Försök att undvika köpa motorcyklar från firmor som bara importerar hojar!

Jag har inte idiotförklarat någon för deras avatar,, Jag tyckte att det var idiotiskt att lägga upp en avatarbild på en människa som har down syndrom i syfte för att vara rolig!
Sen så är det här ett SPORTHOJSFORUM så när någon med en Yamaha SR 500 klankar ner på min hoj så är det väl klart att han får mothugg tillbaka!

Jag tycker det är idiotiskt att inte kunna quota ett inlägg efter 5 sidor. :tummenupp

Bra! Då ringer jag försäkringsbolaget imorgon ovh säger att jag inte anser att en R1 är en sporthoj, för sportis sa att det ligger i betraktarens öga om vad som är sporthoj eller inte. Nu kommer försäkringen att bli billig.
Jag tackar för tipset:tummenupp

Jag ska skriva min sista inlägg i denna tråd nu....
Jag vill bara säga att jag ÄLSKAR er alla som kör hoj för det är mitt livs största passion och intresse!
Jag startade denna tråd enbart för ERAN skull och hade absolut inte som avsikt att göra er upprörda. Vi delar ju trots allt det största intresset med varandra och det är motorcyklar. Ville bara inte att ni skulle bli lurade, thats all.
Nu ska jag ut och ta en promenad :yoparty

Hahaha. Nu har jag garvat mig igenom sex sidor tråd.

Bara älskar hur TS hela tiden återkommer till att han "startade tråden för vår skull"!! Hahaha. Lite som att starta en tråd där man skriver att "invandrare går inte att lita på" och sedan lipa över att folk reagerar och motivera sitt påstående med att "jag sa det ju bara för er skull".

Ja herregud. TS, sluta gnälla nu och ta konsekvenserna av ett illa genomtänkt trådstartande.

Och förresten, det jag skrivit skrev jag bara för din skull.

Personligen tycker jag inte att man skall köpa beg mc alls. Alla borde åka till fabriken och hämta ut sin nya mc och köra den tills man vill ha en annan då moppen går vidare till återvinning på samma sätt som pantburkar....

Inget mätarfusk. Inga oseriösa handlare. Inga idiotiska trådar på SH.

Fördelarna är många....

Jag testar med ett seriöst inlägg i hönsgården såhär från gipsstöveln;
Begnat ämnar jag inte ta upp utan inriktar mig på nya motorcyklar. Varför? För där är enda gången det finns en skillnad.

Att köpa en parallellimporterad hoj;
Hojen säljs av en generalagent i land X till en handlare i land X. Handlaren å sin sida säljer den nya hojen till en firma i Sverige.
Du köper hojen av parallellhandlaren, till ett lägre pris än en auktoriserad handlare i Sverige. Sparar 20kkr säger vi.
Det kommer service-bulletiner på hojmodellen, som sänds via den generalagent som mottagit de ramnummer som omfattas. Får du veta nåt? Tveksamt. Har du flax kontaktar handlaren i land X parallellhandlaren. Men omloppstiden blir ju lite längre gärna.

Sen får du strul med hojen och lämnar in den på garantireparation.
Problem 1. När börja garantin gälla? när du köpte den? Icke. När handaren i land X sålde den till parallellhandlaren..
Men, du har tur, hojen är ju inte så gammal. Så, du lämnar den till parallellhandlaren, men dörren är låst och skylten är nere. Ajfan. Jaja, du letar upp en annan märkeshandlare, saken är löst? Nä, tyvärr inte. Du får snällt vända dig till land X där hojen såldes första gången. Nu vart det jobbigt.

Ny hoj köper man för att slippa strul. Vill man spara pengar köper man en begagnad hoj. Man sparar sällan på att köpa en ny "begagnad" hoj. Är ni med?

En begagnad, +2år, spelar ursprung och servicebok ingen roll! Det är undersökningen man gör som köpare som är viktig!

Skål bönner, imorgon kör vi piss :fyllisar

En r1:a är för övrigt skitful och astöntig. I rest my case.

Fast när det gäller recalls och godwilluppdateringar så är det i flera fall så att europeiska och amerikanska importörer ställt upp bättre än de svenska.

När KTM hade en batch dåliga kolvringar från fabrik som fick 2mm kolvspel efter 100mil så gick där ut recall i EU+USA att kunden skulle få ny kolv och betala halva arbetskostnaden alt få en kolv i handen. KTM Scandinavia slog dövörat till, när jag ringde dem visste de inget aaalls om denna recall och till slut så erbjöd de mig 100kr rabatt på ett kolvringskit.

Samma visa för en Yamaha jag ägde. Där hade kommit en batch cyklar med California-bestyckning monterad så de gick skit. Yamaha Sverige hade ingen aning om detta problem och trots att jag faxade dem en kopia på Service Bulletin så sade de sig inte kunna ordna fram rätt bestyckningsgrejer. Jag ringde en tysk handlare som jag köpt grejer av tidigare och han skickade ett av sina bestyckningskit som han skruvade i sina kunders cyklar varesig de klagade eller ej.

Tror personligen att en del av anledningen är att man i många länder har en rättstradition som skyddar konsumenten och i USA fallet så stämmer man tillverkaren när det visar sig vara produktionsfel. Vem är rädd för att ARN eller Sverker?

Skall man som svensk importör ta ut en av EU:s högsta priser som sker idag så gäller det att man sköter sina kort rätt och erbjuder bra service och godwill till sina kunder.

Är det inte bättre att smutskasta "Oseriösa firmor", snarare än alla firmor som importerar hojar? För alla firmor som importerar hojar är inte oseriösa.

Väldigt dum tråd.

Kan inte en moderator bara döda tråden??????????????????

Ett sry grabbar jag förhastade mig och inser nu att man inte kan dra alla importörer över en och samma kam skulle sitta på sin plats och SH pojkarna och flickorna skulle nog inte vara sena med att förlåta dina idiotiska uttalanden.

Men att likt en hamster springa runt i ekorrhjulet och slå dövörat till gör det bara än värre.

2Wheel , lägger in i almanackan att jag ska in och bumpa denna tråd år 2019 .... it will never die ! :krama :hihi

Ett sry grabbar jag förhastade mig och inser nu att man inte kan dra alla importörer över en och samma kam skulle sitta på sin plats och SH pojkarna och flickorna skulle nog inte vara sena med att förlåta dina idiotiska uttalanden.

Men att likt en hamster springa runt i ekorrhjulet och slå dövörat till gör det bara än värre.

Vad fan gör hamstern i ett ekorrhjul? :hihi

Och vilken ekorre har ett hjul att springa i?

*Bump

Fyfan vilken kalkontråd, *ASG*
börjar med en anklagelse och låter lite halvseriös
mitten en hög med anklagelser, downs syndrom, avatarval, (snacka om kasta sten i glashus.) och givetvis min hoj är visst bäst !!! sådetså !!
(*ASG* snacka om att trampa på helt rätt tå. )

Executive briefing
TS är sur över att hans hoj inte väcker tillräckligt med uppmärksamhet och någon i hans närhet har köpt en finare fast billigare och TS är nu sur för det, så "han försöker bara varna oss andra för vår egen skull" så att vi inte gör det också..

tråden börjar någorlunda seriöst spårar sedan ut när TS inte har på fötterna och avslutas med att han ber om att tråden skall stängas

trådstatus:
ok? -> what ? -> Dålig -> Urusel -> så dålig att den blir bra = KALKON!!
nu väntar vi på om den skall bli kult !

Klart läsvärd som kalkon komedi, nu väntar vi bara på tråden Varför mina fisketrådsburna ufon är bättre än dina !
Tack för många garv speciellt här mot slutet !

TS jag är hemskt ledsen men du har totalt skjutit ut dig själv som trovärdig på något plan alls.

nu väntar vi alla spänt på
När kommer pudeln ?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey