Hur funkar poängsystemet?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur funkar poängsystemet?
När man får ett poäng på ett inlägg man gjort, ger det olika mycke poäng under "mitt konto fliken" beroende på vem det är som gett poängen eller?
Jag fick ett poäng av jörgen en gång, det skickade upp statistiken med typ 30p.

Jag hajar inte heller, tcker det verkar som man får poäng oavsett om man får minus eller plus också.

Den moderator som flyttade tråden kanske orkar förklara också? :confused:

Egentligen handlar det inte om poäng för en medlem att bry sig om.

Det är det visuella + och - som läsarna ser som är det viktiga. Har ett inlägg flertalet plus, så anses inlägget vara något läsvärt eller något som flera håller med om. Inte mer än så. Tvärtom vid flera minus.

Det är det visuella + och - som läsarna ser som är det viktiga. Har ett inlägg flertalet plus, så anses inlägget vara något läsvärt eller något som flera håller med om. Inte mer än så. Tvärtom vid flera minus.

Det du skriver begriper jag, men jag förstår fortfarande inte varför olika medlemars röster ger olika höga poäng eller varför minus poäng ger plus poäng?

Det du skriver begriper jag, men jag förstår fortfarande inte varför olika medlemars röster ger olika höga poäng eller varför minus poäng ger plus poäng?

Jag får då minuspoäng när ngn röstar minus, dessutom får jag bara en poäng per medlem som röstat. :va

Missbrukar inte, testar :D Det är en helt annan sak. Du får gärna plocka bort dem om du vill.

Ah! Nu hittade jag en inställning som visade att om man har högre betyg själv, eller mer än ett X antal inlägg sån multipliceras hur många poäng som ett plus och minus faktiskt ger den medlem vars inlägg som betygsätts.

Jag har ändrat nu så att det bör bli så att det alltid är antingen -1 eller +1.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman