Försök till Wheelie, men

sätt dig lite längre bak och våga luta dig lite bakåt så ska du se att den reser sig på tvåan.

Ett tips är att prova med mindre soppa i tanken, då lyfter den garanterat med endast gaspådrag på tvåans växel

Jag svara som jag gjorde i en annan tråd som handlade om wheelisar: Hur använder ni alla era hästar? min gamla RD 350 - 86 (ngt trimmad) reser sig så villigt utan att vare sig rycka eller koppla bara ge fullt, på tvåan kanske ett ryck eller kopplingsblip är på sin plats men vafan,... ni har ju 30-60 hk mer än mig och dessutom tittar mina gaffelben upp 30mm i kronan... skit inte ner er för att hojen varvar en aning....

Testa att lägga dig på tvåan vid det varvtal där den sticker som mest. Där är det enklast att koppla upp den! T.ex min gsxr kommer vid 6000 varv så därifrån och uppåt funkar det bäst att koppla upp den.

:va Koppling är ju det enda rätta sättet!!! powerwheelies suger

Ni som är nybörjare på wheeling, är ni aldrig rädda att ni lägger hojjen och därmed sabbar en massa pengar på att reparera? You get the point...

Umiss skrev:
2159055 Ni som är nybörjare på wheeling, är ni aldrig rädda att ni lägger hojjen och därmed sabbar en massa pengar på att reparera? You get the point...

Skulle man vara rädd för det skulle man väl aldrig vara ute o åka ens... Rulla ut den o tvätta o vaxa o sen snabbt in i garaget igen... :tungan :gnissla

Nae... grejerna ska användas... :yoparty

Även jag höll på att träna lite wheelies förra sommaren. SLutade med att jag körde in i ett buskage och pajade min fina kåpor på min förra 750. Sen dess är det bara Avenyn som gäller :hihi

rayback skrev:
2158043 går inte att gasa upp den på tvåan, bara i etten men det blir så ryckigt

Lägg i 2:an och 6000 ungefär i 60km/h och slå på full rulle och sen är det bara å gasa upp den...det funkar på min...om inte det går, så sätt dig lite längre bak och slit lite mer med styret...

Lycka till! :tummenupp

Two stroke man skrev:
2159954 Man ska inte ha dyrare hoj än att man har råd att krasha den! Då har man roligast.

Bih, med min begränsade ekonomi så kommer de inte vara så lyckat när jag byter upp mig iår ^^
Vill ju inte köra omkull de första jag gör när jag köpt en ny hojj. (För er som bryr er funderar jag på en GSX-R 600)

går inte

IronMike skrev:
2179311 Jag slangar på sveavägen i city.. de går lika bra som i skogen, de e bara fråga om teknik :pannkyss

Skall man gasa till när kopplingen är intryckt, eller skall man ge gas samtidigt som man drar in kopplingen???????

Bara fortsätter att spinna kan det var för hård gummiblandning på däcket???

rayback skrev:
2212343 Skall man gasa till när kopplingen är intryckt, eller skall man ge gas samtidigt som man drar in kopplingen???????

Bara fortsätter att spinna kan det var för hård gummiblandning på däcket???
Lär dig gasa upp den istället, 929:an går att gasa upp i 2:an även med full tank. Varför skulle du gasa när du drar in kopplingen???

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT