sig en panna wiskey på fm:va

Du får ett kort med ett nummer som är samma som på flaskan. Sedan kan du gå ta drinkar ur flaskan när du vill tills den är slut. När man festar i tex Bkk beställer man alltid flaska. Är det nåt kvar i flaskan slutet av kvällen ställer man in den i baren. Nästa gång man kommer dit visar man bara sitt whiskykort, och vipps, hämtar personalen din flaska:).

Du får ett kort med ett nummer som är samma som på flaskan. Sedan kan du gå ta drinkar ur flaskan när du vill tills den är slut. När man festar i tex Bkk beställer man alltid flaska. Är det nåt kvar i flaskan slutet av kvällen ställer man in den i baren. Nästa gång man kommer dit visar man bara sitt whiskykort, och vipps, hämtar personalen din flaska:).
Ok.Visste inte.
Men,jag kunde inte få ett glas,knepigt

Gillar thailändare.
Sista frukosten på KC ville ja ha en morronvirre.Kallade på servitören o frågade efter en Wiskey
.
Glas or bottle,frågade han.
Tyckte det var lite rått att beställa in en helpanna halv nio på förmiddagen så jag frågade efter ett glas.
Solly,no have,svarade servitören.Only bootle.
Undrar om det är vanligt att dra i sig en panna wiskey på fm:va

Om det är en stor pava så är det ju lite svårdrucket till frukost/lunch men en liten pava mekhong är ju mer regel än undantag, perfekt att starta dagen i thailand på det viset. Eller gin&tonic men det är ju så dyrt så det tar man bara på helgen :D

Om det är en stor pava så är det ju lite svårdrucket till frukost/lunch men en liten pava mekhong är ju mer regel än undantag, perfekt att starta dagen i thailand på det viset. Eller gin&tonic men det är ju så dyrt så det tar man bara på helgen :D
Brukar bara åka ner två veckor så då blir det GT morron,middag o några till på kvällen.:tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!