Förslag på fint och barnvänligt ställe i Thailand

Jag måste få rekommendera Khao Lak som är helt underbart.
Stället och människorna är laid back och trevliga som fan.
Man kan rida ut i djungeln på elefanter, hitta en liten strandremsa där man får vara ifred eller leva lite mer som en riktigt Thailändare än på många andra turistfällor i Thailand.

Bifogat

• khaolak_high_big.jpg
    khaolak_high_big.jpg
    170.3 KB · Visningar: 98
INTE KHO MAAK.:arsele
Då kan du lika bra åka till din lokala återviningsstation.
Vill du ha en aktiv semester på Kho kood kan du åka tilll vattenfallet,annars är det softa som gäller.
Kan rekomendera Natural beach resort varmt.
Mysigt ställe,ingen trafik alls,billigt o världens service:tummenupp

Ok, har faktiskt hört mer o mer dåligt med just Koh Maak...blir ändå nyfiken att kika men kanske inte stanna. Ska ju ligga nån liten ö precis utanför som heter Koh Kham som verkar riktigt fin annars.

Har faktiskt siktet inställt på Natural Beach när vi landar på Koh Kood, ser grymt fint ut.

För övrigt så var stranden jag menade på Koh Chang Klong Prao om jag inte minns fel. Hotellet ligger högt upp på den stranden och heter Coconut resort och var grymt fint med bra mat och har du tur som vi hade så kan du pynta lite extra och få en bungalow med egen liten strand med solnedgång direkt utanför dörren. Fortfarande billigare än många andra alternativ, syrran bodde på ett hotell 100m därifrån och betalade dubbelt så mycket bara för att de hade pool...

Såg jävligt najs ut :tummenupp

Har iaf bokat resan nu och drar ner till bkok 11:e dec och hem igen 7:e jan. :)

Man kan rida ut i djungeln på elefanter, hitta en liten strandremsa där man får vara ifred eller leva lite mer som en riktigt Thailändare än på många andra turistfällor i Thailand.

Var där bara under 3 dagar i jan -08 och hann aldrig riktigt förstå hur Khao Lak var uppbyggt :va förstod liksom aldrig VART på Khao Lak jag var för det verkade rätt stort. Var dock riktigt bra strand där vi bodde och vi bodde på nåt nybyggt ställe som hette Thop Thong har jag för mig :D

Last edited:
Ok, har faktiskt hört mer o mer dåligt med just Koh Maak...blir ändå nyfiken att kika men kanske inte stanna. Ska ju ligga nån liten ö precis utanför som heter Koh Kham som verkar riktigt fin annars.

Har faktiskt siktet inställt på Natural Beach när vi landar på Koh Kood, ser grymt fint ut.

Är du ute efter att softa så kommer du rätt.
Som j skrev tidigare är det bara ett uttorkat vattenfall o en liten sömnig fiskeby att glutta på.Inget röjröj,inga handsom gentlmenflickor.
Men jävligt go atmosfär.i like.
Koh kham är väl okey om du åker ut f dagen,hade nog inte stannat där.
Däremot Koh khradad(stavning) är häftigt.
Ligger nö om Koh kham.Över 100 st rådjur på den lilla sketön.
Dom hade haft problem med en orm sa dom.
Såg bild på den när den ätit ett rådjur så det var inte den lilla ormen precis.
Såg okså en bild där dom slaktade den.
Sen badade vi.
Kom då att tänka på att finns det en finns det garanterat två....

Last edited:
småungar o thailand är ingen bra kombo!

Varför inte? Jag och tjejen åkte med syrran och hennes unge samt hennes karls syrra och deras ungar, totalt 4st. Inga problem alls, så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Dessutom var syrran ner med sin unge när han var 6 månader gammal, inte heller då var det några problem. Inte svårare än att åka med hela familjen till Gotland på semestern direkt...

Det där låter lite intressant... Är det inte Khao Lak som har Similanöarna rakt utanför? Rätt schysst dykning å så juh!

Varför inte? Jag och tjejen åkte med syrran och hennes unge samt hennes karls syrra och deras ungar, totalt 4st. Inga problem alls, så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Dessutom var syrran ner med sin unge när han var 6 månader gammal, inte heller då var det några problem. Inte svårare än att åka med hela familjen till Gotland på semestern direkt...

massa peddon som åker ner dit!

massa peddon som åker ner dit!

Ahh, du har uppenbarligen inte varit i Thailand. Det åker ner en massa peddon till Pattaya, Hua hin och kanske en del även till Phuket men du vet att dessa stället besöker man inte om man har någorlunda smak?
Dit jag åker finns det ingen barnprostitution och håller man sig borta från västkusten så slipper du dessutom de otrevliga muslimerna som förstör ryktet om snälla thailändare, som faktiskt är bland de snällaste människorna jag har träffat.
Men håll dig borta från Thailand du så blir det lättare för oss andra att få tag på flygstolar :D Själv kommer jag ta med mig både tjej och unge nästa gång vi drar till Thailand.

Ahh, du har uppenbarligen inte varit i Thailand. Det åker ner en massa peddon till Pattaya, Hua hin och kanske en del även till Phuket men du vet att dessa stället besöker man inte om man har någorlunda smak?
Dit jag åker finns det ingen barnprostitution och håller man sig borta från västkusten så slipper du dessutom de otrevliga muslimerna som förstör ryktet om snälla thailändare, som faktiskt är bland de snällaste människorna jag har träffat.
Men håll dig borta från Thailand du så blir det lättare för oss andra att få tag på flygstolar :D Själv kommer jag ta med mig både tjej och unge nästa gång vi drar till Thailand.

Okej du verkar vara lite väl insatt i det där tycker jag..

Okej du verkar vara lite väl insatt i det där tycker jag..

Haha, jag ser åtminstone skillnad på prostituerade eller inte och då min bror bor i Thailand titt som tätt så vet jag att man ser på folk om de är torskar eller ej.
Det och att jag har varit där några gånger gör at tjag med säkerhet kan säga att det är perfekt att ta med ungarna till värmen och du behöver INTE oroa dig för att någon vill sätta på dem.

När var du i Thailand senast Jojye? För 20 år sen? Eller har du kanske aldrig varit där?

Dom har rensat upp rätt bra i Thailand när det gäller feta tyskar och småpojkar.

Har varit på många ställen inklusive dom man inte åker till om man har god smak och jag har aldrig sett tillstymmelse till barnprostitution.

När var du i Thailand senast Jojye? För 20 år sen? Eller har du kanske aldrig varit där?

Dom har rensat upp rätt bra i Thailand när det gäller feta tyskar och småpojkar.

Har varit på många ställen inklusive dom man inte åker till om man har god smak och jag har aldrig sett tillstymmelse till barnprostitution.

min kära kollega här är gift med en thai o är där väldigt ofta och det ska inte vara speciellt ovanligt att man ser torskar där....vad försöker du undanhålla?

min kära kollega här är gift med en thai o är där väldigt ofta och det ska inte vara speciellt ovanligt att man ser torskar där....vad försöker du undanhålla?

Nu va det ju pedofiler du pratade om, har du alzheimers eller?

Torskar finns det i Thailand precis som i dom flesta länder i världen, finns en hel del europeiska länder DU inte kan besöka heller där prostitution dessutom är laglig vilket den inte är i Thailand.

Nu va det ju pedofiler du pratade om, har du alzheimers eller?

Torskar finns det i Thailand precis som i dom flesta länder i världen, finns en hel del europeiska länder DU inte kan besöka heller där prostitution dessutom är laglig vilket den inte är i Thailand.

menar ju peddontorskar såklart!

Beror väll på om jag ska sälja ungarna

Har inte några planer på att sälja lillen så det ska nog vara lungt :)

:backontop !!!

Har nu hittat ett fint hus med egen pool i området blue mango 1. Tänkte nog hyra det ett par veckor och ha Mae Phim som utgångspunkt till utflykter till exempelvis Koh Chang, Samet mm.

Har inte några planer på att sälja lillen så det ska nog vara lungt :)

:backontop !!!

Har nu hittat ett fint hus med egen pool i området blue mango 1. Tänkte nog hyra det ett par veckor och ha Mae Phim som utgångspunkt till utflykter till exempelvis Koh Chang, Samet mm.

När åker ni? Vi är 4 som åker ner 11:e december till bkok och sen vidare till Koh Chang och öarna runt där, sen blir det tillbaka till Koh Samet, ännu mer tillbaka till Pattaya (måste ju se spektaklet då jag inte varit där innan), vidare upp till Bang Saen stranden och sedan tillbaka till Bkok igen den 7:e jan. :banana

När åker ni? Vi är 4 som åker ner 11:e december till bkok och sen vidare till Koh Chang och öarna runt där, sen blir det tillbaka till Koh Samet, ännu mer tillbaka till Pattaya (måste ju se spektaklet då jag inte varit där innan), vidare upp till Bang Saen stranden och sedan tillbaka till Bkok igen den 7:e jan. :banana

Då åker vi nog om varandra ganska precis. Siktat in oss på att åka 5:e Jan och hem igen runt den 28:e Jan.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vart i thailand.. Senast var i vintras och då återvände jag till min favorit Koh Chang med omnejd.. Helt klart bästa ö-gruppen enligt mitt tycke.. dessutom ganska nära Bangkok.. 2000baht för en taxi du plockar i Bkk på gatan.. 5 timmar.. bättre än att trängas i minibus..

Hur som helst skulle jag rekommendera att ni hyr segelbåt.. Jag har gjort det de senaste resorna och det är så jävla ball att segla runt i skärgården runt koh chang.. bo på båten och lägga till där man tycker att det ser finast ut.. Vi har hyrt inkl. skeppare/kapten.. första gången en Kanadensare och andra gången en snubbe från californien... de har båda bott i Thai över tio år och hittar bland öarna o känner folk, pratar thai o så..

min absoluta favvo är koh kood där vi i vintras la till vid en resort som bara hade två gäster!! vi kom in med båten och undrade om de överhuvudtaget kunde fixa mat till oss.. inga problem..de tog en liten båt och åkte ut till några fiskebåtar och köpte färsk seafood o fisk.. detta var på julafton så vi festade på och åt "family-style".. dvs alla 4 (jag +två polare och Cpt. Sam) beställde 2 rätter var plus var sin nygrillad makrill.. plus var sin dessert i form av annanas med smält chocklad.. 18!! chang och 4 heiniken... kalaset gick på 900 baht =200spänn.. som krydda på moset märkte vi att det var enorm mareld när vi paddlade ut till båten i mörkret vilket resulterade i ett enormt euforiskt bad i neon.. :-) Helt klart ett minne för livet och den bästa julafton jag vart med om..

Jag åker i vinter igen... i februari närmare bestämt.. men skall bara vara i Thai i 10 dagar för att just segla med cpt. Sam igen... sen bär det av till filippinerna i en månad... :-)... :banana

kort o gott.. koh chang är grymt.. ,själva ön koh chang är oxå väldigt bra och jag barnvänlig.. lugnt o fint.. slipper jobbiga horor även om de finns lite här o där men inte alls i samma utsträckning som i andra delar av landet..

Ha en bra resa!!!

bild1: Cpt. Sam kollar var vi skall lägga till..
Bild2: Bra fart på skutan..
bild3: solnedgång på julafton..

Bifogat

• n1208085853_286529_518.jpg
    n1208085853_286529_518.jpg
    61.3 KB · Visningar: 52
  • n1208085853_286538_4140.jpg
    n1208085853_286538_4140.jpg
    63 KB · Visningar: 50
  • n1208085853_286544_6644.jpg
    n1208085853_286544_6644.jpg
    43.8 KB · Visningar: 53
Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back