Hur som helst skulle jag rekommendera att ni hyr segelbåt.. Jag har gjort det de senaste resorna och det är så jävla ball att segla runt i skärgården runt koh chang.. bo på båten och lägga till där man tycker att det ser finast ut.. Vi har hyrt inkl. skeppare/kapten.. första gången en Kanadensare och andra gången en snubbe från californien... de har båda bott i Thai över tio år och hittar bland öarna o känner folk, pratar thai o så..
Det där lät riktigt schysst! Får man fråga vad det kostade och hur man får tag på cpt. Sam? Det känns lite tråkigt att bara åka tid varje år och göra samma sak år ut och år in och segla så där måste ju vara skitbra sätt att se allt på.
Min brorsa var i Thailand och seglade en månad men då i en båt som hans kompis ägde och hade fått ner dit över vinter. Men jag kan ju knappt dra igång en utombordare *lite överdrift* och segla själv skulle aldrig funka

Koh Chang är nog min favorit också, det finns det mesta och naturen där slår alla andra ställen jag har varit på i Thailand. Vore som sagt kul att se det från havet lite mer än de gånger vi har hyrt en fiskebåt och åkt ut över dagen...