Förslag på däck (gata)?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Eftersom baksulan akut tog slut på min 950Motard, inhandlades raskt ett nytt BT014. Fint grepp och allt är frid och fröjd...nästan. För 140! mil senare är däcket slut. Visst är det väl så att BT014 är rätt mjukt, samtidigt vill man ju inte tappa greppet. Men nånstans bedrar snålheten.

Lämpliga gatdäcksrekommendationer?
Finns det inte en variant med lite hårdare gummi på mittsektionen och mjukare på kanterna? Annars får man börja jaga beggade racedäck om man ska ha råd att köra i sommar.
Vettigt pris, bra uthållighet och vettigt grepp.

Tilläggas bör att jag kör rätt "inspirerat" med hojen, samtidigt som det blir en del längre landsvägsköra.
 
Ingen åsikt?

Jag behöver nytt bakdäck men kan inte bestämma mig...
 
Eftersom baksulan akut tog slut......
Köp beggade racedäck. :tummenupp

Har du 180, leta efter en Superstock 600-pilot här på SH. I.o.m. att dom kör mönstrat så slipper du skära själv. Jag köpte nyligen beggat till min Sumo och det funkar klockers. Du får 3-4 däck till samma pris som ett nytt (orabbaterat då). Och i och med att RR-piloterna är så petiga så finns det oftast mycket kvar av däcken också.

Kör man 160 så leta 250-förare och karva lite själv.

.
 
Beror på hur du kör och var du kör.

Jag bytte direkt mina mot beg racedäck Metzler Racetek K0, de har hållt 300mil (Då kör jag en hel del bana också).
Jag när dessa är slut lägger jag på Michelin Pilot Power 2CT.
Polarna som kör mycket bana och landsväg har testat igenom ett antal olika och kommit fram till att dessa funkar bäst.
Två olika gummiblandningar, mjukt på sidan och hårdare på mitten.
Skall du köra mycket långresor så kan Pilot Road 2CT vara alternativet.
 
Last edited:
Tackar för bra svar! Kör ju 160 sulor, så då får man karva om man hittar några.

Men nu nämns två beteckningar, eller är det två olika däck :va

Pilot ROAD 2CT och
Pilot POWER 2CT

Vilken är vilken eller är det ett och samma?

Tack :tummenupp

Bridgestones BT-021 ska väl också vara med hårdare gummi i mitten och mjukare på sidorna?
 
Last edited:
Tackar för bra svar! Kör ju 160 sulor, så då får man karva om man hittar några.

Men nu nämns två beteckningar, eller är det två olika däck :va

Pilot ROAD 2CT och
Pilot POWER 2CT

Vilken är vilken eller är det ett och samma?

Kolla http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103637&lang=EN för massa go info.

Korta versionen, Road mer gata än Power som är mer race, typ. Sen var det någon här på forumet som varit och lyssnat på Michelin Sverige och dom rekommenderade Road till motardåka. Nåt med uppbyggnaden av däcket och.... Sök så kan du läsa själv.

.
 
Sidan finns inte, men jag kollade runt där men hittade inget 2CT. Vad jag kunde utläsa så är Pilot Road² = 2CT. Rätt? (Vill ju inte handla fel sula...)

Tackar!
 
Hyggligt! För att fransmän är som de alltid är... aviga.

Då är det likväl ett Road² jag skall kika efter, verkar inte dyrare än annat.
2CT har något bättre grepp men "två snäpp" kortare hållbarhet enl. Michelin själva. Eftersom jag ändå kör tung motard behöver jag ju inte oroa mig för att stommen är för styv heller.

Tack för bra svar!
Blir nog fiint!
 
Beror på hur du kör och var du kör.

Jag bytte direkt mina mot beg racedäck Metzler Racetek K0, de har hållt 300mil (Då kör jag en hel del bana också).
Jag när dessa är slut lägger jag på Michelin Pilot Power 2CT.
Polarna som kör mycket bana och landsväg har testat igenom ett anal olika och kommit fram till att dessa funkar bäst.
Två olika gummiblandningar, mjukt på sidan och hårdare på mitten.
Skall du köra mycket långresor så kan Pilot Road 2CT vara alternativet.

Hur många analer fick dem testa innan dem hitta rätt :arsele :tuttar :D
Haha nej då men jag kör också med 2ct dock på min r6:a men är mycket nöjd.
///Patrik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top