Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

tassen skrev:
En fråga bara, du har naturligtvis en riktigt bra lösning på hur vi stoppar våldtäkterna på kvinnorna i sverige ??

För det första är jag av uppfattningen att det inte går att stoppa alla våldtäkter med någon form av rimliga medel. För det andra så nej, givetvis har jag inte det, av den enkla anledningen att enkla superduperlösningar endast existerar i sagans värld.

Frågan man bör ställa sig är som alltid varför ? Varför våldtar män kvinnor? Är det för att de får x antal år i fängelse istället för y antal år, är det för att de är muslimer, eller finns det rentav andra faktorer som spelar in? De flesta håller nog med om att det är många faktorer som spelar in. Exakt vilka det är vet jag dock inte eftersom jag inte är beläst inom området. Men en icke oväsäntlig del lär vara attityder och brist på respekt för tjejer. Genom att ta reda på så mycket som möjligt om de som våldtar bör det också bli lättare att komma med vettiga åtgärder.

Det första man bör göra är ju dock att gå till sig själv, hur ser min inställning ut till kvinnor? Deltar jag i huvudlösa grabbdiskussioner om tjejer som varandes knullobjekt? Skiter jag i vilket och skruvar upp volymen på TV:n när jag hör grannen förgripa sig på sin fru?

Last edited:
Fotrally skrev:
Personligen har jag då aldrig förstått varför det finns motståndare till övervakningskameror!

Jag håller med, det är väl inte så farligt om någon securitas-gubbe kollar lite på dig när du går igenom en park?

Det kommer inte bli som den där boken jag har hört talas om :tungan

Fluffig skrev:
Har du varit på ett fängelse eller ens i närheten av ett? Känner du någon som suttit i fängelse. Jag tror inte det för de jag känner som suttit inne känner inte alls igen din beskrivning av fängelsemiljön.

Hur jävla kul är det att inte själv få välja när och vad man vill göra på sina kvällar. Att tvingas in på sitt rum 10 på kvällen och sen släppas ut 7 på morgonen. Behöver du gå på dass måste du ringa på en klocka och hoppas att en vakt orkar komma och öppna dörren till dig. Alla fängelse har inte toa på rummen om du tror det, de har inte ens TV på rummen.
Att sitta hela dagarna och klistra frimärken eller vika lådor tillhör inte mina drömsysselsättningar. Tro inte att fångarna tjänar storkovan när de sitter innne heller år 2003 tjänade de 10 kronor 11 öre i timman i medeltal. Det kan man inte ens få en Polsk snickare att arbeta för.
Nä jag går hellre till mitt jobb varje dag och gör vad tusan jag vill på kvällarna.
För mig hade det varit straff nog att inte få ha min FRIHET utan tvingas låta andra besluta om min tid.

Frihet är något man kan välja. Dom som sitter i fängelse har (förutom dom oskyldigt dömda) gjort något hemskt så att dom inte förtjänar den friheten längre. Varför måste det daltas så mycket med kriminella?
Klart det är jättefint om man genom hjälp kan få dom att inse vissa saker så dom blir som vanligt folk igen men vafan, ett fängelse är ett fängelse.
Vill man inte hamna där får man väl försöka att inte göra det då.

Inser du vilket lidande dom utsätter andra människor för?
Människor som blivit våldtagna.
Människor som blivit mördade..

Sofiiaa skrev:
Jag håller med, det är väl inte så farligt om någon securitas-gubbe kollar lite på dig när du går igenom en park?

Det kommer inte bli som den där boken jag har hört talas om :tungan

Kan vi inte bara göra en lista på folk som vill dela med sig av sina mjölpåsar?

Chris Ash skrev:
För det första är jag av uppfattningen att det inte går att stoppa alla våldtäkter med någon form av rimliga medel. För det andra så nej, givetvis har jag inte det, av den enkla anledningen att enkla superduperlösningar endast existerar i sagans värld.

Frågan man bör ställa sig är som alltid varför ? Varför våldtar män kvinnor? Är det för att de får x antal år i fängelse istället för y antal år, är det för att de är muslimer, eller finns det rentav andra faktorer som spelar in? De flesta håller nog med om att det är många faktorer som spelar in. Exakt vilka det är vet jag dock inte eftersom jag inte är beläst inom området. Men en icke oväsäntlig del lär vara attityder och brist på respekt för tjejer. Genom att ta reda på så mycket som möjligt om de som våldtar bör det också bli lättare att komma med vettiga åtgärder.

Det första man bör göra är ju dock att gå till sig själv, hur ser min inställning ut till kvinnor? Deltar jag i huvudlösa grabbdiskussioner om tjejer som varandes knullobjekt? Skiter jag i vilket och skruvar upp volymen på TV:n när jag hör grannen förgripa sig på sin fru?

:tummenupp , bra svarat, det här visar att du är en snubbe med huvud, tack.

t-rex skrev:

Du, är det så att du är en av dom som pysslar just med sådant som inte bör komma med på en övervaknings kamera som sitter på allmän plats ?

tassen skrev:
...

Du, är det så att du är en av dom som pysslar just med sådant som inte bör komma med på en övervaknings kamera som sitter på allmän plats ?

Jag bugar ödmjukt inför denna förevisning av elegant debatteknik.

Patetiskt. Igen.

Edit;

tassen skrev:
...

respekt finns i andra änden på siktet till min Dessert Eagle.50...komsi komsi

Ja jesus... Övervakningskameror var det ja.... :rock

Last edited:
Chris Ash skrev:
Vilket såklart gäller "The other way around" också....vilket invandrarfientliga debattörer vet och utnyttjar.....

Hur menar du, exempel?

Chris Ash skrev:
Skiter jag i vilket och skruvar upp volymen på TV:n när jag hör grannen förgripa sig på sin fru?

Jag skiter inte i vilket, men realismen ökar med kvadraten på avståndet. Lätt att rida på höga hästar när det är andra som skall göra jobbet.

Martin skrev:
I Frankrike skulle dom ta i med hårdhandskarna. Noll-tolerans skapar lugn och ro! :tummenupp

Du föredrar anarki och gängkriminalitet? Chirac har matat extremismen med allt den vill ha. Vår tids Chamberlain. Eftergiftspolitiken misslyckas igen.
Det blev visst ingen stjärnstatus av att kritisera Irak-kriget. Phaaa

"Först föll holländarnas "absolut tolerans". Näst i tur stod britternas migrationspolitik, med principen att var och en får leva efter egna regler så länge de låter andra vara, sönderbombad den 7 juli. Och med veckans kravaller i de franska storstäderna har fransmännens försök att göra om invandrare till fransmän genom assimilering och integration också havererat, skrev den största tjeckiska dagstidningen Dnes på lördagen."

http://www.expressen.se/index.jsp?a=465548

Ja alla mångkulturambassadörer, hur uppenbart är det inte att experimentet misslyckats?

Last edited:
t-rex skrev:

Jag skulle föredra om du berättar vad du egentligen tycker och vill istället för att dra ett skämt som jag i alla fall inte förstod.

Varför tycker du att det skulle vara fel med några extra kameror i vasaparken?

ah17 skrev:
"Först föll holländarnas "absolut tolerans". Näst i tur stod britternas migrationspolitik, med principen att var och en får leva efter egna regler så länge de låter andra vara, sönderbombad den 7 juli. Och med veckans kravaller i de franska storstäderna har fransmännens försök att göra om invandrare till fransmän genom assimilering och integration också havererat, skrev den största tjeckiska dagstidningen Dnes på lördagen."

http://www.expressen.se/index.jsp?a=465548

Ja alla mångkulturambassadörer, hur uppenbart är det inte att experimentet misslyckats?

Ur artikeln, något som jag tycker knyter an till diskussionen om statistik innan:

"Brittiska Independents Pariskorrespondent betonade å sin sida att risken är stor att fel slutsatser dras efter kravallerna. "Högern kommer att skylla på islamist-influerade västhatare. Vänstern kommer att skylla på polisen"."

Btw, innebär detta att jag är en "mångkulturambassadör" nu, i och med att jag svarat på ditt inlägg? Alltid intressant med folk som tvunget skall sätta etiketter på andra.

Sofiiaa skrev:
Jag skulle föredra om du berättar vad du egentligen tycker och vill istället för att dra ett skämt som jag i alla fall inte förstod.

Det brukar vara vanligt att hävda att det inte är farligt med övervakning så länge man har "rent mjöl i påsen". Grejen är den att vad jag har i min påse är min grej, håll tassarna borta från min påse. Varför så nyfiken?

Sofiiaa skrev:
Varför tycker du att det skulle vara fel med några extra kameror i vasaparken?

Ingen har med att göra vad jag gör i vasaparken. Inte du, inte någon securitaskille, inte tassen med sin ärtpistol.

Halogen skrev:
Varför undrar du? Du har säkert redan klart för dig vems "felet var", eller hur?

Det måste ha varit högerspöket...

t-rex skrev:
Det brukar vara vanligt att hävda att det inte är farligt med övervakning så länge man har "rent mjöl i påsen". Grejen är den att vad jag har i min påse är min grej, håll tassarna borta från min påse. Varför så nyfiken?

Ingen har med att göra vad jag gör i vasaparken. Inte du, inte någon securitaskille, inte tassen med sin ärtpistol.

Det vita pulvret du har i din påse är nog inte mjöl....

t-rex skrev:
Jag bugar ödmjukt inför denna förevisning av elegant debatteknik.
Patetiskt. Igen.
Edit;
Ja jesus... Övervakningskameror var det ja.... :rock
Jag bryr mig inte i vad du tycker om debatt teknik.
Enda patetiska i din text är just att du är otroligt patetisk.....
Inget enda konstruktivt mer an klaga på andra vad de tycker.

Mer övervaknings kameror, använd sveriges framsida som pilotprojekt,Göteborg, där det är helt riskfritt att uttala sig,
stan där mångkulturen är ett föredömme.... :tummenupp

Har inget att dölja, inte ens min lilla ärtpistol.... :D

t-rex skrev:
Det brukar vara vanligt att hävda att det inte är farligt med övervakning så länge man har "rent mjöl i påsen".

Känner inte till något fall där en övervakningskamera har rånat eller misshandlat en människa. Din oro över deras farlighet är bara fördomar...

Halogen skrev:
Varför undrar du? Du har säkert redan klart för dig vems "felet var", eller hur?

Vems är felet att vatten och alkali-metaller tillsammans exploderar?

Mitt förslag är att ge alla ensamgående kvinnor ett samurajsvärd och rätt att kapa. :yoparty

Alla män är inte svin, bara en liten procent som sabbar för er andra. :kocko

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...