Försöker igen

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Har en fundering när du skriver 'Ambulans på plats'?
Menar du en Akutambulans med personal, ett fordon som är registrerat att användas som ambulans, så att säga en Akutambulans från landstinget vilket kostar oerhört mycket.
Eller är det ok att bara ställa dit en utrangerad ambulans, utan utrustning och särskild kompetent personal för ändamålet?
:va:rolleyes: ärligt talat! hur kan du tro det:confused: Ja ursäkta, du har tydligen inte kört med föreningen, och Dede förklarar bra, men hallå... i mitt huvud vore det helt galen med ett sånt scenarie... Vi ses väl på nästa körning då:tummenupp
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
@Ninjaextreme: Varför ger du mig ett minus för att jag FRÅGAR om ambulansen? Och dessutom 2.5 månad efter diskussionen var igång?!

Han verkar gått in och konsekvent satt -1 på alla som inte uttryckligen höll med honom.

Och tja, har man ingen annan hobby så... :D

(om ni inte visste så påverkar poänget ingenting annat än att du just får rött/grönt i det inlägget, går inte att se någon summa någonstans så att sätta + och - i en gammal tråd som folk ändå inte längre läser spelar mindre roll, bortsett från att den man sätter - på får en lista under "mitt konto")
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Han verkar gått in och konsekvent satt -1 på alla som inte uttryckligen höll med honom.

Och tja, har man ingen annan hobby så... :D

(om ni inte visste så påverkar poänget ingenting annat än att du just får rött/grönt i det inlägget, går inte att se någon summa någonstans så att sätta + och - i en gammal tråd som folk ändå inte längre läser spelar mindre roll, bortsett från att den man sätter - på får en lista under "mitt konto")

2.5 månad senare? Ja jösses....:gnissla
 

Robz

Guest
När nu detta ändå kom upp - varför finns det olika färger på de "röstande"?
(Färg-skölden framför i listan under ditt konto)

Har inte hittat något om detta, men gissar att de "Gröna" har fler positiva än negativa röster lagda, Röda är födda negativa och Grå har balans i + och - röster...? :va

EDIT:
Teori 2:
Ett inläggs "riktning"... dvs Baaad (Röd), eller tebax på "0" (Grå), eller Ökande mot höjder (Grön)

/Några Röd, En Grå, Otaliga Gröna :D
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
När nu detta ändå kom upp - varför finns det olika färger på de "röstande"?
(Färg-skölden framför i listan under ditt konto)

Har inte hittat något om detta, men gissar att de "Gröna" har fler positiva än negativa röster lagda, Röda är födda negativa och Grå har balans i + och - röster...? :va

EDIT:
Teori 2:
Ett inläggs "riktning"... dvs Baaad (Röd), eller tebax på "0" (Grå), eller Ökande mot höjder (Grön)

/Några Röd, En Grå, Otaliga Gröna :D

Som jag förstått det så har vi en begränsad variant av systemet. Egentligen ska summan av alla +/- man får också summeras till en totalsumma per medlem som visar hur häftig man är(=hur stor kuk man har) men det har Swedie plockat bort då det uppenbart kunde missbrukas. Vad jag förstod så räknades faktorer som att poäng från nån som i sig hade många + räknades mer än från folk som hade mest -, det kanske är det färgerna betyder, röda har mest fått minus gröna mest plus.

Poängsystemet diskuterades flitigt i denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=204287 som dock avslutas med just din frågeställning som aldrig får ett svar. I det exemplet verkade han först få röda omdömmen, sen gröna och sedan röda igen trots att alla var negativa så det verkar inte vara trenden (som ju konstant är negativ) eller absolutvärdet (som ju knappast har gått från + till - till plus då alla var negativa)
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Hmm.
Jag såg också vovven på plats och frågade faktiskt snällt om damen hade tillstånd att ha hunden vid posteringen och fick svaret att den skötte sig fint och alltid lyssnade på kommando.

Efter att ha tävlat under många år i sverige och varit inblandad i ssemse som instruktör tills mina tjänster inte var eftertracktade längre kan jag bara säga att en hund på postering är långt ifrån det värsta jag sett.
MEN om man inte reagerar och säger ifrån när man faktiskt köper en tjänst så kan man aldrig få bukt på problemet.

Sluta nu för all del inte att köra bana och ha skoj det är ju därför vi kör hoj eller hur :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top